Category Archives: Verslas

radar.lt testas

Kaip „lochiškai“ valdai savo verslą?..

  Verslo valdymo įrankių internete Lietuvoje nedaug. Šis įrankis kol kas vienintelis. Labai įdomus egzempliorius – www.radar.lt. Viskas atrodo maždaug taip. Jei esate pildę visokius klausimynus ir dalyvavę internetinėse apklausose, viskas bus labai žinoma. Suvedi savo duomenis (vardą, el paštą, telefoną), sumoki 1 centą už autorizaciją per Paysera (parašyta, kad testas iki 2015 rugsėjo 1 dienos nemokamas, reiškia beveik nemokamas…). ir pradedi atsakinėti į kokį 50 klausimų. Klausimai labai įvairūs – apie valdymą, personalo motyvaciją, pelningumą, mokymus, reklamą, kokybės kontrolę ir t.t. Viską pabaigi iki galo. Jei neturi laiko, gali pabaigti ir kitą dieną – per 72 valandas. Kai pabaigi, sugeneruojama ataskaita, kuri atrodo maždaug taip: Ji yra 26 puslapių dydžio, tad pasiskaityti bus ką. Beje, į klausimus atsakinėjau sąžiningai ir akivaizdu, kad UAB „Rašytojas“ turi keletą svarbių bėdų, kurias reikės artimiausiu metu spręsti. Gera žinia – žinau, kaip viską spręsti, nes tos bėdos buvo tik dėl mano apsileidimo kilusios.…

Read More »

Kokybiškas interneto puslapio turinys

Seku Lietuvos internetą jau 17 metų. Žinau, kad yra žmonių, kurie seka 20 metų, tačiau mūsų įžvalgos gali būti ir panašios ir skirtingos. Turinys visada buvo svarbiausias dalykas internete. Vėliau jis buvo nusileidęs pramogoms – žaidimams, tačiau dabar vėl aukštumoje. Net pornografijos puslapiai kuria savo turinio strategijas ir jas bando įgyvendinti – kad tik vartotojai įsidėmėtų jų prekės ženklą (Kaip? Pastebėkite video, juose būna arba hashtagas, arba sutrumpintas URL vedantis jau į pardavimų puslapį). Turinys yra labai svarbus. Tai turi žinoti visi, kas kuria ir kas užsako interneto puslapius. Lietuvoje turinys yra skurdus. Tiesiog tokia mano nuomonė. Paaiškinsiu kodėl. Kokybiškam turiniui dėmesį skiria tik naujoviškai mąstančios įmonės. Visos kitos vadovaujasi principu „Dirbkim tyliai, ramiai, kad tik konkurentai nesužinotų, nes padarys geriau ir mus aplenks…“. Toks mąstymas yra pagrindinė priežastis, dėl kurios mūsų interneto puslapiai nykūs, tušti, neįdomūs ir… sunkiai uždirba arba neuždirba visiškai. Ta dalis puslapių, kurios iš aukščiau paminėto…

Read More »

Kaip greitųjų paskolų bendrovės skatina el. komerciją

Visada stebiu, kaip Lietuvoje vystosi el. komercija, kokie veiksniai padeda jai plėstis ir keistis. Šį kartą norėčiau pasidalinti savo mintimis apie šiuolaikines interneto verslo tendencijas. Kreditai skatina el. komerciją Prieš keletą metų prasidėjo nauja era lietuviškame internete. Internetu leista paimti greitąsias paskolas. Būtent internetinis procesas ir padarė jas „greitosiomis“, nes vartojamosios paskolos buvo iki tol jau kelis šimtus metų. Vartojamoji paskola staiga tapo greitoji, nes tris svarbius procesus pavyko perkelti į internetą: Žmogaus kredito istorijos patikrinimas tapo galimas tik tada, kai susivienijo visos su finansais dirbančios institucijos – bankai, telekomunikacijų bendrovės, lizingo kompanijos ir t.t. ir dalinosi savotišku „juoduoju sąrašu“, kuriame aiškiai buvo galima matyti, ar vienas ar kitas smuo turėjo problemų su apmokėjimais už paslaugas ir pinigų grąžinimu. Asmens uždarbio patikrinimas iš SODROS įrašų taip pat labai svarbu, nes taip aiškiai nustatomos realios finansinės galimybės o ne tariamos. Pinigų pervedimas per elektroninę bankininkystę yra esminė sąlyga, nes tiesiog nėra biurų,…

Read More »

