Category Archives: Įrankiai

Nekilnojamojo turto rinka – protingųjų rankose

Neseniai spaudoje pasirodė ekspertų įžvalgos, kad NT rinkos dalyviai tapo „protingesni“ – pirkėjai atsargiau perka nekilnojamąjį turtą, niekur neskuba ir atsakingiau žiūrį į finansavimo šaltinius. Tokia situacija nutiko dėl to, kad sunkmetis šiek tiek pakeitė mąstymą. Pats pirkau būstą prieš krizę – 2006 metais. Tada vietoj mano namo buvo laukas, kuriame tik prasidėjo statybos. Pamenu, kad su būsimąja žmona nuvažiavome į tą pievą ir pamatėme rausiamus pamatus pirmojo iš namų Perkūnkiemio gatvėje. Mūsų namas turėjo būti trečias eilėje. Ten net nebuvo pradėti kasimo darbai… Gavau 100% paskolą banke. Ją davė lengvai, nors jaudulio buvo. Pirkau katę maiše, nes nežinojau, kas bus, kaip viskas atrodys. Iš dalies laimėjau, iš dalies pralošiau, tačiau ne apie tai noriu čia pasvarstyti. Jei pirkčiau butą dabar, tokių „cirkų“ tikrai nebebūtų. Turėčiau susitaupęs keliasdešimt tūkstančių pradiniam įnašui, nes bankas paprasčiausiai nefinansuotų 100% buto vertės. Pirkčiau tik jau pastatytame name, kurį galiu apžiūrėti ir įsitikinti, kokybe. Pirkčiau…

Read More »

NT vertės nustatymo įrankis – uNTu.lt

Startupas turi būti naudingas. Startupas turi būti nemokamas. Startupas turi siekti pakeisti pasaulį, ar nusistovėjusias mąstymo normas. Tokie trys teiginiai tinka toli gražu ne visiems. Tenka pripažinti, daugelis startupų neturi bent vieno iš šių esminių principų. Norėčiau pristatyti startupą, kuris turi visus tris principus, o ypač svarbus yra trečiasis – keisti mąstymą. Nekilnojamo turto vertinimo įrankis uNTu.lt veikia jau kuris laikas, tačiau apie jį kūrėjai garsiai nekalba. Jie nedalyvauja gausiuose startupų renginiuose, nepitchina investuotojams, nes tai užima laiko, kurio jie paprasčiausiai neturi. uNTu.lt yra nemokamas įrankis įvertinti savo butą Vilniuje. Prisijungus įvedami tikslūs duomenys apie butą, nurodom, kokia apdaila, kokia buto padėtis ir kiti požymiai. Tada butas yra įvertinamas automatiškai. Jei butas yra senos statybos, vertinimas gali kiek užtrukti, nes automatiniu būdu vertinimą padaryti sunku, tai daro specialiai pasamdytas vertintojas. Kol kas galima įvertinti tik Vilniuje esančius butus. uNTu.lt kūrėjau jau dirba su funkcija įvertinti ir privačius namus. Kaip nustatoma…

Read More »

Versliukai.lt – reali pagalba startupams

Versliukai.lt yra startupas, kuris padeda kitiems startupams. Taip būtų galima apibūdinti šią paslaugų reklamos svetainę startupų kalba. Viskas yra kur kas įdomiau ir sudėtingiau, nei atrodo. Asmeninis verslas pradedamas gana sunkiai. Dažnai paslaugos teikėjas (freelanceris arba laisvadarbis) nelabai žino, kas jo laukia, kaip susirasti daugiau klientų ir gauti pelningesnių užsakymų. Tokie puslapiai, kaip Versliukai.lt pačioje verslo pradžioje labai padeda. Versliukai.lt veikimo principas – labai paprastas. Smulkusis verslininkas, dažniausiai pavienis paslaugos teikėjas, kuris pradeda savo verslą, gali nemokamai susikurti savo pristatomąjį puslapį ar keletą, jei teikia kelias kiek skirtingas paslaugas. Imkime konkretų pavyzdį. Jonas dirba plytelių klojėju. Jam gauti užsakymą yra keli keliai – per rekomendacijas, per skelbimus laikraštyje, pristatant savo paslaugas internete. Geriausias būdas yra per rekomendacijas, tačiau tokio kliento reikia laukti labai ilgai. Skelbimai laikraštyje ir internetu? Labai sunkus būdas susirasti klientūrą, nes čia reikia ir sėkmės. Interneto prisistatymas yra vienas iš geresnių būdų, nes dabar paslaugos teikėjai ieškomi…

Read More »

