Skelbimai internete – ar verta?

skelbimai interneteInterneto skelbimų portalų Lietuvoje yra daugiau nei 50. Dauguma jų – nemokami, kai kuriuose prašomas gana nedidelis mokestis, kurį sau gali leisti kiekvienas, kas naudojasi telefonu. Skelbimų portaluose dažniausiai skelbiami „perku-parduodu“ specifikos skelbimai, tačiau vis dažniau pasitaiko ir paslaugų. Ar verta gaišti laiką ir dirbti su tokiais skelbimais bet kuriai įmonei? Kokie iššūkiai laukia interneto rinkodaros projektų vadovų ir reklamos vadybininkų?

Kokie yra skelbimai, koks jų tikslas?

Prieš ruošdami bent kokį skelbimą, atsakingi darbuotojai turėtų aiškiai apsibrėžti skelbimo tikslą. Jis gali būti gana įvairus:

  • Populiarinti prekės ženklą;
  • Populiarinti tam tikrą paslaugą ar prekę (bei jų grupes);
  • Pateikti tam tikrą unikalų pasiūlymą (USP);
  • Sudominti lankytojus, kad šie paskambintų ir teirautųsi daugiau informacijos;
  • Lankytojus įtikinti parašyti el. laišką arba užpildyti specialią formą esančią įmonės interneto puslapyje;
  • Reklamuoti interneto puslapį arba specialų nukreipimo puslapį (angl. – „landing page“);
  • Pristatyti tam tikrą darbuotoją, kaip ekspertą, teikiantį paslaugas.

Nuo tikslo priklauso ir skelbimo forma. Paprastai klasifikuoti skelbimai turi gana vienodą formą, čia nelabai galimas specifinis teksto formatavimas, todėl reiktų pagalvoti apie gana paprastą skelbimo tekstą ir iliustracijas. Skelbimo pavadinimas turėtų būti aiškus ir suprantamas – „parduodu Opel Astra, 2009 m. Vilniuje“ arba „profesionalios buhalterinės apskaitos paslaugos tik nuo 20 eur./mėn“. Skelbimo tekste turi būti pateikiama visa esminė informacija + papildoma. Esminė informacija turėtų eiti priekyje, ji gali būti paryškinama, jei tai leidžia skelbimų portalas. Ją perskaitęs lankytojas gali greitai suprasti, ar informacija jam yra naudinga ir reikalinga, ar pataikė ne ten. Jei jį informacija sudomino, toliau pateikiamos smulkmenos, sąlygos ir kita faktinė informacija. Po jos galima pridėti šiek tiek papildomos informacijos apie įmonę, kad vartotojas suprastų, jog tai yra įmonės pagrindinė veikla ir verta su ja prasidėti ir bendradarbiauti. Čia gali eiti keletas sakinių apie įmonę, bendradarbiavimo privalumus, įsipareigojimus ir t.t. Lietuvoje šią dalį skelbimų rašytojai praleidžia kaip nenaudingą ir nereikalingą, nors ir be reikalo. Būtent šioje dalyje galima parašyti didžiąją dalį teksto su reikalingais raktiniais žodžiais ir taip optimizuoti patį skelbimo puslapį paieškai. Nereikia pateikti jokių DUK ar 7 puslapius informacijos apie prekę ar paslaugą. Pakanka 1 Word puslapio trumpo ir glausto pristatymo su informacija apie įmonę. Geriau jau pasirūpinti daugiau iliustracijų, nes jos yra įtaigesnės, negu tekstinė informacija. Gaila, bet ne visur leidžiama dėti video klipų iš Youtube. Bet galima tekste paminėti nuorodą (nors ir neaktyvią).

Viena svarbiausių dalių yra kontaktinė informacija. Jei skelbimą deda įmonė, labai rekomenduojama skelbti su įmonės el. pašto adresais – tai yra kur kas rimčiau ir patikimiau, nei koks paikas Gmail ar Yahoo pašto adresas, kurį gali susikurti kiekvienas. Taip pat būtinai nurodyti veikiantį telefono numerį. Jei įmanoma – įmonės interneto puslapį, adresą ir kitus rekvizitus, kad lankytojas galėtų susisiekti jam patogiu laiku ir patogiu būdu.

Iššūkiai, su kuriais teks susidurti

Iššūkiai nėra problemos. Tiesiog reikės investuoti papildomai laiko ir praleisti daugiau valandų ieškant tinkamiausių skelbimo būdų.

