Category Archives: Interneto puslapiai

tekstu rasytojai

Išsamus gidas, kokių tekstų reikia paleidžiant naują tinklalapį

Kuriate naują svetainę arba perdarinėjate seną? Šis straipsnis jums bus naudingas, nes čia surašyti visi reikalingi tekstai, kurių jums tikrai prireiks. Pirmiausiai pradėkime nuo turinio strategijos. Tegul tai būna vieno puslapio apimties taisyklių rinkinys, kaip darysite savo turinį. Pavyzdžiui: Už tekstus įmonės tinklalapyje atsakinga biuro administratorė. Tekstus tvirtina direktorius arba rinkodaros skyriaus vadovas. Tekstai turi būti pusiau oficialaus stiliaus, su daug kreipinių į klientą – Jūs, Jums, Jūsų ir t.t. Jūs rašomi visur iš didžiosios raidės. Minint įmonę, visur naudojamas I asmuo – mes, mūsų įmonė, mūsų profesionalai ir t.t. Įmonės pavadinimas visur rašomas be kabučių, šalia gali būti prierašai gamybinė įmonė arba prekių kūrėja ir t.t. Turinys turi sudominti ir kviesti susisiekti. Tiesiogiai parduoti nereikia, tegul tai daro vadybininkai. Turinyje turi būti naudojami klausimai ir pateikiami atsakymai į juos. Ir t.t. Turinio strategija turėtų numatyti, kaip ir kas ruoš turinį, kokio stiliaus jis turi būti, kaip jis bus publikuojamas…

Read More »

Skelbimai internete – ar verta?

Interneto skelbimų portalų Lietuvoje yra daugiau nei 50. Dauguma jų – nemokami, kai kuriuose prašomas gana nedidelis mokestis, kurį sau gali leisti kiekvienas, kas naudojasi telefonu. Skelbimų portaluose dažniausiai skelbiami „perku-parduodu“ specifikos skelbimai, tačiau vis dažniau pasitaiko ir paslaugų. Ar verta gaišti laiką ir dirbti su tokiais skelbimais bet kuriai įmonei? Kokie iššūkiai laukia interneto rinkodaros projektų vadovų ir reklamos vadybininkų? Kokie yra skelbimai, koks jų tikslas? Prieš ruošdami bent kokį skelbimą, atsakingi darbuotojai turėtų aiškiai apsibrėžti skelbimo tikslą. Jis gali būti gana įvairus: Populiarinti prekės ženklą; Populiarinti tam tikrą paslaugą ar prekę (bei jų grupes); Pateikti tam tikrą unikalų pasiūlymą (USP); Sudominti lankytojus, kad šie paskambintų ir teirautųsi daugiau informacijos; Lankytojus įtikinti parašyti el. laišką arba užpildyti specialią formą esančią įmonės interneto puslapyje; Reklamuoti interneto puslapį arba specialų nukreipimo puslapį (angl. – „landing page“); Pristatyti tam tikrą darbuotoją, kaip ekspertą, teikiantį paslaugas. Nuo tikslo priklauso ir skelbimo forma. Paprastai…

Read More »

Kuriame logotipą patys?

Seku.lt logotipas yra sukurtas profesionalaus dizainerio, turinčio daug kitų logotipų savo portfolio. Kad ir kaip žavėtų būdas susikurti logo nemokamai ir pačiam, čia aš neapsiėjau be profesionalų pagalbos. Dėl to džiaugiuosi. Bet dabar mes ne apie tai. Klausimas toks – ar galime logotipą susikurti patys? Galime. Logotipų kūrimas gali būti profesionalus, arba mėgėjiškas. Kaip tik mėgėjiškai logo ir susikursime, nes to nedarome kas dieną, nesigiliname į tendencijas, madas, populiariausias spalvas ir t.t. Mėgėjiškai kurti logo galime naudojant specializuotą programinę įrangą – Photoshopą arba Illustratorių, tačiau norint juos sėkmingai naudoti, reikia turėti bent pagrindus ir suprasti, kas yra vektoriniai objektai ir kaip visa tai veikia. Neturite tokių žinių? Nieko tokio! Internete pilna pusiau mokamų logotipų kūrimo įrankių. Pusiau mokamų sakau dėl to, kad visiškai nemokamų normalių įrankių beveik nėra. Vieną pavyko rasti – Cooltext.com. Ten paprasčiausiai įvedi tekstą, pasirenki piešinėlį šalia ir nustatai šriftus, dydžius ir spalvas. Pavyzdys – mano žmonos…

Read More »

Turinio rūšiavimas (content curation)

