Category Archives: Reklama

turinys

Kada turinio rinkodara nesuveikia

Pernai Lietuvoje prasidėjo masinė isterija dėl turinio rinkodaros. Pavėlavo keletą metų, tačiau vis tiek prasidėjo. Šiais 2017 metais, atrodo, isterija turėtų nurimti ir rinkodaros specialistai vietoj besaikio gyrimo turėtų plačiau atmerkti akis ir pradėti analizuoti, kas iš tikrųjų veikia, o kas – ne. Turinio rinkodara nėra panacėja. Kartais ir ji visiškai neveikia arba tiesiog nesuveikia taip, kaip planuojama. Kodėl? Šiame straipsnyje pamėginsime panagrinėti pagrindines priežastis. Turinio rinkodara SEO tikslais – vaikščiojimas peilio ašmenimis Dažnas Lietuvoje įsivaizduoja, kad turinio rinkodara – idealu šiuolaikinei SEO kampanijai. Parašome 20 SEO straipsnių, juos publikuojame skirtinguose niekieno neskaitomuose tinklaraščiuose, dar keletu jų pasidaliname Facebook socialiniame tinkle ir viskas – rinkodaros strategija kuo puikiausiai veikia. Kai kurie SEO paslaugų teikėjai nelabai pasivargina pasižiūrėti plačiau ir daro esminę klaidą – paleidžia daug nekokybiško turinio. Nekokybiškas turinys naudos atneša tik labai trumpam, vėliau jo nauda labai abejotina. Kaip tokį turinį atpažinti? Per daug raktinių žodžių. Skaitant straipsnį matome,…

Read More »

turinys

El. parduotuvių kuriamas turinys

Jau kuris laikas seku Lietuvos el. komercijos rinką ir matau nemažai įdomių dalykų. Nesakau, kad jie geri, ar prasti – tiesiog įdomūs. Šiandien noriu pasidalinti savo įžvalgomis apie el. parduotuvių turinį. Koks jis ir kam reikalingas. Pirmiausia pradėkime nuo to, kad el. parduotuvės nėra laikraščiai ar kitokie žiniasklaidos kanalai. Jų pagrindinis tikslas – parduoti kuo daugiau prekių už kuo geresnę kainą. Jos neturi tikslo šviesti visuomenės apie naujausias madas ar technologijas. Tai tegul daro internetinė žiniasklaida ir tinklaraščiai. El. parduotuvės reikalas – tinkamai pristatyti prekę ir ją parduoti. Čia prasideda jų kuriamas turinys. Prekių aprašymai Pagrindinis pardavimo momentas yra mygtuko „Pirkti“ paspaudimas. Iki jį spausdamas lankytojas turi gauti pagrindinę informaciją apie prekę. Jei tos informacijos trūksta, yra du keliai – arba ieškoti jos internete toliau ir išeiti iš parduotuvės, arba ją gauti čia pat vietoje. Aišku, alternatyvi informacija niekada nepakenkė, tad išėjimas galimas vis tiek. Bet tada daugiau šansų, kad…

Read More »

Skelbimai internete – ar verta?

Interneto skelbimų portalų Lietuvoje yra daugiau nei 50. Dauguma jų – nemokami, kai kuriuose prašomas gana nedidelis mokestis, kurį sau gali leisti kiekvienas, kas naudojasi telefonu. Skelbimų portaluose dažniausiai skelbiami „perku-parduodu“ specifikos skelbimai, tačiau vis dažniau pasitaiko ir paslaugų. Ar verta gaišti laiką ir dirbti su tokiais skelbimais bet kuriai įmonei? Kokie iššūkiai laukia interneto rinkodaros projektų vadovų ir reklamos vadybininkų? Kokie yra skelbimai, koks jų tikslas? Prieš ruošdami bent kokį skelbimą, atsakingi darbuotojai turėtų aiškiai apsibrėžti skelbimo tikslą. Jis gali būti gana įvairus: Populiarinti prekės ženklą; Populiarinti tam tikrą paslaugą ar prekę (bei jų grupes); Pateikti tam tikrą unikalų pasiūlymą (USP); Sudominti lankytojus, kad šie paskambintų ir teirautųsi daugiau informacijos; Lankytojus įtikinti parašyti el. laišką arba užpildyti specialią formą esančią įmonės interneto puslapyje; Reklamuoti interneto puslapį arba specialų nukreipimo puslapį (angl. – „landing page“); Pristatyti tam tikrą darbuotoją, kaip ekspertą, teikiantį paslaugas. Nuo tikslo priklauso ir skelbimo forma. Paprastai…

Read More »

SEO paslaugos

SEO paslaugos ar Google AdWords reklama?