„Copy+Paste“

Visų skelbimų tragedija yra „Copy+Paste“. Dažnai skelbimai yra rašomi ne unikaliai, bet tiesiog nukopijuojant esamą informaciją iš įmonės tinklalapio. Tai labai bloga praktika, nes tai gali turėti rimtų pasekmių SEO srityje, o taip pat vartotojas gali smarkiai nusivilti, kai ieškodamas papildomos informacijos įmonės puslapyje ras lygiai tą patį, ką matė skelbime. Kopijuoti tekstų tikrai nereikia, juo labiau, kad parašyti skelbimą nereikia didelių investicijų.

Srautas

Labai svarbi užduotis – pasirinkti tikslingiausius ir patikimiausius skelbimų portalus. Norint pasiekti užsibrėžto tikslo galima sugaišti begales laiko ir sudėti skelbimus į visus skelbimų portalus, kuriuos tik rasite. Arba atsirinkti 5-10 populiariausių, kuriuose lankosi daugiausiai žmonių. Štai keletas populiariausių skelbimų portalų.

  • Alio.lt
    • Plius.lt
    • Rinka.lt
    • Skelbiunemokamai.lt
    • Skelbikas.lt
    • Skelbimai1.lt
    • Skelbiu.lt
    • Klasifikuoti.lt

Jų srautai labai skirtingi, tačiau visada galima pabandyti su vienu skelbimu ir stebėti, kiek žmonių susidomi jūsų skelbimu per savaitę.

Nacionaliniai ar regioniniai?

Kai pradedate ieškoti skelbimų portalų, iškyla dilema – skelbimą pritaikyti nacionaliniu lygiu ar orientuotis į vietos klientų ratą? Nesvarbu, kad paslaugos teikiamos Kaune arba Vilniuje, juk galima pritaikyti skelbimą ir tokiems portalams kaip skuodoskelbimai.lt ar tauragesskelbimai.lt. Aišku, ne visada tai yra paprasta, tačiau teikiant paslaugas visiems miestams, tikrai apsimoka skelbimus koreguoti ir publikuoti juos į visų miestų portalus. Dalis lankytojų gali ateiti būtent iš ten.

Iliustracijos

Nepakanka įdėti vien tik įmonės logotipo. Kartais galima įdėti ir tam tikrų brėžinių ir schemų, kaip ta paslauga teikiama. Su prekėmis kur kas lengviau – imate telefoną, nufotografuojate penkiais skirtingais rakursais ir turite kuo puikiausias iliustracijas. Beje, reiktų iliustracijas pavadinti naudojant raktinius žodžius, o ne palikti IMG_123456 pavadinimus. Taip jos bus reitinguojamos ir Google paveikslėlių paieškoje. Ant iliustracijų galima uždėti įmonės logotipą arba internetinio puslapio adresą. Taip žinosite, kad jų niekas nevogs.

Atnaujinimas

Kai kas tai daro kiekvieną dieną… Kad skelbimas liktų sąrašo viršuje, jį rekomenduojama atnaujinti. Tai padaryti galima pakeičiant keletą žodžių ir išsaugant dar kartą. Taip jis atsiduria sąrašo viršuje ir yra matomas daugiau žmonių.

Kai paskelbiate per 10 skelbimų, tai gali būti didesnis iššūkis, nes reikia pereiti per visus ir tai padaryti rankomis.

Skelbimai portaluose būna 2-8 savaites, todėl pasibaigus galiojimo laikui reiktų pasvarstyti, ar apsimoka juos toliau laikyti. Taip pat reiktų pasižiūrėti, ar naudojant tekstinę paiešką jie yra randami pačiame portale. Po kurio laiko skelbimai bus randami ir Google paieškoje, o kartais net ir konkuruos su pačiu pagrindiniu įmonės puslapiu. Tokios konkurencijos baimintis nereikėtų, nes skelbimas yra laikinas puslapis, be to juk nėra didelio skirtumo, ar klientas bus gautas iš skelbimo ar iš tinklalapio – abiejuose nurodyti juk tie patys įmonės kontaktai.

Pabaigai – atsakymas į klausimą – ar verta gaišti laiką su skelbimais? Verta, bet tik nedaug laiko. Pabandykite – gal tai taps vienu iš pagrindinių jūsų klientų atsiradimo šaltinių.

One thought on “Skelbimai internete – ar verta?”

  1. Puiki informacija. Sutinku, kad skelbimus dažnai talpina įmonių vadybininkai, kurie tiesiog kopijuoja tą patį tekstą į skirtingus skelbimų portalus. Todėl iš seo pusės atsiranda dublikuoto turinio rizika ir laimi tas portalas, kuris susindeksuojamas pirmas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *