Lietuvos web 2.0: klausimai-atsakymai

questionsanswersKai kažko nežinome, pirmiausiai einame į Google arba kitą paieškos sistemą ir ieškome. Jei randame iš karto, viskas puiku, bet ką daryti, jei nerandame, ko ieškojome? Pasakymas „Google viską žino“, deja, ne visada teisingas. Viską žino kiti žmonės, kurių nepažįstame. Kaip jų paklausti? Kaip gauti iš jų atsakymus?
Pasaulyje yra ne vienas portalas, kurių tikslas leisti užduoti klausimą ir gauti į jį keletą atsakymų. Tada klausėjas gali pasinaudoti pateiktais išsamiais atsakymais. Populiariausios pasaulinės klausimų-atsakymų tarnybos yra Answers.com, Yahoo!Answers, AllExperts.com, AnswerBag.com, BlurtIt.com ir dar dešimtys kitų bendrinių bei nišinių tarnybų.

Klausimai skirstomi pagal temas, kad būtų juos patogiau rasti. Registruoti klausėjai ir atsakinėtojai gauna už savo aktyvumą taškus, kurie prideda tam tikrų funkcijų ar dalyvauja loterijose. Taip skatinamas turinio kūrimas.

Answers.com yra lyderis šioje srityje, kadangi priklauso ne kam kitam, o Wikipedia enciklopedijos kūrėjams ir veikia Wiki pagrindu, kai žmonės patys pildo turinį, o išrinkti redaktoriai stebi, kad nebūtų netikslumų ar bandymų šiukšlinti. Yahoo! Answers yra vienas iš didžiausių klausimų-atsakymų (angliškai Q&A) tarnybų, kurioje dalyvauja Yahoo! bendruomenės nariai. Čia klausimai ir atsakymai neturi samdytų moderatorių, todėl kartais atrodo kaip didžiulis šiukšlynas.

Įdomu, kokia situacija Lietuvoje su klausimais-atsakymais? Žinome, kas yra DUK (Dažniausiai Užduodami Klausimai), didžiuosiuose portaluose ir puslapiuose DUK parengiami labai silpnai, nuolat nepildomi, todėl galiu leisti sau manyti, kad Lietuvoje DUK skyreliai kuriami neefektyviai ir neatlieka savo funkcijos. Beje, DUK rengiami apie portalo arba interneto svetainėje reklamuojamas paslaugas.

Nepaisant to, Lietuvoje YRA klausimų-atsakymų tarnybų.

GerasKlausimas.lt – naujas projektas, kuriame galima užduoti ir atsakyti klausimą tiek anonimiškai, tiek registruojantis. Registruoti vartotojai už užduodamus klausimus ir pateikiamus atsakymus gauna taškus, už kuriuos siūlomas piniginis prizas.

klausimai-atsakymai.visiems.lt – klausimus gali užduoti bet kas, tačiau greičiausiai į juos atsakinėja tik vienas žmogus – puslapio kūrėjas Virgis M. Klausimai neklasifikuojami. Puslapis atrodo gana senas.

klausk.lt – įdomi svetainė, kurioje klausimai skirtomi pagal sritis ir specialybes – „Klausk dizainerio”, klausk psichologo”, „klausk automechaniko” arba „klauska apie verslą”, „klausk apie namus ir sodą” klausk apie kompiuterius” ir t.t. Klausimus atsakinėja tam tikrų sričių profesionalai.

Mundu.lt – dar vienas klausimų-atsakymų portalas, kur klausimus ir atsakymus uždavinėja patys vartotojai (registruoti ir anonimai). Portalas aktyvumu nepasižymi. Nėra reklamos (blogai, nes jei puslapio kūrėjai neuždirba, puslapį paprasčiausiai apleidžia).

ats.lt – forumo stiliumi pateikiami klausimai ir atsakymai, kuriuos užduoda/atsako ne profesionalai, o patys bendruomenės vartotojai. Klausimai gražiai surūšiuoti į kategorijas ir sub-kategorijas, kad ieškantys tikslingos informacijos nepasimestų.

Guru.lt – klausimus užduoda bet kas siūsdamas juos el. paštu. Atsako tam tikros srities specialistai. Puslapis aktyvus, tačiau dizainas ir funkcionalumas jau gerokai atgyvenę.

Klausk.vu.lt – specifinis klausimų-atsakymų portalas skirtas klausimams apie studijas ir studentavimą Vilniaus Universitete. Klausimai „ne į temą” yra moderuojami. Atsakinėja VU administracijos darbuotojai, dėstytojai ir studentai.

Klausimelis.lt – naujausias klausimų atsakymų portalas, kuriame registruotis specialiai nereikia. Vartotojai, norėdami užduoti klausimą ar pateikti atsakymą gali prisijungti naudodamiesi Facebook, OpenID, AOL, Google paskyromis ir Frype.lt Pasu! Tai didelė naujiena lietuviškame internete, nes iki tol tik e-pasas leido jungtis į keletą savų portalų su vienoje vietoje laikomais duomenimis. Beje, šį portalą sukūrė Frype.lt kuriantys žmonės.

Mamanija.lt – klausimų-atsakymų portalas skirtas mamoms. Nepaisant to, yra keletas kategorijų (pvz. Namai, Santykiai, Šventės ir t.t.), kuriose klausinėjama bendrinių dalykų. Savotiška konkurencija Supermamoms ir TindiRindi forumui.

Nezinau.net – naujas (jaunas) klausimų ir atsakymų portalas įvairiausiomis temomis. Vartotojai už atsakymus gauna taškus, taip yra reitinguojami ir vertinami.

Pavyko aptikti tik tiek. Jei yra daugiau, pasidalinkite komentaruose.

Yra labai panašaus pobūdžio web 2.0 resursų, jau minėtų mano pateiktame resursų klasifikavime – patarimų portalai („How To…“), kurie aiškina kaip pasidaryti pačiam tam tikrus dalykus arba kaip veikia tam tikri mechanizmai ar paslaugos. Iš esmės jie atsiranda užduodant klausimus, tačiau skiriasi jų pateikimas. Dažnai tokius atsakymus pateikia profesionalai, juos iliuostruoja, pateikia mokomuosius video. Panašiai veikia ir internetiniai universitetai. Apie lietuviškus patarimų portalus rašysiu netrukus (jų tikrai Lietuvoje yra).

Related Posts

8 thoughts on “Lietuvos web 2.0: klausimai-atsakymai

  1. Paaiškinkit man, neišmanėliui, kaip jūsų Facebooko puslapis susijęs su klausimų-atsakymų portalu? 😉

  2. Tavo klausimai apie specifinę rinką ir dalykus. Anyway, ačiū už nuorodas. Žinau dabar ant kokios platformos padaraytas gerasklausimas.lt 🙂

  3. Atgalinis pranešimas: Lietuvos web 2.0 resursai: klasifikavimas

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *