Diskusija: Draugas.lt – NE socialinis tinklas, o pažinčių portalas

Neseniai vienas komentatorius pastebėjo, kad nelaikau Draugas.lt socialiniu tinklu. Jam pažadėjau plačiau padiskutuoti šia tema ir paaiškinti, kodėl 4-tas pagal lankomumą portalas Lietuvoje (audience.lt duomenys už 2009-jų gruodį) nenusipelno garbingo socialinio tinklo statuso. Tiesa, antras pagal dydį portalas Lietuvoje One.lt iš bendravimo portalo į socialinį tinklą pavirto tik sausio viduryje, tad nereiktų čia labai stebėtis….

Skaityti toliau

Lietuvos Web 2.0: socialiniai tinklai

Socialinis tinklas yra labai plataus spektro vartotojo generuojamos informacijos kaupinys. Jame sutelpa ir mikro-tinklaraščio, paprasto tinklaraščio, nuotraukų ir video talpyklų, el. pašto, forumų, pomėgių virtualių bendruomenių ir dar daug kitų funkcijų. Kokie lietuviški bendravimo portalai gali būti vadinami socialiniais tinklais? Prieš išvardinant juos mano pradėtu stiliumi, būtina dar šiek tiek paaiškinti, kas yra socialinis tinklas…

Skaityti toliau

Lietuvos Web 2.0: Diskusijų Forumai

Už visą socialinių tinklų atsiradimą ir vystymąsi turėtume būti dėkingi forumams, kurie pirmieji iškėlė asmenines anketas ir veiksmų statistiką. Jie labai panašūs, bet kartu ir skirtingi savo paskirtimi. Socialiniuose tinkluose visa ko ašis yra asmeninis profilis (anketa), kurioje surenkama informacija apie vartotoją. Forumuose pagrindas yra diskusijų temų kategorijos ir sub-kategorijos, kuriose registruoti vartotojai pradeda temas…

Skaityti toliau

Lietuvos Web 2.0: mikro-tinklaraščiai

Mikro-tinklaraščiai (micro-blogging) per pastaruosius metus pakeitė nemažai žmonių gyvenimus ir likimus. Žvaigždės tapo dar žvaigždiškesnėmis, nes gavo unikalią galimybę bendrauti su savo gerbėjais. Verslas gavo puikų nemokamą įrankį klientų aptarnavimui. Marketingo specialistai – būdą pasiekti nuomonės formuotojus (lead), narcizai – neribotas erdves savęs demonstravimui… Tam didžiausią įtaką turėjo ir tebeturi trečias pagal dydį socialinis tinklas…

Skaityti toliau

Lietuvos Web 2.0: žymėjimo katalogai (socialinės nuorodos)

Nuorodomis į įvairius įdomus straipsnius, puslapius, vaizdinę informaciją tiesiog būtina dalintis. Toks jau tas esminis antrosios kartos žiniatinklio (web 2.0) principas – viešas dalinimasis savo surasta ar/ir parengta informacija. Pasižiūrėkime, kokia informacija vyrauja didžiausiuose pasauliniuose socialiniuose tinkluose. Nuorodos, nuorodos ir dar nuorodų… Vienos jų turi kažkokius trumpus pristatymus, kitos – tiesiog „ištraukia“ pirmuosius žodžius iš…

Skaityti toliau

Lietuviški pokerio resursai internete

Esu didelis pokerio entuziastas (ne žaidėjas!), todėl man svarbiausia stebėti, kas vyksta internete ir įvairiuose socialiniuose tinkluose. Kokį kokybišką turinį generuoja Lietuvos pokerio žaidėjai? Pabandysiu trumpai apžvelgti lietuviškus pokerio resursus. Iš karto pasakau, kad pokerio nežaidžiu, žaisti neskatinu, bet žaidžiančiųjų nesmerkiu. Pokeris yra išmanusis žaidimas, todėl jis negali būti priskiriamas prie azartinių lošimų. Tam naudojamas…

Skaityti toliau

Lietuvos Web 2.0: video portalai

Geriau vieną kartą pažiūrėti, negu perskaityti apie tai 100 puslapių… Su šia mintimi sutiks didžioji dauguma internetu aktyviai besinaudojančių žmonių. Vaizdo medžiaga yra vienas iš geriausių būdų trumpai perteikti kuo daugiau informacijos, nesvarbu ar tai būtų pamokymai kaip užsirišti kaklaraištį, vaizdo klipas apie tam tikras paslaugas, asmeninis video blogas (vlogas) ar muzikinis vaizdo klipas. Vaizdo…

Skaityti toliau

Lietuvos Web 2.0: asmeninės kūrybos portalai

Rašytoju laikomas tas žmogus, kuris be Dievo dovanos valdyti plunksną ir savo užmojo mintimis keisti pasaulį, savo kūrinius išspausdina viešai knygose, laikraščiuose, žurnaluose. O kaip publikavimas internete? Jei žmogus publikuoja savo kūrybą virtualiai, ir padaro ją prieinamesnę nei 1000 egzempliorių savo lėšomis išleista poezijos knygutę, ar jis gali būti vadinamas poetu ar rašytoju? Tikriausiai gali,…

Skaityti toliau

Lietuvos Web 2.0: Blogai (tinklaraščiai)

Viena populiariausių asmeninio požiūrio į bet kokį įvykį ar gyvenimo objektą išraiška yra asmeninis blogas. Tai savotiška diskusijos forma, kai autorius labia aiškiai gali diskusiją moderuoti (deja, forumuose tai gali daryti tik moderatoriai, o ne temų autoriai). Blogo formatu pateikiama nemažai skirtingos asmenine patirtimi paremtos informacijos – naujienos, įvykių analizės, nusiskundimai, komentarai, literatūrinės kūrybos formos,…

Skaityti toliau

Blogas.lt vartotojų statistika – tinklaraščių tyrimas

Login 2009 konferencijos vienas iš pranešimų buvo apie blogus rašančiuosius. Didžiausia Lietuvoje web 2.0 kalvė – nemokamų tinklaraščių tarnyba Blogas.lt pristatė savo vartotojų tyrimą. Kaip jau įprasta buvo ir dar kartą keltas klausimas, kiek Lietuvos tinklaraštininkas gali uždirbti. Jei didžioji dauguma apie konkrečius pinigus tik numykia, Justinas Beinorius Cafe Blogo vienas iš autorių buvo konkretesnis…

Skaityti toliau