5 iliustracijų kūrimo įrankiai

Sunkus tas dizainerio darbas. Jo daug, o ir visokie klientai lenda su visokiais prašymais ir reikalavimais skirti vos 5 minutes laiko, kad būtų galima sukurti kokį ten mažmožį – logotipą blogui, Facebooko puslapio „viršelį“, logotipą tam tikro dydžio balto fono viduryje, iliustraciją straipsniui ir visokius kitokius niekus. Eikit jūs visi… Stop! Keiksmažodžio čia gali ir nebūti, nes dabar visi užsiėmę dizaineriai su tokiais mažais darbeliais gali nusiųsti į internetą. Manęs siųsti nereikėjo – pats įpratau nesinaudoti vienintele „teisinga“ programa Photoshop, kurios legali versija dar ir baisinius pinigus kainuoja. Taigi, noriu pasidalinti 5 redaktoriais, kurie yra skirti dirbti su tam tikrais vaizdeliais ir grafika tiesiog internete, arba, kaip dabar madinga sakyti, „debesyje“ (Cloud solutions). Aviary produktų šeima. Iš tikrųjų tai programos mobiliesiems įrenginiams, tačiau turi ir internetines versijas, gražiais paukščių pavadinimais – Pheonix skirtas elementariems redagavimo veiksmams, Talon – ekrano nuotraukoms ir tam tikrų dalių jose išryškinimui, Raven – vektorinės grafikos kūrimui ir redagavimui, Peacock – nuotraukų efektų kūrimui, Falcon – pavekslėliuose pažymėti tam tikras sritis, įterpti rodykles ir šiek tiek teksto,Toucan – paveikslėlio…

Read More »

5 patarimai startupams apie SEO

Kadangi jau kuris laikas su SEO draugauju vos ne kas dieną (pastaruosius 9 metus), tai jaučiuosi turįs teisę jaunimui papasakoti apie visus šiuos Google reikalus ne taip, kaip tai daro SEO įmonės – bendrai ir apie nieką. Noriu duoti keletą rimtų patarimų, į kuriuos atsižvelgę gausite daugiau naudos, nei galvos skausmo. SEO paslaugos yra brangios, tad šiuos nemokamus patarimus laikykite kaip pagalbą jums ir jūsų pradedančiajam verslui. Patarimas Nr. 1. Apie SEO galvokite prieš darydami, o ne jau padarę. Labai dažnai viskas vyksta maždaug taip: susirenka kompanija draugų ar sugėrovų, pasidalina visi idėjomis ir nusprendžia daryti… Kelis mėnesius daro daro daro, o paskui žiūri kas gavosi. Tas pusfabrikatis paprastai būna nei skustas nei luptas, bet jis veikia. Su tokiu jau galima eiti kaulyti pinigų iš įvairių Seed fondų, dalyvauti visuose iš eilės „campuose“, kur tik leis pasisakyti ir parodyti tą pačią prezentaciją. Viskas šioje vietoje yra gerai, bet prieš darant reikia pagalvoti apie du dalykus – uždarbio šaltinį ir optimizaciją paieškos sistemoms. Kai…

Read More »

GoodBuzz.org – reklamos socialiniuose tinkluose įrankis

Lietuviškų startupų apžvalgas pradedu su gana įdomiu projektu, kuris šiuo metu yra verčiamas į lietuvių kalbą, tad bus lietuviškas ne vien dėl teksto, programavimo, bet ir dėl rinkos. GoodBuzz.org yra socialinių tinklų reklamos įrankis, skirtas pasaulinei rinkai, taip pat ir Lietuvai. Kol kas jame daugiausiai reklamuojami tarptautiniai produktai, tačiau pasikalbėjus su projekto idėjos autoriumi paaiškėjo, kad bus einama ir į vietines rinkas dėl kalbos skirtumų. Apie viską nuo pradžios. Kam skirtas šis įrankis? GoodBuzz.org yra skirtas žmonėms, norintiems gauti pinigų už tai, kad dalinasi tam tikromis nuorodomis Facebook, Twitter, Google+ ir LinkedIN socialiniuose tinkluose, bei el. paštu. Taip pat skirtas įmonėms, reklamos agentūroms, interneto sprendimų kūrėjams ir rinkodaros specialistams, kurie nori paprastai ir efektyviai pareklamuoti savo ar kliento prekes, paslaugas, prekinį ženklą. Kaip GoodBuzz.org veikia? Reklamos užsakovas įkelia savo reklamos aprašymą su nuorodomis į savo puslapį. Perveda tam tikrą sumą, kurią nori išleisti reklamai, nurodo, kada prasideda kampanija, kada baigiasi…

Read More »

Naujas web 2.0 produktas Lietuvoje – Kritikai.lt

Antrosios kartos žiniatinklio (Web 2.0) pagrindinis principas yra vartotojų dažniausiai nemokamai kuriamas turinys. Skiriasi tik turinio vertė ir jo įtaka lankytojams. Socialiniuose tinkluose turinio vertė yra gana nedidelė, tačiau kai kuriose srityse turinys gali būti itin naudingas galutiniam vartotojui ir verslui. Turbūt didžiausios vertės turinys yra patarimų portalai, kuriuose aiškinama kaip padaryti vieną ar kitą elementarų dalyką. Dar labai daug vertės duoda atsiliepimų puslapiai. Kuriuose lankytojai iš savo patirties aprašo tam tikrus daiktus ar paslaugas. Paskaičius teigiamus atsiliepimus apie tam tikrą produktą ar paslaugą, noras/poreikis pasinaudoti juo išauga, o reputacija potencialaus kliento akyse tik didėja. Tam labai svarbu užtikrinti kuo objektyvesnį įvertinimą. Pasaulis jau patyrė skandalą, kai viena iš didžiausių pasaulio el. komercijos įmonių mokėjo pinigus už vartotojų atsiliepimus (reviews). Lietuvoje tokie produktai sunkiai skinasi kelią, nes turime unikalią problemą – „komentuotojų kultūrą“. Tai grupė žmonių sistemingai skleidžiančių neigiamą ir nihilistinę informaciją apie bet ką. Jiems svarbu rašyti ir tyčiotis…

