Tag Archives: patarimai

Motyvacija startupams – iš kolegų

Šį kartą nepristatysiu jokio startupo, kuris kažkur man giliai sujudino kokią stygęlę. Šį kartą noriu pasvarstyti apie startupų paramą. Ne pinigais. Tas finansavimo gaudymas jau tapo sportu ir kažkokia demonizuojama veikla, kuri startupų reputacijai tik kenkia. Lietuvoje startupų judėjimas labai aktyvus – vykdomi įvairūs renginiai, kurių metu jaunieji verslininkai semiasi patirties, mokosi vystyti verslą. Teoriškai viskas čia gražu, bet praktika yra kiek kitokia. Žlunga labai daug startupų po to, kai baigiasi investuotojų pinigai ar motyvacija. Su pinigais reikalus galima išspręsti gana nesunkiai. Aktyvus darbas, pažintys ir genialios idėjos – investuotojai linkę duoti pinigų. Ką daryti, kai baigiasi motyvacija? Čia labai sudėtinga situacija, nes paprastai jauniesiems startaperiams reikia atlaikyti aplinkinių spaudimą ir nuolatinį priminimą apie bankrotą. Kai trūksta motyvacijos, tokie aplinkinių pasisakymai, kaip „ar aš tau nesakiau, kad taip bus?..“ dar labiau kerta per kojas. Lietuviai – pikti žmonės. Jie nepraleis progos šalia gero įžvelgti ir bloga, todėl startuperiams reikia moralinės…

Read More »

Konkrečios temos įmonės naujienoms ir straipsniams

Kuriant interneto puslapį dažnai struktūroje atsiranda skyrelis „Naujienos“. Jį labai dažnai siūlo interneto puslapio kūrėjai. Jų motyvas aiškus – skirtingas modulis, už kurio diegimą galima paprašyti daugiau pinigų. Nors ketinimai ir geri, bet dažnai Naujienų skyrelis tampa įmonės reputacijos gadinimo priežastimi. Priežastis paprasta – nėra laiko, noro, minčių tas naujienas rašyti ir puslapyje publikuoti. Dažnam vadovui atrodo, kad praktiškai nėra jokių naujienų – įmonė dirba ir tiek. Deja, viskas yra kiek kitaip. Mažiausias įmonės veiksmas, kurį tinkamai galima pristatyti viešai, turi įtakos įmonės reputacijai. Klientams gal ir visiškai vienodai, kad vadovas ar koks darbuotojas lankosi projektų valdymo seminaruose, tačiau partneriams, investuotojams, konkurentams tai pasako nemažai. Kuo dažniau išeina įmonės naujienos, tuo „gyvesnė“ įmonė atrodo. Priešingybė – tos įmonės, kurios Naujienų skyrelio neatnaujino nuo pat puslapio paleidimo prieš pora metų. Susidaro įspūdis, kad įmonė jau 2 metus nieko nenuveikė ir, greičiausiai, bankrutavo… Tokio įvaizdžio galima išvengti. Šiame straipsnyje pateiksime konkrečius būdus…

Read More »

5 iliustracijų kūrimo įrankiai

Sunkus tas dizainerio darbas. Jo daug, o ir visokie klientai lenda su visokiais prašymais ir reikalavimais skirti vos 5 minutes laiko, kad būtų galima sukurti kokį ten mažmožį – logotipą blogui, Facebooko puslapio „viršelį“, logotipą tam tikro dydžio balto fono viduryje, iliustraciją straipsniui ir visokius kitokius niekus. Eikit jūs visi… Stop! Keiksmažodžio čia gali ir nebūti, nes dabar visi užsiėmę dizaineriai su tokiais mažais darbeliais gali nusiųsti į internetą. Manęs siųsti nereikėjo – pats įpratau nesinaudoti vienintele „teisinga“ programa Photoshop, kurios legali versija dar ir baisinius pinigus kainuoja. Taigi, noriu pasidalinti 5 redaktoriais, kurie yra skirti dirbti su tam tikrais vaizdeliais ir grafika tiesiog internete, arba, kaip dabar madinga sakyti, „debesyje“ (Cloud solutions). Aviary produktų šeima. Iš tikrųjų tai programos mobiliesiems įrenginiams, tačiau turi ir internetines versijas, gražiais paukščių pavadinimais – Pheonix skirtas elementariems redagavimo veiksmams, Talon – ekrano nuotraukoms ir tam tikrų dalių jose išryškinimui, Raven – vektorinės grafikos kūrimui ir redagavimui, Peacock – nuotraukų efektų kūrimui, Falcon – pavekslėliuose pažymėti tam tikras sritis, įterpti rodykles ir šiek tiek teksto,Toucan – paveikslėlio…

