Tag Archives: SEO

WEB 2.0 era eina į pabaigą, prasideda IoT

1994 metais Tim O’Reilly pristatė naują sąvoką pasauliui – WEB 2.0. Lietuviškai – antrosios kartos žiniatinklis. 2014 metais, lygiai po dešimtmečio, šis reiškinys turėtų pasukti link „pensijos“. Jau dabar kalbama apie naują interneto erą (kiti gali pavadinti ir „mutacija“) – Internet of Things arba sutrumpintai IoT. Kodėl Web 2.0 „atvėso“? Juk buvo tokia karšta naujiena! Vartotojai kuriantys savo turinį ir juo besidalinantys visur su visais kažkada buvo tikra sensacija. Dabar šis reiškinys žavi ne taip smarkiai. Kodėl? Pabandysiu čia pasvarstyti apie kelias priežastis. 1 priežastis. Informacinis šiukšlynas. Prieš 10 metų viskas visiems buvo aišku, iš kur atsiranda informacija internete – ją parašo Delfi.lt, remdamasi BNS ar Reuters pranešimais, taip pat sukuria profesionalūs žurnalistai, rašytojai, mokslininkai, savo srities specialistai. Per pastaruosius metus informaciją kūrė visi, kas tik norėjo – mokinukai rašė savo eilėraščius, žurnalistai – tam tikrų prekių naudojimosi instrukcijas, rašytojai – straipsnius apie kažką, o kartu ir apie nieką –…

Read More »

Plaukiantys papai ir pūtė, mašinų remontas ir… SEO

Google užpiso su tais savo reikalavimais. Teisingai perskaitei – UŽPISO, o ne „užkniso“, sunervino, perlenkė lazdą ar kaip kitaip mandagiai. Ir dabar paaiškinsiu kodėl. Įsivaizduokim, kad esu paprastas verslininkas – taisau mašinas. Turiu didesnį garažą, 5 mechanikus, su kuriais kiekvieną dieną reikia kariauti, nes šūdą malą, o man prieš klientus reikia paskui raudonuoti… Turiu puslapį internete, kurį padarė švogeris, nes kažką tame internete „nuraukia“. Bent jau taip sakė… Puslapis nedidelis, paprastas – tik mūsų kontaktai, paslaugos ir dar apie detales truputį. Pats viską pasirašiau, žmona pataisė, dar ir švogeris pataisė, pora klaidų klientai pamatė ir pasakė, taip gavosi visai neblogai. Dabar sako, kad tas jobanas Googlas paėmė ir pakeitė reikalavimus – buvom nupirkę pora linkų, sudėjo į kažkokius ten nuorodų katalogus, sakė dar SEO straipsnių užsakyti reikia ir viskas, bet ne, Googlui to nepakanka. Dabar jam reikia tokių nesąmonių, prie kurių tikrai nesiruošiu sėdėti. Durnas būčiau, jei sėdėčiau!.. Googlui reikia,…

Read More »

7 naudingi NEMOKAMI įrankiai internete

Internetas yra puikus. Dar puikesnis – debesis, nes čia atsiveria rimtos galimybės. Viena jų – perkeliamos tam tikros programos ir įrankiai, kuriuos paprastai reikia instaliuoti. Aš nieko neinstaliuoju. Stengiuosi naudotis tuo, kas yra internete ir nemokamai. Noriu pristatyti keletą įrankių, kuriais mėgstu naudotis, naudojuosi gana dažnai ir galiu drąsiai rekomenduoti visiems, kas nori paprastai ir aiškiai dirbti internete. Pixlr iliustracijų redaktorius. Labai geras įrankis visiems, kam reikia apkirpti, padailinti iliustracijas. Jis primena Photoshop, tačiau funkcijų čia mažiau. Tiesa, esminės funkcijos yra. Pixlr redaktorius turi tris versijas – pažengusiems, pradedantiesiems ir žaismingą, skirtą pasižaidimui su iliustracijomis. Pats naudoju Advanced versiją. CoolText.com. Rašydamas straipsnius vis suku galvą, kokią čia iliustraciją panaudojus. Atsiverčiu šį įrankį ir įrašau tam tikrą raktinį žodį. Belieka tik parinkti šriftą, spalvinę gamą ir viskas – puikus straipsnis iliustracijai. Beje, su šiuo įrankiu kuriu ir logotipus savo puslapiams. Cut-mp3.com. Telefono melodijos pas mane kitokios, nei visur. Aš naudoju tam…

Read More »

SEO istorija

SEO prasidėjo iš karto, vos tik atsirado pirmosios paieškos tarnybos. Kalba eina ne apie nuorodų pirkimą, raktažodžių prikišimą į puslapio kodą ir ne komentarų rašymą su nuorodomis, o apie esminius dalykus, kurių tada 1994 metais reikalavo paieškos sistemos. Taigi, viskas prasidėjo 1994 metais nuo Yahoo nuorodų katalogo, kuris užsimojo surinkti ir parašyti visus tuo metu buvusius interneto puslapius. Nedaug jų buvo, tačiau tuo metu atrodė, kad juos visus surinkti neįmanoma. Taip Yahoo sukūrė pirmąjį nuorodų katalogą. Jei norėjai būti surastas, turėjai būti ten. Kita paieškos sistema Webcrawler mokėjo skaityti visą puslapyje esantį tekstą ir iš jo išrinkti ieškomus žodžius. Būtent nuo šių dviejų paieškos sistemų viskas ir prasidėjo, nors jos nebuvo pačios pirmos (pirmoji – Netscape). 1995 metais atsirado daugiau paieškos sistemų – InfoSeek, HotBot, LookSmart ir Altavista. Altavista populiariausia paieškos sistema išliko iki 1997 metų. Tais pačiais metais Yahoo irgi pradėjo skaityti tekstą internete ir rezultatus pateikinėti ne tik…

