Tag Archives: interneto verslas

Informacija apie startupus Lietuvoje

Iš visų XXI amžiaus vertybių turbūt vertingiausia yra informacija. Tie, kurie laiku ir vietoje gauna reikalingą informaciją, gali pasiekti įspūdingų rezultatų, nes turi pranašumą prieš tuos, kurie viską bando padaryti patys bandymų ir klaidų keliu. Šis principas labai aktualus pradedančiajam verslui, kuriam dar daug ko reikia išmokti… Seniau lietuviai dainuodavo „nepabuvęs artojėliu, nebus geras kareivėlis…“, o dabar viskas veikia kiek kitaip – jau sulaukęs pilnametystės vaikinas ar mergina gali būti milijonierius, jei tinkamai sugebėjo parduoti savo idėją. Startupai Lietuvoje yra 2011 metų naujiena. Būtent per praeitus metus pradedantysis verslas pradėjo vadinti save startupais, nors daugelis iki galo nesuvokia, ką šis terminas reiškia ir kodėl jis toks „stebuklingas“. Lietuva Europos ir Pasaulio technologinių verslų ir investavimo plėtros žemėlapyje ir toliau lieka gili provincija. Giliau, tik Afrikos šalys, nors ir tai ne visos… O juk ministras pirmininkas, nuvažiavęs į IT centrus Europoje ir JAV, gyrėsi, kad Lietuvoje tiek daug kvalifikuoti IT specialistų.…

Read More »

Twitter nusipirko Posterous

Vos prieš pusmetį Twitter socialinis tinklas gavo milžinišką injekciją, kurią pasaulio verslas ir investuotojai vertino gana skeptiškai. Socialinis tinklas be aiškios monetizavimo strategijos ir galimybių staiga gauna didžiulius pinigus. Tai labai panašu į dar vieną didelį startupų burbulą, kurie jau yra pradėję po truputį sproginėti. Kovo 12 diena Twitteriui įsimins ilgam. Tai vieno iš svarbiausių pirkinių diena. Twitter perka vieną iš žinomiausių nemokamų blogosferų Posterous.com (joje sukurtas ir Seku.lt tinklaraštis). Mums, lietuviams, vargu ar tai turės didelės įtakos, tačiau Posterous pasaulyje užima garbingą vietą nemokamų blogosferų penketuka šalia Blogger.com, WordPress.com, Tumblr.com ir LiveJournal.com. Vos tik paskelbus apie pardavimą, pasirodė Posterous kūrėjo tinklaraščio įrašas, kuriame jis labai džiaugiasi šiuo sandoriu ir naujomis galimybėmis… Twitterio vartotojams, taip pat nekantrauja prisijungti prie Twitterio komandos, kad padarytų jį dar geresniu produktu. Atrodo, kas čia tokio? Juk tokia praktika, kai perkamas ne tik prekės ženklas, bet ir visa su juo dirbanti komanda yra normalu! Posterous…

Read More »

GoodBuzz.org – reklamos socialiniuose tinkluose įrankis

Lietuviškų startupų apžvalgas pradedu su gana įdomiu projektu, kuris šiuo metu yra verčiamas į lietuvių kalbą, tad bus lietuviškas ne vien dėl teksto, programavimo, bet ir dėl rinkos. GoodBuzz.org yra socialinių tinklų reklamos įrankis, skirtas pasaulinei rinkai, taip pat ir Lietuvai. Kol kas jame daugiausiai reklamuojami tarptautiniai produktai, tačiau pasikalbėjus su projekto idėjos autoriumi paaiškėjo, kad bus einama ir į vietines rinkas dėl kalbos skirtumų. Apie viską nuo pradžios. Kam skirtas šis įrankis? GoodBuzz.org yra skirtas žmonėms, norintiems gauti pinigų už tai, kad dalinasi tam tikromis nuorodomis Facebook, Twitter, Google+ ir LinkedIN socialiniuose tinkluose, bei el. paštu. Taip pat skirtas įmonėms, reklamos agentūroms, interneto sprendimų kūrėjams ir rinkodaros specialistams, kurie nori paprastai ir efektyviai pareklamuoti savo ar kliento prekes, paslaugas, prekinį ženklą. Kaip GoodBuzz.org veikia? Reklamos užsakovas įkelia savo reklamos aprašymą su nuorodomis į savo puslapį. Perveda tam tikrą sumą, kurią nori išleisti reklamai, nurodo, kada prasideda kampanija, kada baigiasi…

Read More »

Pamąstymai dėl šio tinklaraščio ateities

Susidūriau su dilema dėl tolimesnio šio tinklaraščio likimo. Užsibrėžiau kažkada aprašyti TIK lietuviškus Web 2.0 resursus, tačiau matau, kad šis principas nėra visiškai teisingas. Vienas dalykas yra tas, kad naujų lietuviškų socialinių tinklų ar blogofermų atsiranda labai mažai, o uždaroma ir apleidžiama dvigubai daugiau, taigi aprašyti juos yra didžiulis džiaugsmas, kuris nutinka vos ne vieną kartą į pusmetį. Net vėžlio blogas būtų pildomas greičiau… 😉 Manau, kad reikia plėsti blogo specifiką. Per pora metų, kol šis tinklapis gyvuoja, atsirado toks dalykas, kaip startupai. Tai yra pradedantys verslai, kurie dažniausiai kyla iš Lietuvos, tačiau yra skirti pasaulinei rinkai. Dažniausiai tokie verslai yra internetiniai – įvairūs įrankiai, paslaugos, informacija. Kai kurie veikia už Atlanto, kai kurie čia, tačiau juos vienija vienas bendras bruožas – juos sukūrė ir vykdo lietuviai. Jie sugalvoja idėją, programuoja, daro dizainą, rengia tekstus, kaip įmanydami reklamuoja, dalyvauja įvairiuose investutojų renginiuose siekdami gauti investicijų projektui tobulinti ir populiarinti. Labai…

Read More »

Naujas web 2.0 produktas Lietuvoje – Kritikai.lt

Antrosios kartos žiniatinklio (Web 2.0) pagrindinis principas yra vartotojų dažniausiai nemokamai kuriamas turinys. Skiriasi tik turinio vertė ir jo įtaka lankytojams. Socialiniuose tinkluose turinio vertė yra gana nedidelė, tačiau kai kuriose srityse turinys gali būti itin naudingas galutiniam vartotojui ir verslui. Turbūt didžiausios vertės turinys yra patarimų portalai, kuriuose aiškinama kaip padaryti vieną ar kitą elementarų dalyką. Dar labai daug vertės duoda atsiliepimų puslapiai. Kuriuose lankytojai iš savo patirties aprašo tam tikrus daiktus ar paslaugas. Paskaičius teigiamus atsiliepimus apie tam tikrą produktą ar paslaugą, noras/poreikis pasinaudoti juo išauga, o reputacija potencialaus kliento akyse tik didėja. Tam labai svarbu užtikrinti kuo objektyvesnį įvertinimą. Pasaulis jau patyrė skandalą, kai viena iš didžiausių pasaulio el. komercijos įmonių mokėjo pinigus už vartotojų atsiliepimus (reviews). Lietuvoje tokie produktai sunkiai skinasi kelią, nes turime unikalią problemą – „komentuotojų kultūrą“. Tai grupė žmonių sistemingai skleidžiančių neigiamą ir nihilistinę informaciją apie bet ką. Jiems svarbu rašyti ir tyčiotis…

Read More »

Lėktuvų bilietai – perspektyvus interneto verslas Lietuvoje

Kol geležinkelio bėgiai iš Lietuvos veda tik iki sienos, o traukinio greitis tesiekia vos 80 km/h, Lietuvoje gali suklestėti skrydžių lėktuvu verslas. Turime 2 pigių skrydžių bendroves, kurios skrydžių kainas padarė daugiau nei juokingas. Vilnius-Briuselis-Vilnius – 150-200 litų su visais mokesčiais lėktuvu – tokia yra kaina, kai automobiliu benzino už 200 litų užtektų tik į vieną pusę nuvažiuoti prie jūros Šventojoje… Bet ne apie ekonomiką mes čia. Kur susirasti pigius skrydžius, jų kainas palyginti ir užsisakyti priimtiniausią variantą internetu? Lietuvoje jau kelinti metai gana sėkmingai plėtojamas lėktuvų bilietų rezervavimo internetu verslas. Šalis maža, konkurencija didelė. Yra dėl ko, jei nuo kiekvieno skrydžio užsakymo tokiems puslapiams nubyra bent po 20-50 litų už praktiškai nieką. Pasižiūrėkime, kokias puslapiai naudojasi lietuviai ieškodami bilietų kainų. Pirmiausiai, reiktų paaiškinti, kaip viskas veikia. Skrydžių bendrovės, organizuojančios skrydžius vienokiais ar kitokiais būdais pateikia savo kainynus ir skrydžių tvarkaraščius. Jie yra filtruojami ir suvedami į paieškos sistemą, per…

Read More »

One.lt turi naują savininką

Didžiausias lietuviškas socialinis tinklas One.lt jau turi naują savininką. Visų sandorio detalių neperrašinėsime, jas galima pasiskaityti spaudoje. Esmė ta, kad per pastarajį pusmetį One.lt kamavo problemos – „pabėgo“ nemaža dalis lankytojų. Tai atsitiko dėl šio socialinio tinklo stagnacijos, kai jau kuris laikas technologinių pakeitimų nebuvo pastebima labai daug. Tuo tarpu lietuvaičiai aktyviai bėgo į Facebook ir per tą pusmetį patyrė nemažai pasikeitimų. Šiuo metu aišku, kad bendrovės savininkai (arba bent jau vienas iš jų – Aldas Kirvaitis) yra lietuviai. Bendrovė dirbs su lietuviškais resursais, o tai jau yra labai sveikintinas dalykas, nes 0,x procento pelno nešanti bendrovė tokiems Rusijos gigantams kaip mail.ru, turintiems net Facebooko akcijų, pagal prioritetus buvo 115 vietoje o gal ir dar žemiau. Tai ir galėjo trukdyti tolimesnei One.lt plėtrai, nes bet kokioms papildomoms investicijoms reikėjo praeiti kryžiaus kelius. Situacija dabar nėra tragiška, nes žmonės iš One.lt bėgdavo ir seniau. Jei lietuviška vadovybė sugebės operatyviai pasiūlyti tam…