Read More »

5 patarimai startupams apie SEO

Kadangi jau kuris laikas su SEO draugauju vos ne kas dieną (pastaruosius 9 metus), tai jaučiuosi turįs teisę jaunimui papasakoti apie visus šiuos Google reikalus ne taip, kaip tai daro SEO įmonės – bendrai ir apie nieką. Noriu duoti keletą rimtų patarimų, į kuriuos atsižvelgę gausite daugiau naudos, nei galvos skausmo. SEO paslaugos yra brangios, tad šiuos nemokamus patarimus laikykite kaip pagalbą jums ir jūsų pradedančiajam verslui. Patarimas Nr. 1. Apie SEO galvokite prieš darydami, o ne jau padarę. Labai dažnai viskas vyksta maždaug taip: susirenka kompanija draugų ar sugėrovų, pasidalina visi idėjomis ir nusprendžia daryti… Kelis mėnesius daro daro daro, o paskui žiūri kas gavosi. Tas pusfabrikatis paprastai būna nei skustas nei luptas, bet jis veikia. Su tokiu jau galima eiti kaulyti pinigų iš įvairių Seed fondų, dalyvauti visuose iš eilės „campuose“, kur tik leis pasisakyti ir parodyti tą pačią prezentaciją. Viskas šioje vietoje yra gerai, bet prieš darant reikia pagalvoti apie du dalykus – uždarbio šaltinį ir optimizaciją paieškos sistemoms. Kai…

Read More »

Naujas web 2.0 produktas Lietuvoje – Kritikai.lt

Antrosios kartos žiniatinklio (Web 2.0) pagrindinis principas yra vartotojų dažniausiai nemokamai kuriamas turinys. Skiriasi tik turinio vertė ir jo įtaka lankytojams. Socialiniuose tinkluose turinio vertė yra gana nedidelė, tačiau kai kuriose srityse turinys gali būti itin naudingas galutiniam vartotojui ir verslui. Turbūt didžiausios vertės turinys yra patarimų portalai, kuriuose aiškinama kaip padaryti vieną ar kitą elementarų dalyką. Dar labai daug vertės duoda atsiliepimų puslapiai. Kuriuose lankytojai iš savo patirties aprašo tam tikrus daiktus ar paslaugas. Paskaičius teigiamus atsiliepimus apie tam tikrą produktą ar paslaugą, noras/poreikis pasinaudoti juo išauga, o reputacija potencialaus kliento akyse tik didėja. Tam labai svarbu užtikrinti kuo objektyvesnį įvertinimą. Pasaulis jau patyrė skandalą, kai viena iš didžiausių pasaulio el. komercijos įmonių mokėjo pinigus už vartotojų atsiliepimus (reviews). Lietuvoje tokie produktai sunkiai skinasi kelią, nes turime unikalią problemą – „komentuotojų kultūrą“. Tai grupė žmonių sistemingai skleidžiančių neigiamą ir nihilistinę informaciją apie bet ką. Jiems svarbu rašyti ir tyčiotis…

Read More »

Apie naujus verslus ir iniciatyvas reikia paskelbti

Neseniai rašiau apie naujausius antrosios kartos žiniatinklio projektus, kurie ką tik išvydo dienos šviesą Glaustai.lt ir Komentuoju.lt. Tai gražaus naujo verslo užuomazgos (startup), kurios GALBŪT ir išsivystys į pelningus, reklama užkištus portaliukus su keliais tūkstančiais vartotojų kasdien. Galbūt… Viena iš didžiausių naujų iniciatyvų ir projektų problemų yra tai, kad kūrėjai dažnai patingi juos tinkamai pareklamuoti. Jau esu rašęs apie nemokamus lietuviškus nuorodų katalogus, kur tokie projektėliai turėtų atsidurti pirmiausiai. Norėčiau trumpai pristatyti dar vieną specializuotą nuorodų katalogą Startups.lt skirtą būtent naujų verslų ir puslapių pristatymui. Startups.lt yra pradedančiųjų verslininkų bendruomenė, organizuojanti seminarų-konferencijų ciklą Barcamp. Šiuose seminaruose trumpai pristatomi ir naujausi projektai tiek idėjiniame lygmenyje, tiek jau veikiantys projektai. Ne visi tokiuose renginiuose gali dalyvauti, tačiau internete pasiskelbti ne pro šalį. Startups.lt turi katalogą pradedančiųjų projektų, kuriuose kol kas karaliauja užsienietiški produktai. Lietuviškų yra gana nedaug. Jau mano minėtų Glaustai.lt ir Komentuoju.lt ten nėra. Nėra ir seniau aprašytų Rokit.lt, URL trumpintuvų…

Read More »

Lietuvos Web 2.0: Patarimų portalai

Kaip iš popieriaus išlankstyti lėktuvėlį, kaip numesti 5 kilogramus, kaip sutaupyti elektros, kaip…? Toks jau laikmetis, kai kyla labai daug klausimų, į kuriuos atsakymus ne taip paprasta rasti. Pasaulyje yra ne vienas patarimų, dar vadinamų „How to…“ portalų, kuriuose atsakymai į visus kylančius klausimus padeda žmonėms patiems tvarkytis savo gyvenime ir buityje. Vieni jų yra visiškai nemokami, kiti prašo susimokėti už ekspertų parengtą informaciją. Vienaip ar kitaip juose gausu paaiškinimų, kaip atlikti vieną ar kitą darbą. Kartais iki visiškų smulkmenų, žingsnis po žingsnio. Patarimų portalas yra labai artimas Klausimų-Atsakymų portalui, tačiau jo paskirtis yra ne surinkti kelis išsamius paaiškinimus į vartotojo užduotą klausimą, bet pateikti kuo išsamesnį straipsnį, kuris aiškina procesą nuo… iki. Jei esate girdėję tokius vardus kaip eHow, HowStuffWorks, wikiHow ir t.t., suprasite apie ką eina kalba. Pasidomėjau, kokia situacija su tokiais portalais Lietuvoje. Nieko gero, nes patarimai dar neišlindo iš gausybės lietuviškų forumų forumėlių, kuriuose be tikslios…

Read More »

Lietuvos web 2.0: klausimai-atsakymai

Kai kažko nežinome, pirmiausiai einame į Google arba kitą paieškos sistemą ir ieškome. Jei randame iš karto, viskas puiku, bet ką daryti, jei nerandame, ko ieškojome? Pasakymas „Google viską žino“, deja, ne visada teisingas. Viską žino kiti žmonės, kurių nepažįstame. Kaip jų paklausti? Kaip gauti iš jų atsakymus? Pasaulyje yra ne vienas portalas, kurių tikslas leisti užduoti klausimą ir gauti į jį keletą atsakymų. Tada klausėjas gali pasinaudoti pateiktais išsamiais atsakymais. Populiariausios pasaulinės klausimų-atsakymų tarnybos yra Answers.com, Yahoo!Answers, AllExperts.com, AnswerBag.com, BlurtIt.com ir dar dešimtys kitų bendrinių bei nišinių tarnybų. Klausimai skirstomi pagal temas, kad būtų juos patogiau rasti. Registruoti klausėjai ir atsakinėtojai gauna už savo aktyvumą taškus, kurie prideda tam tikrų funkcijų ar dalyvauja loterijose. Taip skatinamas turinio kūrimas. Answers.com yra lyderis šioje srityje, kadangi priklauso ne kam kitam, o Wikipedia enciklopedijos kūrėjams ir veikia Wiki pagrindu, kai žmonės patys pildo turinį, o išrinkti redaktoriai stebi, kad nebūtų netikslumų ar…

Read More »