Read More »

Lėktuvų bilietai – perspektyvus interneto verslas Lietuvoje

Kol geležinkelio bėgiai iš Lietuvos veda tik iki sienos, o traukinio greitis tesiekia vos 80 km/h, Lietuvoje gali suklestėti skrydžių lėktuvu verslas. Turime 2 pigių skrydžių bendroves, kurios skrydžių kainas padarė daugiau nei juokingas. Vilnius-Briuselis-Vilnius – 150-200 litų su visais mokesčiais lėktuvu – tokia yra kaina, kai automobiliu benzino už 200 litų užtektų tik į vieną pusę nuvažiuoti prie jūros Šventojoje… Bet ne apie ekonomiką mes čia. Kur susirasti pigius skrydžius, jų kainas palyginti ir užsisakyti priimtiniausią variantą internetu? Lietuvoje jau kelinti metai gana sėkmingai plėtojamas lėktuvų bilietų rezervavimo internetu verslas. Šalis maža, konkurencija didelė. Yra dėl ko, jei nuo kiekvieno skrydžio užsakymo tokiems puslapiams nubyra bent po 20-50 litų už praktiškai nieką. Pasižiūrėkime, kokias puslapiai naudojasi lietuviai ieškodami bilietų kainų. Pirmiausiai, reiktų paaiškinti, kaip viskas veikia. Skrydžių bendrovės, organizuojančios skrydžius vienokiais ar kitokiais būdais pateikia savo kainynus ir skrydžių tvarkaraščius. Jie yra filtruojami ir suvedami į paieškos sistemą, per…

Read More »

Nemokami darbo skelbimai

Įmonės nuolatos ieško darbuotojų. Jau rašiau, kur bedarbiams reiktų ieškoti sau darbo, tačiau prie šių minėtų resursų reiktų pridėti ir dar keletą kitų alternatyvių darbo skelbimų vietų. Bet grįžkime prie įmonių, kurios turi didelę bėdą – surasti darbuotoją. Specializuoti darbuotojų paieškos puslapiai yra mokami. Jei nėra lėšų pirkti CV.lt ar CVmarket.lt paslaugoms, o darbuotoją surasti kažkaip reikia, belieka vienas būdas – nemokami darbo skelbimai. Beje, darbo skelbimuose pateikiant kontaktus ir nuorodą į įmonės interneto puslapį dar galima sulaukti nemažai lankytojų. SEO terminais kalbant, tos nuorodos mažai vertos, nes dažniausiai skelbimų portalai deda „nofollow“ tagą, be to skelbimo galiojimo laikui pasibaigus jis ištrinamas. Vargu ar tai labai padeda išorinių nuorodų kaupimui (linkbuilding’ui). Bet ne toks darbo skelbimų tikslas… Lietuvos darbo rinka labai rimtai serga. Labai daug žmonių užuot ieškoję darbo, sėdi rankas sudėję ir laukia krizės pabaigos. Krizė baigsis tada, kai visi bedarbiai pradės naudotis visomis įmanomomis priemonės naujam darbui ieškoti.…

Read More »

Lietuvos web 2.0: pilietinė žiniasklaida

Lietuvoje žiniasklaida yra labai keistoje situacijoje. Joje susiduria daugiausiai verslo interesai, o ne politiniės pažiūros, kaip tai įprasta išsivysčiusiose Vakarų Europos šalyse – Anglijoje, Prancūzijoje, Vokietijoje, Italijoje ir kt. kur laikraščiai beveik atvirai deklaruoja, kurią politinę kryptį – dešinę, kairę ar centro palaiko. Lietuvoje žiniasklaida deklaruoja objektyvumą, nors akivaizdžiai tarnauja tam tikroms verslo grupėms ir jėgoms. Būten tokioje terpėje pradeda rastis šiokios tokios pilietinės žiniasklaidos užuomazgos. Seniau pilietinė žiniasklaida buvo tapatinama tik su skaitytojo laiškais, tačiau dabar ši terpė pasikeitė, kadangi bet kuris asmuo gali pranešti apie visuomenei rūpimus dalykus internete. Belieka tik viena problema – kaip tokie pranešimai gali pasiekti kuo daugiau skaitytojų. Čia į pagalbą ateina pagrindiniai Lietuvos naujienų portalai, kurie suteikia galimybe patiems žmonėms pateikti informaciją, pasidalinti nuomonėmis. Taip išklausoma tam tikros visuomenės grupės nuomonė, paskleidžiama informacija apie problemas, pasiekimus nesiekiant atstovauti tam tikrų verslo grupių interesus. Viena populiariausių tokių naujienų forma yra skelbti tik geras žinias…

Read More »