Category Archives: Socialiniai tinklai

10 asmenų kuriuos seku (ir rekomenduoju) Instagram

Instagram – naujas, bet sparčiai populiarėjantis socialinis tinklas. Kodėl? Todėl, kad mobiliojo interneto galimybėmis susižavi vis daugiau ir daugiau tautiečių. Tarp jų ir aš. Žmonės Instagrame dalinasi savo nuotraukomis. Tai kvadratinės nuotraukos, dažnai su „papimpinimais“ ir rėmeliais, o kartais net ir ištisi koliažai. Galima ir trumpus video dalintis iki 15 sekundžių. Viskas labai stilinga, paprasta ir šaunu. Instagram konkuruoja su Vine ir Snapchat, bet jų paskirtis kiek kitokia, tad šis socialinis tinklas turi didelių perspektyvų. Kur neturės, kai jau dabar turi daugiau nei 200 milijonų aktyvių vartotojų visame pasaulyje. Bet šio įrašo tikslas ne pristatyti Instagram galimybes, o pasidalinti keliomis asmenybėmis, kurias seku ir tuo džiaugiuosi. Pradėkim: Vilniaus meras Artūras Zuokas, aktyvus politikas ir turtuolis. Turtuolis ne tik dėl turimų pinigų, bet ir dėl požiūrio į pasaulį ir turiningo turinio kūrimo. instagram.com/arturaszuokas Gabrielius Liaudanskas – Svaras. Jo pristatyti nereikia, nes jis – vienas iš žymiausių Lietuvos hip-hopo atlikėjų, muzikantas, prodiuseris ir…

Read More »

WEB 2.0 era eina į pabaigą, prasideda IoT

1994 metais Tim O’Reilly pristatė naują sąvoką pasauliui – WEB 2.0. Lietuviškai – antrosios kartos žiniatinklis. 2014 metais, lygiai po dešimtmečio, šis reiškinys turėtų pasukti link „pensijos“. Jau dabar kalbama apie naują interneto erą (kiti gali pavadinti ir „mutacija“) – Internet of Things arba sutrumpintai IoT. Kodėl Web 2.0 „atvėso“? Juk buvo tokia karšta naujiena! Vartotojai kuriantys savo turinį ir juo besidalinantys visur su visais kažkada buvo tikra sensacija. Dabar šis reiškinys žavi ne taip smarkiai. Kodėl? Pabandysiu čia pasvarstyti apie kelias priežastis. 1 priežastis. Informacinis šiukšlynas. Prieš 10 metų viskas visiems buvo aišku, iš kur atsiranda informacija internete – ją parašo Delfi.lt, remdamasi BNS ar Reuters pranešimais, taip pat sukuria profesionalūs žurnalistai, rašytojai, mokslininkai, savo srities specialistai. Per pastaruosius metus informaciją kūrė visi, kas tik norėjo – mokinukai rašė savo eilėraščius, žurnalistai – tam tikrų prekių naudojimosi instrukcijas, rašytojai – straipsnius apie kažką, o kartu ir apie nieką –…

Read More »

Turinio strategija

Senokai neberašiau… Atsiprašau, bet buvo kitų darbų ir reikalų… Per tą laiką, kol teršiau internetą, į plačiuosius vandenis išėjo naujos tendencijos, terminai, mintys ir idėjos. Pasistengsiu jas dabar ir ir išdėstyti. Pirmiausiai pradėkime nuo turinio strategijos. Apibrėžimų gali būti keletas, tačiau svarbu, kaip ir kas suvokia tą turinio strategiją. Paskelbiau apklausą Lietuviams verslininkams ir internautams apie turinio strategiją. Kol kas atsakinėja vangiai, tačiau jau pradeda aiškėti, apie ką jie mąsto. Taigi, dėstom viską nuo pradžių. Kada atsirado turinio strategija Turinio strategija buvo nuo tada, kai verslas užsakė pirmuosius straipsnius spaudoje XIX amžiuje. Tai buvo reklamos priešaušris, kurio metu buvo labai aiškiai suvokta, kad reklaminę žinutę galima perduoti tiek tekstu, tiek vaizdu, tiek kartu sudėjus. Tada ir prasidėjo turinio strategija. Kaip ji atrodė tada, prieš 100 metų? Lygiai taip pat – „5 patarimai, kaip nusivalyti batus, kad blizgėtų“, „Kam dar reikia naujausių vaistų nuo visų ligų?“, „Geriausias restoranas mieste su gėrimais…

Read More »

