Category Archives: Virtualios bendruomenės

anti-kavinė anti-cafe

Startupas – Anti-kavinė (Anti-cafe)

Kažkaip čia pristatau tik technologinius startupus, bet jų būna ir kitokių. Taip, kažkas daro verslą ne iš interneto puslapių, o iš paprastų ir reikalingų paslaugų tam tikriems žmonėms. Naujas startupas Vilniuje – Anti-cafe, įsikūrusi Gedimino pr. 46. Pagalvosite, kad tai kavinė su skambiu pavadinimu. Šiaip Anti senovės graikų kalba reiškia Prieš. Su šiuo priešdėliu sudarinėjami tam tikri terminai reiškia „prieš kažką“, pavyzdžiui antialergenas, antiterorizmo būrys, anticiklonas ir t.t. Anti-cafe yra prieš kavines. Šiai įstaigai yra iš esmės nepriimtina kavinės koncepcija – lankytojai ateina, užsisako maisto ir gėrimų, pavalgo, tyliai ramiai pabendrauja ir išeina. Anti-kavinėje viskas kiek kitaip. Lankytojas ateina, vaišinasi nemokama kava ir arbata, su draugais sėdi kiek tik nori, bendrauja, žaidžia, gali įtraukti ir kitus lankytojus. Valgo tik atsineštą maistą, nes Anti-cafe maitinimo paslaugų neteikia, nors profesionalią virtuvę ir turi. Lankytojai atsineša savo gėrimus, tačiau negalima vartoti alkoholinių gėrimų ir kelti sąmyšio. Greičiausiai ši vieta nėra labai tinkama krepšinio…

Read More »

Versliukai.lt – reali pagalba startupams

Versliukai.lt yra startupas, kuris padeda kitiems startupams. Taip būtų galima apibūdinti šią paslaugų reklamos svetainę startupų kalba. Viskas yra kur kas įdomiau ir sudėtingiau, nei atrodo. Asmeninis verslas pradedamas gana sunkiai. Dažnai paslaugos teikėjas (freelanceris arba laisvadarbis) nelabai žino, kas jo laukia, kaip susirasti daugiau klientų ir gauti pelningesnių užsakymų. Tokie puslapiai, kaip Versliukai.lt pačioje verslo pradžioje labai padeda. Versliukai.lt veikimo principas – labai paprastas. Smulkusis verslininkas, dažniausiai pavienis paslaugos teikėjas, kuris pradeda savo verslą, gali nemokamai susikurti savo pristatomąjį puslapį ar keletą, jei teikia kelias kiek skirtingas paslaugas. Imkime konkretų pavyzdį. Jonas dirba plytelių klojėju. Jam gauti užsakymą yra keli keliai – per rekomendacijas, per skelbimus laikraštyje, pristatant savo paslaugas internete. Geriausias būdas yra per rekomendacijas, tačiau tokio kliento reikia laukti labai ilgai. Skelbimai laikraštyje ir internetu? Labai sunkus būdas susirasti klientūrą, nes čia reikia ir sėkmės. Interneto prisistatymas yra vienas iš geresnių būdų, nes dabar paslaugos teikėjai ieškomi…

Read More »