Read More »

Apie naujus verslus ir iniciatyvas reikia paskelbti

Neseniai rašiau apie naujausius antrosios kartos žiniatinklio projektus, kurie ką tik išvydo dienos šviesą Glaustai.lt ir Komentuoju.lt. Tai gražaus naujo verslo užuomazgos (startup), kurios GALBŪT ir išsivystys į pelningus, reklama užkištus portaliukus su keliais tūkstančiais vartotojų kasdien. Galbūt… Viena iš didžiausių naujų iniciatyvų ir projektų problemų yra tai, kad kūrėjai dažnai patingi juos tinkamai pareklamuoti. Jau esu rašęs apie nemokamus lietuviškus nuorodų katalogus, kur tokie projektėliai turėtų atsidurti pirmiausiai. Norėčiau trumpai pristatyti dar vieną specializuotą nuorodų katalogą Startups.lt skirtą būtent naujų verslų ir puslapių pristatymui. Startups.lt yra pradedančiųjų verslininkų bendruomenė, organizuojanti seminarų-konferencijų ciklą Barcamp. Šiuose seminaruose trumpai pristatomi ir naujausi projektai tiek idėjiniame lygmenyje, tiek jau veikiantys projektai. Ne visi tokiuose renginiuose gali dalyvauti, tačiau internete pasiskelbti ne pro šalį. Startups.lt turi katalogą pradedančiųjų projektų, kuriuose kol kas karaliauja užsienietiški produktai. Lietuviškų yra gana nedaug. Jau mano minėtų Glaustai.lt ir Komentuoju.lt ten nėra. Nėra ir seniau aprašytų Rokit.lt, URL trumpintuvų…

Read More »

Nemokami geltonieji puslapiai

Prieš keletą metų pagrindinis informacijos apie įmones šaltinis buvo įvairūs katalogai, kuriuos leido telefoninės informacijos bendrovės. Iki šiol reklamuojasi vienas jų – “Jei tavęs nėra pas mus, nėra iš viso…”. Tai vadinamieji geltonieji puslapiai, kuriuose pagal abėcėlę ir verslo rūšis išguldytos didelės ir mažos įmonės. Nemokamai įtraukdavo tik pavadinimą ir telefono numerį. Už papildomą informaciją reikėjo susimokėti gana didelius pinigus. Kai kam tos sumos atsipirkdavo, kai kam ne. Geltonųjų puslapių katalogų verslas neišnyko vis labiau įsigalint internetui Lietuvoje. Priešingai – prasiplėtė ir neblogai klesti. Kiekvienas svetainės administratorius (vadinamasis “webmasteris”), tvarkantis įmonės interneto svetainę turėtų žinoti, kad atsirasti kataloge, kurį aplanko 10 tūkstančių žmonių per dieną yra tikrai neblogai. Nespėlioju, kalbu iš patirties, nes visai neseniai teko vienos bendrovės svetainę patalpinti geltonųjų puslapių portaluose internete su sąlyga nemokėti nė cento (net SMS nesiųsti). Kodėl gerai sugaišti 2-3 valandėles ir užregistruoti savo bendrovės interneto puslapį tokiuose kataloguose? Dauguma katalogų šalia telefonų ir…

Read More »

Lietuvos web 2.0: mokslo resursų portalai (referatai)

Vienas iš geresnių internetinio verslo modulių yra imti pinigus iš oro arba už nieką. Skamba absurdiškai, tačiau šis verslo modelis Lietuvoje veikia puikiai. Tingi rašyti rašinį literatūros pamokai? Reikia greitai referato? Siunti SMS už 2 litus, gauni aktyvavimo kodą, įvedį jį tam tikruose puslapiuose ir tau suteikiamas priėjimas prie dokumento parsisiuntimo nuorodos. Kalba eina apie portalus, kuriuose dalinami referatai, kursiniai darbai, testų atsakymai, rašiniai, analizės, net diplominiai darbai ir visokio plauko mokslo raštliava. Viskas čia būtų normalu, jei ne pora keistų momentų. Visų pirma, moksleiviai ir studentai skatinami patys nerašyti rašto darbų, o užsiimti plagiatu. Kadangi šiuolaikiniai mokytojai ir dėstytojai irgi puikiai žino, iš kur eina visi tie darbai, nesunku patikrinti ar uolūs moksleiviai kartais „nesuchaltūrino“ rašto darbo iš kelių. Kitas momentas, kokia nauda iš patalpinto rašto darbo, kuris jau buvo palankiai įvertintas? Tokių portalų kūrėjai susirenka pinigus už galimybę parsisiųsti pilną tekstą, bet ar tuo pelnu dalinasi su kūrėjais?…

Read More »