Seku.lt keičia savo kailį

Turbūt reiktų paaiškinti, kas vis dėlto čia įvyko pastarosiomis dienomis. Prisiminkime seną straipsnį, apie tai, kaip Twitter nusipirko Posterous. Pirkimas buvo pernai kovo 12 dieną. Praėjus lygiai metams, pasirodo kita to paties indo žinutė, tik šį kartą jis jau apgailestauja, kad negali skirti laiko Posterous platformai ir… ją uždaro. Taip ir pasakė – susirenkat „manafkes“ ir keliaujat iš čia. Tiesa, keliaudami nepamirškite susirinkti viso turinio ir susikrauti jį kitur, pavyzdžiui – į WordPress.com. Tai gana žeidžia. Ypač tuos, kurie buvo ištikimi Posterous gerbėjai vien dėl švento pasipriešinimo Wordpreso dominavimui. Labai netikėta, labai kvaila plius sukelia daug rūpesčių, nes importavimo widgetas WordPresse nelabai veikia. Žodžiu, eksportavausi savo blogą ir persikėliau į Wordpresą. Dabar po truputį jį tvarkausi, bet praeis nemažai laiko, kol vėl atgausiu buvusias pozicijas paieškoje. Ką padarysi, tokia Posterous valia – užsidaryti. Kyla klausimas – kodėl Twitteris nepasinaudojo šios platformos technine dalimi ir nepadarė kažkokio įdomaus sprendimo savo vartotojams?

Read More »

Didžiausias forumas Lietuvoje BitePlius.lt turi naujus šeimininkus

Prieš 12 metų 2000-jų rudenį pasaulį išvydo vienas Bitės projektėlis, pavadintas Banga.lt. Kiek vėliau, Banga nusipirko populiarųjį Girls.lt, pasikvietė pas save autobanginių bendruomenę. 2001 metais tai buvo vienas iš didžiausių forumų Lietuvoje, o 2003 metais – pats didžiausias, per dieną sulaukiantis 100 000 lankytojų. Tais laikais skaičiai buvo iš tiesų įspūdingi, nes internetu naudojosi 400 000 gyventojų. Vėliau Banga.lt buvo pervadintas į Biteplius.lt siekiant visą internautų masę pajungti prekės ženklo reklamai. Po kelių metų kažkas nutiko ir forumo dalyviai pradėjo iš jo bėgti į naujai atsiradusius socialinius tinklus – One.lt, Klase.lt, Ieskok.lt ir kitus. Vėliau atsirado Facebook, tad riesta pasidarė visiems. Pastaruoju metu forumo technologinė bazė nebuvo iš esmės atnaujinama. Šiuo metu BitePlius išlieka vienu didžiausių forumų Lietuvoje. Šiandien (rugpjūčio 30 d.) jis pranešė, kad parduodamas ne kam kitam, o tam pačiam nukraujavusiam One.lt. Numatoma, kad dar šių metų pabaigoje forumo pavadinimas vėl bus Banga.lt. El. paštu taip pat vartotojai gavo informaciją: Sveiki, Norime Jus informuoti, kad nuo šių metų rugsėjo mėnesio…

Read More »

Twitter nusipirko Posterous

Vos prieš pusmetį Twitter socialinis tinklas gavo milžinišką injekciją, kurią pasaulio verslas ir investuotojai vertino gana skeptiškai. Socialinis tinklas be aiškios monetizavimo strategijos ir galimybių staiga gauna didžiulius pinigus. Tai labai panašu į dar vieną didelį startupų burbulą, kurie jau yra pradėję po truputį sproginėti. Kovo 12 diena Twitteriui įsimins ilgam. Tai vieno iš svarbiausių pirkinių diena. Twitter perka vieną iš žinomiausių nemokamų blogosferų Posterous.com (joje sukurtas ir Seku.lt tinklaraštis). Mums, lietuviams, vargu ar tai turės didelės įtakos, tačiau Posterous pasaulyje užima garbingą vietą nemokamų blogosferų penketuka šalia Blogger.com, WordPress.com, Tumblr.com ir LiveJournal.com. Vos tik paskelbus apie pardavimą, pasirodė Posterous kūrėjo tinklaraščio įrašas, kuriame jis labai džiaugiasi šiuo sandoriu ir naujomis galimybėmis… Twitterio vartotojams, taip pat nekantrauja prisijungti prie Twitterio komandos, kad padarytų jį dar geresniu produktu. Atrodo, kas čia tokio? Juk tokia praktika, kai perkamas ne tik prekės ženklas, bet ir visa su juo dirbanti komanda yra normalu! Posterous…

Read More »

GoodBuzz.org – reklamos socialiniuose tinkluose įrankis

Lietuviškų startupų apžvalgas pradedu su gana įdomiu projektu, kuris šiuo metu yra verčiamas į lietuvių kalbą, tad bus lietuviškas ne vien dėl teksto, programavimo, bet ir dėl rinkos. GoodBuzz.org yra socialinių tinklų reklamos įrankis, skirtas pasaulinei rinkai, taip pat ir Lietuvai. Kol kas jame daugiausiai reklamuojami tarptautiniai produktai, tačiau pasikalbėjus su projekto idėjos autoriumi paaiškėjo, kad bus einama ir į vietines rinkas dėl kalbos skirtumų. Apie viską nuo pradžios. Kam skirtas šis įrankis? GoodBuzz.org yra skirtas žmonėms, norintiems gauti pinigų už tai, kad dalinasi tam tikromis nuorodomis Facebook, Twitter, Google+ ir LinkedIN socialiniuose tinkluose, bei el. paštu. Taip pat skirtas įmonėms, reklamos agentūroms, interneto sprendimų kūrėjams ir rinkodaros specialistams, kurie nori paprastai ir efektyviai pareklamuoti savo ar kliento prekes, paslaugas, prekinį ženklą. Kaip GoodBuzz.org veikia? Reklamos užsakovas įkelia savo reklamos aprašymą su nuorodomis į savo puslapį. Perveda tam tikrą sumą, kurią nori išleisti reklamai, nurodo, kada prasideda kampanija, kada baigiasi…

Read More »

One.lt turi naują savininką

Didžiausias lietuviškas socialinis tinklas One.lt jau turi naują savininką. Visų sandorio detalių neperrašinėsime, jas galima pasiskaityti spaudoje. Esmė ta, kad per pastarajį pusmetį One.lt kamavo problemos – „pabėgo“ nemaža dalis lankytojų. Tai atsitiko dėl šio socialinio tinklo stagnacijos, kai jau kuris laikas technologinių pakeitimų nebuvo pastebima labai daug. Tuo tarpu lietuvaičiai aktyviai bėgo į Facebook ir per tą pusmetį patyrė nemažai pasikeitimų. Šiuo metu aišku, kad bendrovės savininkai (arba bent jau vienas iš jų – Aldas Kirvaitis) yra lietuviai. Bendrovė dirbs su lietuviškais resursais, o tai jau yra labai sveikintinas dalykas, nes 0,x procento pelno nešanti bendrovė tokiems Rusijos gigantams kaip mail.ru, turintiems net Facebooko akcijų, pagal prioritetus buvo 115 vietoje o gal ir dar žemiau. Tai ir galėjo trukdyti tolimesnei One.lt plėtrai, nes bet kokioms papildomoms investicijoms reikėjo praeiti kryžiaus kelius. Situacija dabar nėra tragiška, nes žmonės iš One.lt bėgdavo ir seniau. Jei lietuviška vadovybė sugebės operatyviai pasiūlyti tam…

Read More »

Rokit.lt – nauja lietuviška socialinių naujienų tarnyba

Visada džiugu pristatyti naujausius lietuviškus antrosios kartos žiniatinklio produktus. Šį kartą pristatau naujausią socialinių naujienų tarnybą Rokit.lt. Rokit.lt su raketomis nieko bendro neturi. Pasak projektorių autorių, toks pavadinimas buvo pasirinktas atsitiktinai, sekant pasauline trumpų pavadinimų tendencijomis. Na, ne visai neturi, tik logotipe kulka-raketa nupiešta 😉 Rokit.lt nuo kitų panašių lietuviškų produktų (Zynios.lt, HotWeb.lt, Topix.lt) skiriasi… kad nėra padarytas naudojant atvirojo kodo Pligg sistemą, kuri leidžia per keletą valandų susikurti savo socialinių žymų portalą. Kodėl tai gerai? Tai, kad suprogramuota ne su Pligg, automatiškai išsprendžia brukalų problemą. Yra ir kitų skirtumų. Vienas jų – tam tikrų autorių sekimas, prenumeruojant tik jų pasiūlytas nuorodas. Kad nereiktų registruotis, galima prisijungti tiesiog su savo Facebook paskyra. Nors yra galimybė įsidėti ir balsavimo mygtukus, tačiau nepastebėjau, kad jais kažkas naudotųsi. Kol kas ši tarnyba dar nėra tokia populi kaip Zynios.lt, bet jei sugebės pasiūlyti kažką naujo, gal ir taps populiaria. Prisijunkit, pasižiūrėkit 🙂 Dar vienas įdomus…

Read More »

Lietuvos Web 2.0: augintinių mylėtojų socialiniai tinklai

Jau rašiau apie lietuviškus socialinius tinklus paminėdamas tik pačius bendriausius, todėl ir populiariausius. Be bendrinių socialinių tinklų “apie viską” Lietuvoje dar egzistuoja keletas labai aiškiai apibrėžtų pomėgių socialiniai tinklai, vienijantys žmones, kurie noriai dalinasi jų bendro pomėgio informacija, patirtimi, įvykiais. Šį kartą norėčiau apžvelgti vieno tokio pomėgio socialinius tinklus. Tai – mūsų augintiniai. Jei žmogus apie save nemėgsta labai pasakoti, apie savo katiną ar šunį jis gali pasakoti valandų valandas. Internete irgi panašiai – esama labai daug žmonių, kurie vos ne fanatiškai rūpinasi savo saugumu ir asmenybės neliečiamumu, tačiau šioje srityje gali apie savo augintinius kalbėti ką tik nori, net su jais tapatintis. Naminių gyvųnų mylėtojų socialiniai tinklai yra labai populiarūs pasaulyje. Aišku, ne iki Facebooko lygio, tačiau esama tikrų gigantų. Lietuvoje taip pat yra ne vienas toks socialinis tinklas. Pastebėjau, kad esama aiškaus pasiskirstymo tarp šunų ir kačių mylėtojų, tuo tarpu žuvyčių, triušių, įvairių graužikų, paukščių, reptilijų ir kitų…

Read More »