Didžiausias forumas Lietuvoje BitePlius.lt turi naujus šeimininkus

Prieš 12 metų 2000-jų rudenį pasaulį išvydo vienas Bitės projektėlis, pavadintas Banga.lt. Kiek vėliau, Banga nusipirko populiarųjį Girls.lt, pasikvietė pas save autobanginių bendruomenę. 2001 metais tai buvo vienas iš didžiausių forumų Lietuvoje, o 2003 metais – pats didžiausias, per dieną sulaukiantis 100 000 lankytojų. Tais laikais skaičiai buvo iš tiesų įspūdingi, nes internetu naudojosi 400 000 gyventojų. Vėliau Banga.lt buvo pervadintas į Biteplius.lt siekiant visą internautų masę pajungti prekės ženklo reklamai. Po kelių metų kažkas nutiko ir forumo dalyviai pradėjo iš jo bėgti į naujai atsiradusius socialinius tinklus – One.lt, Klase.lt, Ieskok.lt ir kitus. Vėliau atsirado Facebook, tad riesta pasidarė visiems. Pastaruoju metu forumo technologinė bazė nebuvo iš esmės atnaujinama. Šiuo metu BitePlius išlieka vienu didžiausių forumų Lietuvoje. Šiandien (rugpjūčio 30 d.) jis pranešė, kad parduodamas ne kam kitam, o tam pačiam nukraujavusiam One.lt. Numatoma, kad dar šių metų pabaigoje forumo pavadinimas vėl bus Banga.lt. El. paštu taip pat vartotojai gavo informaciją: Sveiki, Norime Jus informuoti, kad nuo šių metų rugsėjo mėnesio…

Read More »

Informacija apie startupus Lietuvoje

Iš visų XXI amžiaus vertybių turbūt vertingiausia yra informacija. Tie, kurie laiku ir vietoje gauna reikalingą informaciją, gali pasiekti įspūdingų rezultatų, nes turi pranašumą prieš tuos, kurie viską bando padaryti patys bandymų ir klaidų keliu. Šis principas labai aktualus pradedančiajam verslui, kuriam dar daug ko reikia išmokti… Seniau lietuviai dainuodavo „nepabuvęs artojėliu, nebus geras kareivėlis…“, o dabar viskas veikia kiek kitaip – jau sulaukęs pilnametystės vaikinas ar mergina gali būti milijonierius, jei tinkamai sugebėjo parduoti savo idėją. Startupai Lietuvoje yra 2011 metų naujiena. Būtent per praeitus metus pradedantysis verslas pradėjo vadinti save startupais, nors daugelis iki galo nesuvokia, ką šis terminas reiškia ir kodėl jis toks „stebuklingas“. Lietuva Europos ir Pasaulio technologinių verslų ir investavimo plėtros žemėlapyje ir toliau lieka gili provincija. Giliau, tik Afrikos šalys, nors ir tai ne visos… O juk ministras pirmininkas, nuvažiavęs į IT centrus Europoje ir JAV, gyrėsi, kad Lietuvoje tiek daug kvalifikuoti IT specialistų.…

Read More »

Lažybos internete – lietuviški resursai

Lažybos visame pasaulyje yra milžiniškas verslas. Lietuvoje tai vis dar tabu zona, nes bet kurie azartiniai lošimai Marijos žemėje laikomi baisiausia nuodėme (tuo tarpu gėrimas ir rūkymas priimami daug palankiau). Neišsiplėsiu šį kartą apie lažybų blogį, nes noriu tik apžvelgti informacinius ir antrosios kartos žiniatinklio (web 2.0) lažybų resursus lietuvių kalba. Informaciją apie lažybas galima gauti kelių rūšių tinklapiuose: Legalios lažybų bendrovės Lietuvoje; Nelegalios internetinių lažybų bendrovės užsienyje, pateikiančios dalį informacijos lietuvių kalba; Lažybininkų bendruomenių puslapiai; Bendrinių forumų kategorijos apie lažybas; Tinklaraščiai apie lažybas Pradėkime nuo legalių Lietuvos lažybų bendrovių. Jų yra nei daug nei mažai – 4: TopSport, TonyBet, Orakulas ir BalticBet. Visos šios bendrovės turi savo punktus visoje Lietuvoje. Daugiausiai punktų turi TopSport lažybų bendrovė. Visos jos savo interneto puslapiuose pateikiama einamąją pasiūlą. Be pasiūlos šiuose puslapiuose vargiai rasite kitos informacijos, kuri būtų naudinga pradedantiesiems lažybininkams. Kita grupė svetainių yra nelegalios užsienietiškos. Kodėl nelegalios? Todėl, kad pagal Azartinių…

Read More »

Lietuvos Web 2.0: augintinių mylėtojų socialiniai tinklai

Jau rašiau apie lietuviškus socialinius tinklus paminėdamas tik pačius bendriausius, todėl ir populiariausius. Be bendrinių socialinių tinklų “apie viską” Lietuvoje dar egzistuoja keletas labai aiškiai apibrėžtų pomėgių socialiniai tinklai, vienijantys žmones, kurie noriai dalinasi jų bendro pomėgio informacija, patirtimi, įvykiais. Šį kartą norėčiau apžvelgti vieno tokio pomėgio socialinius tinklus. Tai – mūsų augintiniai. Jei žmogus apie save nemėgsta labai pasakoti, apie savo katiną ar šunį jis gali pasakoti valandų valandas. Internete irgi panašiai – esama labai daug žmonių, kurie vos ne fanatiškai rūpinasi savo saugumu ir asmenybės neliečiamumu, tačiau šioje srityje gali apie savo augintinius kalbėti ką tik nori, net su jais tapatintis. Naminių gyvųnų mylėtojų socialiniai tinklai yra labai populiarūs pasaulyje. Aišku, ne iki Facebooko lygio, tačiau esama tikrų gigantų. Lietuvoje taip pat yra ne vienas toks socialinis tinklas. Pastebėjau, kad esama aiškaus pasiskirstymo tarp šunų ir kačių mylėtojų, tuo tarpu žuvyčių, triušių, įvairių graužikų, paukščių, reptilijų ir kitų…

Read More »

Diskusija: Draugas.lt – NE socialinis tinklas, o pažinčių portalas

Neseniai vienas komentatorius pastebėjo, kad nelaikau Draugas.lt socialiniu tinklu. Jam pažadėjau plačiau padiskutuoti šia tema ir paaiškinti, kodėl 4-tas pagal lankomumą portalas Lietuvoje (audience.lt duomenys už 2009-jų gruodį) nenusipelno garbingo socialinio tinklo statuso. Tiesa, antras pagal dydį portalas Lietuvoje One.lt iš bendravimo portalo į socialinį tinklą pavirto tik sausio viduryje, tad nereiktų čia labai stebėtis. Didžiuliai internetiniai dariniai keičiasi pamažu, jie turi gan atsparią odą besikeičiančioms tendencijoms ir vartotojų nuotaikoms jų atžvilgiu, dažnai vadovaujasi taisykle „šunys loja, o karavanas toliau žingsniuoja..“. Ne išimtis ir Draugas.lt, kuris gal net nelabai nori keisti savo statuso į socialinį tinklą. Pasvarstykime, kas yra socialinis tinklas, kokios yra jo pagrindinės savybės ir prioritetai, bei palyginkime tai, ką turi Draugas.lt. Pagrindinis socialinio tinklo atributas – viešas bendravimas tam tikruose ratuose, apjungimas žmonių pagal tam tikrus interesus, asmeninius santykius (network). Deja Draugas.lt, kaip pažinčių portalas, akcentuoja uždarą asmeninį bendravimą tarp 2 žmonių privačių žinučių pagalba. Gero elgesio…

Read More »