Geras pavyzdys: įmonės infografikas

Nuolatos ieškau Lietuvos internete įmonių, kurios kuria originalų turinį. Tai reiškia, ne tik rašo reklaminius ar SEO straipsnius, bet ir daro kažką įdomaus, prasmingo kitose srityse. Akis užkliuvo už šio TEO infografiko (paspauskite, kad pasižiūrėtumėte visu dydžiu): TEO – rimta įmonė, turinti pakankamai daug resursų, kad galėtų sukurti tokį vieną gabalėlį informacijos. O ir sudėtinga nebuvo – reikėjo tik ištraukti esminius savo paslaugų vartojimo statistikos momentus ir juos gražiai palyginti, pavyzdžiui, kad paslauga naudojasi 90 tūkstančių žmonių, o tai yra beveik viso Panevėžio gyventojų skaičius. Kad nebūtų viskas reklamiška ir įkyru, reikėjo parinkti ir tam tikrų techninių duomenų, JAV atlikto tyrimo rezultatų ir pan. Reiškia, įmonė nėra vienintelis informacijos šaltinis, tačiau nevaržomai gali naudotis kitais viešai prieinamais šaltiniais. Reiktų ir man pabandyti padaryti kažką panašaus apie tekstų rašymą, skaitymą ir Rasytojas.lt veiklą. Bet gal vėliau. Gaila, kad piešti gražiai nemoku… Bet gal galima pasinaudoti kokiais nemokamais įrankiais?

Read More »

Logon.lt

Prekyba internetu yra palanki ne tik vartotojams, tačiau taip pat ir verslininkams. Visiems gerai žinoma, jog norint atsidaryti parduotuvę geroje vietoje, miesto centre, reikia be galo daug investicijų, na o tuo tarpu internetinėje erdvėje viskas daug paprasčiau. Jums tereikia susikurti internetinę svetainę ir pasinaudojus specialistų paslaugomis ją populiarinti. Nors tai kai kuriems ir atrodo lyg itin sudėtingas uždavinys, viskas yra daug paprasčiau, kai darbą atlieka profesionalai, tokie kaip logon.lt. Tai įmonė, teikianti internetinių svetainių kūrimo, dizaino paslaugas. Ji taip pat gali sukurti reikiamus logotipus ar optimizuoti svetainę paieškos sistemoms. Kitaip tariant, paslaugų paketas apima visa, aks gali būti reikalinga internetinės svetainės savininkui. Kad ir kokioje srityje dirbate, o galbūt dar tik norėtumėte vykdyti veiklą, pirmasis jūsų žingsnis turėtų būti svetainės kūrimas, na o jį atliks Logon komandos nariai. Nešvaistykite laiko veltui, domėdamiesi konkurentais ir jų pasiūlymais rinkoje. Jei jus domina kokybiškos ir greitos paslaugos už priimtiną kainą, jau žinote, kur…

Read More »

Interneto svetainių kūrimo mados

Mada paprastai seka labai nedidelė saujelė žmonių. Tai savotiškas elitas, grietinėlė, meniškos sielos žmonės. Čia kalbant apie rūbus, aksesuarus, bižuteriją. Tačiau mados būna visose srityse. Pavyzdžiui, naujos elektrinių variklių mados. Arba dar geriau – kanalizacijos dangčių mados 🙂 Jos tik keičiasi gana retai – kartą per 50 metų. Lietuviai nėra jau tokie greiti, bet ir nėra lėtapėdžiai, tad pasižiūrėkime į tas madas, kurios keičiasi maždaug kas dešimtmetį – interneto svetainių kūrimo tendencijos. 1994 metai Prasidėjo naršyklių era, todėl atsirado galimybė sujungti tiek tekstinę informaciją, tiek vaizdinę į vieną HTML puslapį. Viskas atrodė gana neblogai. Įmonės pradėjo kurti savo interneto svetaines, kuriose pristatinėjo savo produktus ir kvietė žmones sužinoti apie juos daugiau ir mokytis, studijuoti, domėtis naujovėmis. Štai tų laikų video, kuriame matysite, kaip atrodė tuometiniai interneto puslapiai. 1994 metais puslapius peržiūrėti buvo galima su Netscape naršykle, nes Internet Explorer atsirado tik 1995 metais. 2004 metai O’Reilly Media Web 2.0 konferencija…

Read More »

Mokslai internetu – tik laiko gaišinimas?

Mokytis galima neišeinant iš namų ar biuro. Jau antrą dešimtmetį tai daroma ir Lietuvoje, tačiau studijos internetu nėra populiarios iki šiol. Gajus įsitikinimas, kad tokie mokslai yra tik laiko gaišinimas, o realios naudos nėra. Su tokia nuomone galima sutikti iš dalies, bet tik tada, kai neaiškus mokymosi tikslas. Jei studijuojantis asmuo žino, ko nori išmokti, tokie mokslai atneša labai daug naudos. Kodėl studentai renkasi studijas internetu Paprastai išskiriamos penkios pagrindinės priežastys, dėl kurių renkamasi studijas internetu, o ne realias paskaitas auditorijoje. 1 priežastis. Kaina. Studijos internetu kainuoja kur kas mažiau, nei studijos vietos universitete. Kai kurie kursai yra iš viso nemokami. Tai labai traukia norinčius studijuoti, Nemokami dažniausiai būna įvadiniai kursai. 2 priežastis. Vieta. Važiuoti gyventi į kitą miestą, kuris yra už šimtų ar net tūkstančių kilometrų, susirasti gyvenamą vietą ir susikurti komfortišką aplinką nėra labai paprasta. Studijuojant internetu niekur vykti nereikia, taip sutaupoma nemažai studijoms skirtų lėšų. 3 priežastis.…

Read More »

Konkrečios temos įmonės naujienoms ir straipsniams

Kuriant interneto puslapį dažnai struktūroje atsiranda skyrelis „Naujienos“. Jį labai dažnai siūlo interneto puslapio kūrėjai. Jų motyvas aiškus – skirtingas modulis, už kurio diegimą galima paprašyti daugiau pinigų. Nors ketinimai ir geri, bet dažnai Naujienų skyrelis tampa įmonės reputacijos gadinimo priežastimi. Priežastis paprasta – nėra laiko, noro, minčių tas naujienas rašyti ir puslapyje publikuoti. Dažnam vadovui atrodo, kad praktiškai nėra jokių naujienų – įmonė dirba ir tiek. Deja, viskas yra kiek kitaip. Mažiausias įmonės veiksmas, kurį tinkamai galima pristatyti viešai, turi įtakos įmonės reputacijai. Klientams gal ir visiškai vienodai, kad vadovas ar koks darbuotojas lankosi projektų valdymo seminaruose, tačiau partneriams, investuotojams, konkurentams tai pasako nemažai. Kuo dažniau išeina įmonės naujienos, tuo „gyvesnė“ įmonė atrodo. Priešingybė – tos įmonės, kurios Naujienų skyrelio neatnaujino nuo pat puslapio paleidimo prieš pora metų. Susidaro įspūdis, kad įmonė jau 2 metus nieko nenuveikė ir, greičiausiai, bankrutavo… Tokio įvaizdžio galima išvengti. Šiame straipsnyje pateiksime konkrečius būdus…

Read More »

7 naudingi NEMOKAMI įrankiai internete

Internetas yra puikus. Dar puikesnis – debesis, nes čia atsiveria rimtos galimybės. Viena jų – perkeliamos tam tikros programos ir įrankiai, kuriuos paprastai reikia instaliuoti. Aš nieko neinstaliuoju. Stengiuosi naudotis tuo, kas yra internete ir nemokamai. Noriu pristatyti keletą įrankių, kuriais mėgstu naudotis, naudojuosi gana dažnai ir galiu drąsiai rekomenduoti visiems, kas nori paprastai ir aiškiai dirbti internete. Pixlr iliustracijų redaktorius. Labai geras įrankis visiems, kam reikia apkirpti, padailinti iliustracijas. Jis primena Photoshop, tačiau funkcijų čia mažiau. Tiesa, esminės funkcijos yra. Pixlr redaktorius turi tris versijas – pažengusiems, pradedantiesiems ir žaismingą, skirtą pasižaidimui su iliustracijomis. Pats naudoju Advanced versiją. CoolText.com. Rašydamas straipsnius vis suku galvą, kokią čia iliustraciją panaudojus. Atsiverčiu šį įrankį ir įrašau tam tikrą raktinį žodį. Belieka tik parinkti šriftą, spalvinę gamą ir viskas – puikus straipsnis iliustracijai. Beje, su šiuo įrankiu kuriu ir logotipus savo puslapiams. Cut-mp3.com. Telefono melodijos pas mane kitokios, nei visur. Aš naudoju tam…

Read More »

Turinio strategija

Senokai neberašiau… Atsiprašau, bet buvo kitų darbų ir reikalų… Per tą laiką, kol teršiau internetą, į plačiuosius vandenis išėjo naujos tendencijos, terminai, mintys ir idėjos. Pasistengsiu jas dabar ir ir išdėstyti. Pirmiausiai pradėkime nuo turinio strategijos. Apibrėžimų gali būti keletas, tačiau svarbu, kaip ir kas suvokia tą turinio strategiją. Paskelbiau apklausą Lietuviams verslininkams ir internautams apie turinio strategiją. Kol kas atsakinėja vangiai, tačiau jau pradeda aiškėti, apie ką jie mąsto. Taigi, dėstom viską nuo pradžių. Kada atsirado turinio strategija Turinio strategija buvo nuo tada, kai verslas užsakė pirmuosius straipsnius spaudoje XIX amžiuje. Tai buvo reklamos priešaušris, kurio metu buvo labai aiškiai suvokta, kad reklaminę žinutę galima perduoti tiek tekstu, tiek vaizdu, tiek kartu sudėjus. Tada ir prasidėjo turinio strategija. Kaip ji atrodė tada, prieš 100 metų? Lygiai taip pat – „5 patarimai, kaip nusivalyti batus, kad blizgėtų“, „Kam dar reikia naujausių vaistų nuo visų ligų?“, „Geriausias restoranas mieste su gėrimais…

Read More »