Read More »

5 patarimai startupams apie SEO

Kadangi jau kuris laikas su SEO draugauju vos ne kas dieną (pastaruosius 9 metus), tai jaučiuosi turįs teisę jaunimui papasakoti apie visus šiuos Google reikalus ne taip, kaip tai daro SEO įmonės – bendrai ir apie nieką. Noriu duoti keletą rimtų patarimų, į kuriuos atsižvelgę gausite daugiau naudos, nei galvos skausmo. SEO paslaugos yra brangios, tad šiuos nemokamus patarimus laikykite kaip pagalbą jums ir jūsų pradedančiajam verslui. Patarimas Nr. 1. Apie SEO galvokite prieš darydami, o ne jau padarę. Labai dažnai viskas vyksta maždaug taip: susirenka kompanija draugų ar sugėrovų, pasidalina visi idėjomis ir nusprendžia daryti… Kelis mėnesius daro daro daro, o paskui žiūri kas gavosi. Tas pusfabrikatis paprastai būna nei skustas nei luptas, bet jis veikia. Su tokiu jau galima eiti kaulyti pinigų iš įvairių Seed fondų, dalyvauti visuose iš eilės „campuose“, kur tik leis pasisakyti ir parodyti tą pačią prezentaciją. Viskas šioje vietoje yra gerai, bet prieš darant reikia pagalvoti apie du dalykus – uždarbio šaltinį ir optimizaciją paieškos sistemoms. Kai…

Read More »

Nemokami geltonieji puslapiai

Prieš keletą metų pagrindinis informacijos apie įmones šaltinis buvo įvairūs katalogai, kuriuos leido telefoninės informacijos bendrovės. Iki šiol reklamuojasi vienas jų – “Jei tavęs nėra pas mus, nėra iš viso…”. Tai vadinamieji geltonieji puslapiai, kuriuose pagal abėcėlę ir verslo rūšis išguldytos didelės ir mažos įmonės. Nemokamai įtraukdavo tik pavadinimą ir telefono numerį. Už papildomą informaciją reikėjo susimokėti gana didelius pinigus. Kai kam tos sumos atsipirkdavo, kai kam ne. Geltonųjų puslapių katalogų verslas neišnyko vis labiau įsigalint internetui Lietuvoje. Priešingai – prasiplėtė ir neblogai klesti. Kiekvienas svetainės administratorius (vadinamasis “webmasteris”), tvarkantis įmonės interneto svetainę turėtų žinoti, kad atsirasti kataloge, kurį aplanko 10 tūkstančių žmonių per dieną yra tikrai neblogai. Nespėlioju, kalbu iš patirties, nes visai neseniai teko vienos bendrovės svetainę patalpinti geltonųjų puslapių portaluose internete su sąlyga nemokėti nė cento (net SMS nesiųsti). Kodėl gerai sugaišti 2-3 valandėles ir užregistruoti savo bendrovės interneto puslapį tokiuose kataloguose? Dauguma katalogų šalia telefonų ir…

Read More »

Lietuviški tinklalapių nuorodų katalogai (direktorijos)

Mano bandymas kažką katalogizuoti ar kitais būdais klasifikuoti lietuviškus resursus kai kam kelia juoką. Juokimės kartu, nes kuo daugiau vitamino C prigamins organizmas, tuo geriau. Dar į pagalbą pasikvieskime tų 30 lietuviškų tinklapių katalogų savininkus ir prižiūrėtojus (webmasterius), kad būtų dar linksmiau. Tik jiems nėra iš ko juoktis, nes bent pusė savo darbą daro rimtai, atsakingai ir net bando uždirbinėti pinigus. Kaip jau supratote, apžvelgsiu tinklapių administratoriams ir SEO specialistams naudingą įrankį – interneto svetainių direktoriją, lietuviškai vadinamą katalogu. Tinklalapių katalogas yra puikus įrankis paskelbti apie savo administruojamą svetainę, ją aprašyti. Lietuva nedidelė, tokiuose kataloguose daug lankytojų nėra, tad milžiniškų lankytojų srautų tikėtis neverta. Daugiau galima tikėtis naudos iš paieškos sistemų pusės, kadangi nuorodų katalogai gali būti labai vertingi. Ne visi, aišku. Nuorodų kataloge svetainių aprašymai grupuojami pagal temines kategorijas, pavyzdžiui, automobiliai, laisvalaikis, verslas, pažintys ir t.t. Retas kuris nuorodų katalogas turi žymes (tags), kurios leistų vieną svetainę patalpinti į…

Read More »