Lietuvos Web 2.0: pažinčių portalai

Pasidalinsiu savo asmenine patirtimi. Prieš keletą metų mano pagrindiniai portalai buvo ne Facebook ar One.lt. Tai buvo pažinčių portalas Draugas.lt, kuriame 2005 metų pabaigoje susipažinau su labai miela bendraamže mergina. Aišku, ji buvo viena iš daugelio merginų, po kurių anketas naršiau ir su kuria susirašinėjau, tačiau netrukus susitikimo gyvai, paskui dar kartą ir dar… Dabar ji yra mano mylima žmona – mano didžioji gyvenimo meilė. Nenukrypsiu į romantiškus prisiminimus, tačiau pažinčių portalas Draugas.lt yra tiesiogiai atsakingas/kaltas, kad su ja susipažinau. Tokių kaip aš yra tikrai nemažai, keletą šeimų pažįstu… Norėčiau pasidomėti dabartine pažinčių portalų padėtimi, nes nuo 2005-jų atsirado labai svarbus faktorius pažinčių portalų gyvenime. Kaip ir tinklaraštį ar socialinių žymų katalogą, taip ir pažinčių svetainę gali paleisti bet kas per labai trumpą laiką, kadangi egzistuoja mokamos ir nemokamos pažinčių svetainių sistemos. Tik kokybiškas dizainas, vidinis marketingas ir pagalba padaro pažinčių svetaines populiarias. Be jų, tokios pažintys dažnai numiršta, tad…

Read More »

Klausimelis.lt – naujas lietuviškas klausimų-atsakymų portalas

Šie metai prasidėjo tikrai geromis naujienomis ir puikiais lietuviškais antrosios kartos žiniatinklio produktais. One.lt tapus pilnaverčiu socialiniu tinklu, jų pagrindinis konkurentas Frype.lt paleido visiškai naują projektą – Klausimelis.lt Tai dar vienas klausimų-atsakymo portalas, kuriame patys vartotojai užduoda ir atsako jiems rūpimus klausimus. Klausimelis.lt turi keletą įdomių savybių ir naujovių tiek Lietuvos interneto padangėje, tiek tarp analogiškų lietuviškų portalų. Bendruomenė. Jei konkurentuose (konkrečiai – Gerasklausimas.lt) bendruomenės veikla apsiriboja taškų už veiklą rinkimu ir patekimu į aktyviausiųjų topus, tai čia įdiegta ištisa pasiekimų (achievement) sistema daugiau būdinga socialiniams žaidimams. Už tam tikrą veiklą skiriami skirtingų spalvų virtualūs medaliai, nusakantys žmogaus įtaką portalui pagal jo atliktą veiklą. Prisijungimas. Į portalą nereikia registruotis, patvirtinti savo el. paštą, iš naujo redaguoti savo anketą. Tai padaroma automatiškai, nes jungtis galima naudojantis populiariausiomis viešųjų anketų paslaugomis: Facebook, Twitter, openID, Google, Aol, Yahoo! Ir lietuviškuoju Frype.lt Pasas. Aišku, kai kurios sistemos duoda mažai domenų, tad anketą papildyti šiek…

Read More »

Lietuvos Web 2.0: Diskusijų Forumai

Už visą socialinių tinklų atsiradimą ir vystymąsi turėtume būti dėkingi forumams, kurie pirmieji iškėlė asmenines anketas ir veiksmų statistiką. Jie labai panašūs, bet kartu ir skirtingi savo paskirtimi. Socialiniuose tinkluose visa ko ašis yra asmeninis profilis (anketa), kurioje surenkama informacija apie vartotoją. Forumuose pagrindas yra diskusijų temų kategorijos ir sub-kategorijos, kuriose registruoti vartotojai pradeda temas ir jose pateikia savo pamąstymus, įžvalgas, klausimus ir pan. Socialiniuose tinkluose svarbiausia informacija yra veiksmų eiliškumas pagal laiką surinktas į vieną eilę (log). Forumuose svarbiau paskutiniai kažkurio iš vartotojų pasisakymai, nors asmeninėse anketose taip pat galima rasti tokį veiksmų iššrašą. Socialinis tinklas dažnai surenka vartotojo veiksmus iš kitų informacijos šaltinių, tuo tarpu forume informacija kuriama vietoje ir į išorę neišeina. Galima dar surasti keletą skirtumų, tačiau šio straipsnio tikslas yra surinkti BENDRINIUS didžiausius ir populiariausius lietuviškus forumus. Ieškodamas jų susidūriau su nedidele problema (tiksliau – dilema) – kaip teisingai įvertinti forumą? Ar labai daug  registruotų…

Read More »