Seku abi rinkas – tiek SEO paslaugų teikėjus, tiek reklamos agentūras, planuojančias ir vykdančias AdWords reklamines kampanijas. Abi jos giriasi itin efektyviomis interneto reklamos priemonėmis. Galiu tik pareikšti savo asmeninę nuomonę: SEO paslaugos yra efektyvesnė investicija. Noriu paaiškinti, kodėl. Pirmiausia, turėtumėte žinoti, kad savo verslui reklamuoti niekada nenaudojau AdWords, nes nemačiau tam jokio poreikio. Dėl SEO įgūdžių, iš ten lankytojų srauto man tiesiog nereikėjo. Ir vargu, ar prireiks. Bent jau tekstų rašymo paslaugoms. Ilgalaikė investicija. SEO paslaugos yra būtent ilgam laiko tarpui numatyta reklama. AdWords paprastai yra priešingai – kampanija trunka kelias dienas ar savaitę, o tada keičiama kita. Jei jau investuoju pora tūkstančių eurų į optimizaciją, tai esu tikras, kad puslapis rezultatus rodys ne pusmetį, o dar ilgiau. Geresnė konversija. Kai žmogus ieško tam tikros paslaugos, jis jau turi intenciją ja pasinaudoti. Nebent tai studentas, rašantis referatą ir ieškantis papildomos informacijos. Kai optimizacija yra kokybiška ir rezultatai – pirmosios…

Read More »

adwords infografikas

Kokio biudžeto reikalauja Google reklama?

Kiekvienas verslininkas patvirtins, kad tikslingos reklamos priemonės padeda siekti verslo aukštumų. Reklama gyvuoja ne vieną šimtmetį, tačiau keičiantis laikams, keičiasi ir reklamos būdai. Šiandien bene didžiausio susidomėjimo sulaukia internetiniai reklamos kanalai, orientuoti į tikslinę auditoriją. Viena populiariausių šių dienų priemonių – Google reklama – moderni AdWords reklamos sistema, leidžianti reklaminius skelbimus pateikti suinteresuotai pirkėjų grupei. Google paieškos sistema yra populiariausias prekių ir paslaugų paieškos kanalas ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Atlikti tyrimai rodo, kad šiuo metu Google turi daugiau nei 80 proc. viso pasaulio interneto vartotojų. Be to, vertinant milžinišką Google populiarumą, negalima paneigti ir aiškiai susiformavusių vartotojų įpročių. Praktika rodo, kad didžioji dalis lankytojų, ieškodami juos dominančių prekių, naudojasi pirmais keliais Google paieškos rezultatų puslapiais, t. y. taupydami savo laiką, lankytojai nesidomi tolimesniais rezultatais, be to, įprasta manyti, kad aukščiausias pozicijas užimančios svetainės siūlo geriausios kokybės produkciją. Šiuo atveju Google reklama padeda pasiekti tikslinę auditoriją ir padidinti…

Read More »

Kuriame logotipą patys?

Seku.lt logotipas yra sukurtas profesionalaus dizainerio, turinčio daug kitų logotipų savo portfolio. Kad ir kaip žavėtų būdas susikurti logo nemokamai ir pačiam, čia aš neapsiėjau be profesionalų pagalbos. Dėl to džiaugiuosi. Bet dabar mes ne apie tai. Klausimas toks – ar galime logotipą susikurti patys? Galime. Logotipų kūrimas gali būti profesionalus, arba mėgėjiškas. Kaip tik mėgėjiškai logo ir susikursime, nes to nedarome kas dieną, nesigiliname į tendencijas, madas, populiariausias spalvas ir t.t. Mėgėjiškai kurti logo galime naudojant specializuotą programinę įrangą – Photoshopą arba Illustratorių, tačiau norint juos sėkmingai naudoti, reikia turėti bent pagrindus ir suprasti, kas yra vektoriniai objektai ir kaip visa tai veikia. Neturite tokių žinių? Nieko tokio! Internete pilna pusiau mokamų logotipų kūrimo įrankių. Pusiau mokamų sakau dėl to, kad visiškai nemokamų normalių įrankių beveik nėra. Vieną pavyko rasti – Cooltext.com. Ten paprasčiausiai įvedi tekstą, pasirenki piešinėlį šalia ir nustatai šriftus, dydžius ir spalvas. Pavyzdys – mano žmonos…

Read More »

Turinio rūšiavimas (content curation)

Lietuvoje tai menkai žinomas dalykas. Užsienyje – pilna įvairių mokamų ir nemokamų įrankių tam reikalui. Angliškai jis vadinamas content curation – turinio gydymu. Tikrai neatspėsite, ką tas „gydymas“ reiškia. Tai paprasčiausias turinio rūšiavimas siekiant iš naujo pareklamuoti seniau sukurtą turinį. Turinio rūšiavimas dirba tik su seniau sukurtu turiniu ir publikuotu įvairiuose šaltiniuose. Naujo turinio čia niekas nekuria. Kaip viskas veikia? Labai paprastai. Sakykime, esate rašytojas, toks, kaip aš – savo straipsnius publikuojate dešimtyse skirtingų leidinių. Įvairiomis temomis. Jūsų tikslas – po keleto mėnesių vėl prisiminti ir priminti savo skaitytojams, kad esate parašęs daugybę straipsnių. Imatės turinio rūšiavimo (content curation) – surenkate keletą straipsnių viena tema, sutalpinate jų antraštes, kai kurias įdomesnes citatas ir pateikiate nuorodas į originalias publikacijas. Tada tokią apžvalgą (angl. roundup) vėl dalinatės po socialinius tinklus, kaip naują. Skaitytojai patenkinti – apie tam tikrą temą sužino labai daug iš seniau publikuoto turinio, o jums nereikia iš naujo nieko…

