Lietuvos Web 2.0: Skundų portalai

Lietuvoje antras po krepšinio sportas yra “kaimynskundis” – kas geriau, kandžiau ir greičiau paskųs savo kaimyną. Skundžia lietuviai laikraščiams, policijai, kitiems kaimynams. Internete dabar atsivėrė tikras skundikų rojus – skundų portalai.

complaint deptO dabar rimtai. Pasiskųsti nekokybiškai atlikta paslauga, preke ar nesąžiningu darbdaviu – pilietinė kiekvieno žmogaus pareiga. Iš kur kitur galima sužinoti, kad darbdavys po 3 bandomųjų mėnesių prideda dar tris, ir taip bando nemokėti normalaus atlyginimo? Kas pasakys, ar iš laikraščio skelbimų pasamdytas santechnikas, baldų gamintojas ar plytelių klojėjas yra tikrai sąžiningas, ir, paėmęs avansą, nedings skradžiai? Skundų portaluose galima rasti tokios informacijos. Deja, kartais skundžiama be reikalo ir taip galinama žmogaus reputacija. Štai čia pasireiškia lietuvio nacionalinė savybė ir “kaimynskundžio” sugebėjimai. Pasakymas, kad šis žmogus dirba nesąžiningai be įrodymų ir situacijos paaiškinimų – nieko vertas. Gal kaip tik užsakovas kaltas, kad samdinys neišlaikęs pabėgo su jau sumokėtu avansu?.. Neturiu tikslo gilintis į niuansus, tačiau atrodo, kad lietuviai mėgsta pareikšti savo nuomonę apie žmones ir bendroves, su kuriais susidūrė gavo neigiamos patirties. Iš Web 2.0 bokštelio žiūrint – skundų portalai puikiai pritraukia vartotojų generuojamą turinį ir komentarus.

Pasižiūrėkime, kur Lietuvoje internete galima pasiskųsti.

Skundai.lt – didžiausias ir, atrodo, seniausias skundų portalas, kuris nereikalauja būti registruotu vartotoju, norint paskelbti skundą. Šis portalas turi dar ir kitą padalinį – skundus apie darbdavius, kur galima skųstis ne vien tik nepatikusiomis prekėmis ar pavieniais asmenimis, bet ir įmonėmis.

Skusk.lt – pagal kategorijas sugrupuoti skundai ir nusiskundimai. Prisijungimas reikalingas su e-pasas.lt sistema (ta pati yra ir Klase.lt). Yra nusiskundimų ir dėl šio puslapio turinio.

Apkalbos.lt – tai ne visiškas skundų portalas, tačiau panašu, kad kai kurie žmonės šį portalą būtent tam ir išnaudoja. Juk be įkalčių bet kuris skundas yra paprasčiausia nuomonė ar apkalba… Skirstymas į kategorijas bei atskyrimas pagal teigiamas ar neigiamas apkalbas gana patogus.

Vieninervai.lt – dar vienas bandymas leisti pasiskųsti apie viską. Skudai skirstomi į dvi grupes – įmonės ir fiziniai asmenys bei pareigūnai ir valdininkai. Registracija nereikalinga.

Skundai.org – gražaus antrosios kartos žiniatinklio stiliaus dizaino (didelės nuorodos ir mygtukai, ryškios spalvos) puslapis. Kategorijos tik kelios, bet pagrindinės – statybos, darbas, prekė, paskaugos. Registruotis irgi nereikia.

Skundai.eu – skundų portalas, kaip ir visi kiti, bet yra vienas skyrelis, kuris padaro šį portalą originalų. „Reagavimas“ skiltyje prašome pranešti, kai apskųstasis susitvarko ir išsiaiškina su skundiku, kad juoda dėmė nesidriektų visą laiką. Kiti skundų portalai tuo net nesirūpina, arba apie tai viešai niekur nekalba.

Skundai.co.uk – Didžiojoje Britanijoje gyvenančių lietuvių bendruomenės skundų portaliukas. Čia skundžiamasi tautiečiais ir anglais, bei jų teikiamomis paslaugomis, parduodamomis prekėmis, vadovaujamomis bendrovėmis. Norint paskelbti skundą, reikalinga registracija. Skundai išskirstyti pagal keliolika kategorijų. Taip pat daromi įmonių reitingai.

Jei kurią nors skundų tarnybą praleidau, netylėkite, priminkite. Įtrauksiu į esamą sąrašą, kad visi žinotų, kur galima pasiskųsti.

One thought on “Lietuvos Web 2.0: Skundų portalai”

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *