Tag Archives: atsakymai

Klausimelis.lt – naujas lietuviškas klausimų-atsakymų portalas

Šie metai prasidėjo tikrai geromis naujienomis ir puikiais lietuviškais antrosios kartos žiniatinklio produktais. One.lt tapus pilnaverčiu socialiniu tinklu, jų pagrindinis konkurentas Frype.lt paleido visiškai naują projektą – Klausimelis.lt Tai dar vienas klausimų-atsakymo portalas, kuriame patys vartotojai užduoda ir atsako jiems rūpimus klausimus. Klausimelis.lt turi keletą įdomių savybių ir naujovių tiek Lietuvos interneto padangėje, tiek tarp analogiškų lietuviškų portalų. Bendruomenė. Jei konkurentuose (konkrečiai – Gerasklausimas.lt) bendruomenės veikla apsiriboja taškų už veiklą rinkimu ir patekimu į aktyviausiųjų topus, tai čia įdiegta ištisa pasiekimų (achievement) sistema daugiau būdinga socialiniams žaidimams. Už tam tikrą veiklą skiriami skirtingų spalvų virtualūs medaliai, nusakantys žmogaus įtaką portalui pagal jo atliktą veiklą. Prisijungimas. Į portalą nereikia registruotis, patvirtinti savo el. paštą, iš naujo redaguoti savo anketą. Tai padaroma automatiškai, nes jungtis galima naudojantis populiariausiomis viešųjų anketų paslaugomis: Facebook, Twitter, openID, Google, Aol, Yahoo! Ir lietuviškuoju Frype.lt Pasas. Aišku, kai kurios sistemos duoda mažai domenų, tad anketą papildyti šiek…

Read More »

Lietuvos Web 2.0: Patarimų portalai

Kaip iš popieriaus išlankstyti lėktuvėlį, kaip numesti 5 kilogramus, kaip sutaupyti elektros, kaip…? Toks jau laikmetis, kai kyla labai daug klausimų, į kuriuos atsakymus ne taip paprasta rasti. Pasaulyje yra ne vienas patarimų, dar vadinamų „How to…“ portalų, kuriuose atsakymai į visus kylančius klausimus padeda žmonėms patiems tvarkytis savo gyvenime ir buityje. Vieni jų yra visiškai nemokami, kiti prašo susimokėti už ekspertų parengtą informaciją. Vienaip ar kitaip juose gausu paaiškinimų, kaip atlikti vieną ar kitą darbą. Kartais iki visiškų smulkmenų, žingsnis po žingsnio. Patarimų portalas yra labai artimas Klausimų-Atsakymų portalui, tačiau jo paskirtis yra ne surinkti kelis išsamius paaiškinimus į vartotojo užduotą klausimą, bet pateikti kuo išsamesnį straipsnį, kuris aiškina procesą nuo… iki. Jei esate girdėję tokius vardus kaip eHow, HowStuffWorks, wikiHow ir t.t., suprasite apie ką eina kalba. Pasidomėjau, kokia situacija su tokiais portalais Lietuvoje. Nieko gero, nes patarimai dar neišlindo iš gausybės lietuviškų forumų forumėlių, kuriuose be tikslios…

Read More »

Lietuvos web 2.0: klausimai-atsakymai

Kai kažko nežinome, pirmiausiai einame į Google arba kitą paieškos sistemą ir ieškome. Jei randame iš karto, viskas puiku, bet ką daryti, jei nerandame, ko ieškojome? Pasakymas „Google viską žino“, deja, ne visada teisingas. Viską žino kiti žmonės, kurių nepažįstame. Kaip jų paklausti? Kaip gauti iš jų atsakymus? Pasaulyje yra ne vienas portalas, kurių tikslas leisti užduoti klausimą ir gauti į jį keletą atsakymų. Tada klausėjas gali pasinaudoti pateiktais išsamiais atsakymais. Populiariausios pasaulinės klausimų-atsakymų tarnybos yra Answers.com, Yahoo!Answers, AllExperts.com, AnswerBag.com, BlurtIt.com ir dar dešimtys kitų bendrinių bei nišinių tarnybų. Klausimai skirstomi pagal temas, kad būtų juos patogiau rasti. Registruoti klausėjai ir atsakinėtojai gauna už savo aktyvumą taškus, kurie prideda tam tikrų funkcijų ar dalyvauja loterijose. Taip skatinamas turinio kūrimas. Answers.com yra lyderis šioje srityje, kadangi priklauso ne kam kitam, o Wikipedia enciklopedijos kūrėjams ir veikia Wiki pagrindu, kai žmonės patys pildo turinį, o išrinkti redaktoriai stebi, kad nebūtų netikslumų ar…

Read More »