Read More »

Geras pavyzdys: įmonės infografikas

Nuolatos ieškau Lietuvos internete įmonių, kurios kuria originalų turinį. Tai reiškia, ne tik rašo reklaminius ar SEO straipsnius, bet ir daro kažką įdomaus, prasmingo kitose srityse. Akis užkliuvo už šio TEO infografiko (paspauskite, kad pasižiūrėtumėte visu dydžiu): TEO – rimta įmonė, turinti pakankamai daug resursų, kad galėtų sukurti tokį vieną gabalėlį informacijos. O ir sudėtinga nebuvo – reikėjo tik ištraukti esminius savo paslaugų vartojimo statistikos momentus ir juos gražiai palyginti, pavyzdžiui, kad paslauga naudojasi 90 tūkstančių žmonių, o tai yra beveik viso Panevėžio gyventojų skaičius. Kad nebūtų viskas reklamiška ir įkyru, reikėjo parinkti ir tam tikrų techninių duomenų, JAV atlikto tyrimo rezultatų ir pan. Reiškia, įmonė nėra vienintelis informacijos šaltinis, tačiau nevaržomai gali naudotis kitais viešai prieinamais šaltiniais. Reiktų ir man pabandyti padaryti kažką panašaus apie tekstų rašymą, skaitymą ir Rasytojas.lt veiklą. Bet gal vėliau. Gaila, kad piešti gražiai nemoku… Bet gal galima pasinaudoti kokiais nemokamais įrankiais?

Read More »

Nauja interneto reklamos forma – anekdotas su įmonės reklama

Seku interneto reklamos tendencijas Lietuvoje ir tai pradžiugino mano akį. Nepatikėsite, bet reklamas žiūrėjau savo noru dar ir dar, ir dar… Ir dar vieną pažiūrėsiu, kol rašau šį tekstą 😉 Tai ypatingos reklamos, nes jos neįkyrios. Netyčia atradau jas portale Atradau.lt. Skyrelis „Įmonių anekdotai“ pasirodė gan įdomus – ką jau čia dabar parašys – apie kokakolos ir pepsikolos ginčus? Kaip susitinka Švyturys, Tauras ir Kalnapilis ir aiškinasi santykius, kuris alus skanesnis? Nustebino tai, kad ten nieko neparašyta. Viskas nufilmuota! Tiksliau sakant nufilmuotas kažkoks veikėjas, pasakojantis anekdotus tam tikrame fone, kuriame matyti įmonės logotipas, veikla ar patalpos. Aišku, anekdotai irgi parinkti su tematika. Jei reklamuojama spaustuvė, tai anekdotas yra apie spaustuvės direktorių ir jo meilužę sekretorę. Jei autoservisas, tai anekdotas apie automobilius ir blondines. Anekdotai seni, klasikiniai, jie padaryti paprastai, naudojant pasakorių, stovintį už žydros širmos, ant kurios vėliau uždedamas bet koks vaizdas – klasikinis kino spec. efektas, naudojamas jau daugybę…

Read More »

Konkrečios temos įmonės naujienoms ir straipsniams

Kuriant interneto puslapį dažnai struktūroje atsiranda skyrelis „Naujienos“. Jį labai dažnai siūlo interneto puslapio kūrėjai. Jų motyvas aiškus – skirtingas modulis, už kurio diegimą galima paprašyti daugiau pinigų. Nors ketinimai ir geri, bet dažnai Naujienų skyrelis tampa įmonės reputacijos gadinimo priežastimi. Priežastis paprasta – nėra laiko, noro, minčių tas naujienas rašyti ir puslapyje publikuoti. Dažnam vadovui atrodo, kad praktiškai nėra jokių naujienų – įmonė dirba ir tiek. Deja, viskas yra kiek kitaip. Mažiausias įmonės veiksmas, kurį tinkamai galima pristatyti viešai, turi įtakos įmonės reputacijai. Klientams gal ir visiškai vienodai, kad vadovas ar koks darbuotojas lankosi projektų valdymo seminaruose, tačiau partneriams, investuotojams, konkurentams tai pasako nemažai. Kuo dažniau išeina įmonės naujienos, tuo „gyvesnė“ įmonė atrodo. Priešingybė – tos įmonės, kurios Naujienų skyrelio neatnaujino nuo pat puslapio paleidimo prieš pora metų. Susidaro įspūdis, kad įmonė jau 2 metus nieko nenuveikė ir, greičiausiai, bankrutavo… Tokio įvaizdžio galima išvengti. Šiame straipsnyje pateiksime konkrečius būdus…

Read More »