Lietuvoje tai menkai žinomas dalykas. Užsienyje – pilna įvairių mokamų ir nemokamų įrankių tam reikalui. Angliškai jis vadinamas content curation – turinio gydymu. Tikrai neatspėsite, ką tas „gydymas“ reiškia. Tai paprasčiausias turinio rūšiavimas siekiant iš naujo pareklamuoti seniau sukurtą turinį. Turinio rūšiavimas dirba tik su seniau sukurtu turiniu ir publikuotu įvairiuose šaltiniuose. Naujo turinio čia niekas nekuria. Kaip viskas veikia? Labai paprastai. Sakykime, esate rašytojas, toks, kaip aš – savo straipsnius publikuojate dešimtyse skirtingų leidinių. Įvairiomis temomis. Jūsų tikslas – po keleto mėnesių vėl prisiminti ir priminti savo skaitytojams, kad esate parašęs daugybę straipsnių. Imatės turinio rūšiavimo (content curation) – surenkate keletą straipsnių viena tema, sutalpinate jų antraštes, kai kurias įdomesnes citatas ir pateikiate nuorodas į originalias publikacijas. Tada tokią apžvalgą (angl. roundup) vėl dalinatės po socialinius tinklus, kaip naują. Skaitytojai patenkinti – apie tam tikrą temą sužino labai daug iš seniau publikuoto turinio, o jums nereikia iš naujo nieko…

Read More »

Logon.lt

Prekyba internetu yra palanki ne tik vartotojams, tačiau taip pat ir verslininkams. Visiems gerai žinoma, jog norint atsidaryti parduotuvę geroje vietoje, miesto centre, reikia be galo daug investicijų, na o tuo tarpu internetinėje erdvėje viskas daug paprasčiau. Jums tereikia susikurti internetinę svetainę ir pasinaudojus specialistų paslaugomis ją populiarinti. Nors tai kai kuriems ir atrodo lyg itin sudėtingas uždavinys, viskas yra daug paprasčiau, kai darbą atlieka profesionalai, tokie kaip logon.lt. Tai įmonė, teikianti internetinių svetainių kūrimo, dizaino paslaugas. Ji taip pat gali sukurti reikiamus logotipus ar optimizuoti svetainę paieškos sistemoms. Kitaip tariant, paslaugų paketas apima visa, aks gali būti reikalinga internetinės svetainės savininkui. Kad ir kokioje srityje dirbate, o galbūt dar tik norėtumėte vykdyti veiklą, pirmasis jūsų žingsnis turėtų būti svetainės kūrimas, na o jį atliks Logon komandos nariai. Nešvaistykite laiko veltui, domėdamiesi konkurentais ir jų pasiūlymais rinkoje. Jei jus domina kokybiškos ir greitos paslaugos už priimtiną kainą, jau žinote, kur…

Read More »

10 asmenų kuriuos seku (ir rekomenduoju) Instagram

Instagram – naujas, bet sparčiai populiarėjantis socialinis tinklas. Kodėl? Todėl, kad mobiliojo interneto galimybėmis susižavi vis daugiau ir daugiau tautiečių. Tarp jų ir aš. Žmonės Instagrame dalinasi savo nuotraukomis. Tai kvadratinės nuotraukos, dažnai su „papimpinimais“ ir rėmeliais, o kartais net ir ištisi koliažai. Galima ir trumpus video dalintis iki 15 sekundžių. Viskas labai stilinga, paprasta ir šaunu. Instagram konkuruoja su Vine ir Snapchat, bet jų paskirtis kiek kitokia, tad šis socialinis tinklas turi didelių perspektyvų. Kur neturės, kai jau dabar turi daugiau nei 200 milijonų aktyvių vartotojų visame pasaulyje. Bet šio įrašo tikslas ne pristatyti Instagram galimybes, o pasidalinti keliomis asmenybėmis, kurias seku ir tuo džiaugiuosi. Pradėkim: Vilniaus meras Artūras Zuokas, aktyvus politikas ir turtuolis. Turtuolis ne tik dėl turimų pinigų, bet ir dėl požiūrio į pasaulį ir turiningo turinio kūrimo. instagram.com/arturaszuokas Gabrielius Liaudanskas – Svaras. Jo pristatyti nereikia, nes jis – vienas iš žymiausių Lietuvos hip-hopo atlikėjų, muzikantas, prodiuseris ir…

Read More »

Fotografų irštva internete

Seku naujus ir naudingus įrankius internete. Ypač Lietuvoje, kur galimybės yra gana nedidelės tam tikroms sritims pasireikšti. Šį kartą už akių užkliuvo lietuviškas startupas Photo1Moment.com. Tai fotografų katalogas. Jame pristatomi vestuvių fotografai, įvairių renginių fotografai ir visi, kas iš fotografavimo uždirba ar profesionaliai verčiasi šiuo amatu.  Profesinis katalogas nieko Lietuvoje jau nestebina, bet šis yra unikalus. Tai ne tik sausas kontaktų sąrašas, bet ir tam tikra vieta, kuri skirta pardavinėti savo nuotraukas… jų herojams. Įsivaizduokite, kad apsilankote tam tikrame renginyje. Tai gali būti sporto renginys, vestuvės, vakarėlis naktiniame klube ir t.t. Jus kažkoks fotografas nufotografavo. Nežinote jo vardo ir pavardės, kaip surasti tą fotografą ir paprašyti parodyti nuotrauką? Deja, niekaip. Šis stratupas skatina fotografus nuotraukas, padarytas renginiuose, publikuoti internete, kad jose užfiksuoti žmonės galėtų nuotraukas pasižiūrėti, atsisiųsti, o kartais ir įsigyti, jei nori ją atsispausdinti ir reikia geresnės kokybės. Labai gerai visiems vestuvių svečiams – jiems nebereikia laukti „kompakto“ su…

Read More »

Interneto svetainių kūrimo mados

Mada paprastai seka labai nedidelė saujelė žmonių. Tai savotiškas elitas, grietinėlė, meniškos sielos žmonės. Čia kalbant apie rūbus, aksesuarus, bižuteriją. Tačiau mados būna visose srityse. Pavyzdžiui, naujos elektrinių variklių mados. Arba dar geriau – kanalizacijos dangčių mados 🙂 Jos tik keičiasi gana retai – kartą per 50 metų. Lietuviai nėra jau tokie greiti, bet ir nėra lėtapėdžiai, tad pasižiūrėkime į tas madas, kurios keičiasi maždaug kas dešimtmetį – interneto svetainių kūrimo tendencijos. 1994 metai Prasidėjo naršyklių era, todėl atsirado galimybė sujungti tiek tekstinę informaciją, tiek vaizdinę į vieną HTML puslapį. Viskas atrodė gana neblogai. Įmonės pradėjo kurti savo interneto svetaines, kuriose pristatinėjo savo produktus ir kvietė žmones sužinoti apie juos daugiau ir mokytis, studijuoti, domėtis naujovėmis. Štai tų laikų video, kuriame matysite, kaip atrodė tuometiniai interneto puslapiai. 1994 metais puslapius peržiūrėti buvo galima su Netscape naršykle, nes Internet Explorer atsirado tik 1995 metais. 2004 metai O’Reilly Media Web 2.0 konferencija…

Read More »

Konkrečios temos įmonės naujienoms ir straipsniams

Kuriant interneto puslapį dažnai struktūroje atsiranda skyrelis „Naujienos“. Jį labai dažnai siūlo interneto puslapio kūrėjai. Jų motyvas aiškus – skirtingas modulis, už kurio diegimą galima paprašyti daugiau pinigų. Nors ketinimai ir geri, bet dažnai Naujienų skyrelis tampa įmonės reputacijos gadinimo priežastimi. Priežastis paprasta – nėra laiko, noro, minčių tas naujienas rašyti ir puslapyje publikuoti. Dažnam vadovui atrodo, kad praktiškai nėra jokių naujienų – įmonė dirba ir tiek. Deja, viskas yra kiek kitaip. Mažiausias įmonės veiksmas, kurį tinkamai galima pristatyti viešai, turi įtakos įmonės reputacijai. Klientams gal ir visiškai vienodai, kad vadovas ar koks darbuotojas lankosi projektų valdymo seminaruose, tačiau partneriams, investuotojams, konkurentams tai pasako nemažai. Kuo dažniau išeina įmonės naujienos, tuo „gyvesnė“ įmonė atrodo. Priešingybė – tos įmonės, kurios Naujienų skyrelio neatnaujino nuo pat puslapio paleidimo prieš pora metų. Susidaro įspūdis, kad įmonė jau 2 metus nieko nenuveikė ir, greičiausiai, bankrutavo… Tokio įvaizdžio galima išvengti. Šiame straipsnyje pateiksime konkrečius būdus…

Read More »

7 naudingi NEMOKAMI įrankiai internete

Internetas yra puikus. Dar puikesnis – debesis, nes čia atsiveria rimtos galimybės. Viena jų – perkeliamos tam tikros programos ir įrankiai, kuriuos paprastai reikia instaliuoti. Aš nieko neinstaliuoju. Stengiuosi naudotis tuo, kas yra internete ir nemokamai. Noriu pristatyti keletą įrankių, kuriais mėgstu naudotis, naudojuosi gana dažnai ir galiu drąsiai rekomenduoti visiems, kas nori paprastai ir aiškiai dirbti internete. Pixlr iliustracijų redaktorius. Labai geras įrankis visiems, kam reikia apkirpti, padailinti iliustracijas. Jis primena Photoshop, tačiau funkcijų čia mažiau. Tiesa, esminės funkcijos yra. Pixlr redaktorius turi tris versijas – pažengusiems, pradedantiesiems ir žaismingą, skirtą pasižaidimui su iliustracijomis. Pats naudoju Advanced versiją. CoolText.com. Rašydamas straipsnius vis suku galvą, kokią čia iliustraciją panaudojus. Atsiverčiu šį įrankį ir įrašau tam tikrą raktinį žodį. Belieka tik parinkti šriftą, spalvinę gamą ir viskas – puikus straipsnis iliustracijai. Beje, su šiuo įrankiu kuriu ir logotipus savo puslapiams. Cut-mp3.com. Telefono melodijos pas mane kitokios, nei visur. Aš naudoju tam…

Read More »