Tag Archives: socialinis tinklas

Turinio rūšiavimas (content curation)

Lietuvoje tai menkai žinomas dalykas. Užsienyje – pilna įvairių mokamų ir nemokamų įrankių tam reikalui. Angliškai jis vadinamas content curation – turinio gydymu. Tikrai neatspėsite, ką tas „gydymas“ reiškia. Tai paprasčiausias turinio rūšiavimas siekiant iš naujo pareklamuoti seniau sukurtą turinį. Turinio rūšiavimas dirba tik su seniau sukurtu turiniu ir publikuotu įvairiuose šaltiniuose. Naujo turinio čia niekas nekuria. Kaip viskas veikia? Labai paprastai. Sakykime, esate rašytojas, toks, kaip aš – savo straipsnius publikuojate dešimtyse skirtingų leidinių. Įvairiomis temomis. Jūsų tikslas – po keleto mėnesių vėl prisiminti ir priminti savo skaitytojams, kad esate parašęs daugybę straipsnių. Imatės turinio rūšiavimo (content curation) – surenkate keletą straipsnių viena tema, sutalpinate jų antraštes, kai kurias įdomesnes citatas ir pateikiate nuorodas į originalias publikacijas. Tada tokią apžvalgą (angl. roundup) vėl dalinatės po socialinius tinklus, kaip naują. Skaitytojai patenkinti – apie tam tikrą temą sužino labai daug iš seniau publikuoto turinio, o jums nereikia iš naujo nieko…

Read More »

10 asmenų kuriuos seku (ir rekomenduoju) Instagram

Instagram – naujas, bet sparčiai populiarėjantis socialinis tinklas. Kodėl? Todėl, kad mobiliojo interneto galimybėmis susižavi vis daugiau ir daugiau tautiečių. Tarp jų ir aš. Žmonės Instagrame dalinasi savo nuotraukomis. Tai kvadratinės nuotraukos, dažnai su „papimpinimais“ ir rėmeliais, o kartais net ir ištisi koliažai. Galima ir trumpus video dalintis iki 15 sekundžių. Viskas labai stilinga, paprasta ir šaunu. Instagram konkuruoja su Vine ir Snapchat, bet jų paskirtis kiek kitokia, tad šis socialinis tinklas turi didelių perspektyvų. Kur neturės, kai jau dabar turi daugiau nei 200 milijonų aktyvių vartotojų visame pasaulyje. Bet šio įrašo tikslas ne pristatyti Instagram galimybes, o pasidalinti keliomis asmenybėmis, kurias seku ir tuo džiaugiuosi. Pradėkim: Vilniaus meras Artūras Zuokas, aktyvus politikas ir turtuolis. Turtuolis ne tik dėl turimų pinigų, bet ir dėl požiūrio į pasaulį ir turiningo turinio kūrimo. instagram.com/arturaszuokas Gabrielius Liaudanskas – Svaras. Jo pristatyti nereikia, nes jis – vienas iš žymiausių Lietuvos hip-hopo atlikėjų, muzikantas, prodiuseris ir…

Read More »

Didžiausias forumas Lietuvoje BitePlius.lt turi naujus šeimininkus

Prieš 12 metų 2000-jų rudenį pasaulį išvydo vienas Bitės projektėlis, pavadintas Banga.lt. Kiek vėliau, Banga nusipirko populiarųjį Girls.lt, pasikvietė pas save autobanginių bendruomenę. 2001 metais tai buvo vienas iš didžiausių forumų Lietuvoje, o 2003 metais – pats didžiausias, per dieną sulaukiantis 100 000 lankytojų. Tais laikais skaičiai buvo iš tiesų įspūdingi, nes internetu naudojosi 400 000 gyventojų. Vėliau Banga.lt buvo pervadintas į Biteplius.lt siekiant visą internautų masę pajungti prekės ženklo reklamai. Po kelių metų kažkas nutiko ir forumo dalyviai pradėjo iš jo bėgti į naujai atsiradusius socialinius tinklus – One.lt, Klase.lt, Ieskok.lt ir kitus. Vėliau atsirado Facebook, tad riesta pasidarė visiems. Pastaruoju metu forumo technologinė bazė nebuvo iš esmės atnaujinama. Šiuo metu BitePlius išlieka vienu didžiausių forumų Lietuvoje. Šiandien (rugpjūčio 30 d.) jis pranešė, kad parduodamas ne kam kitam, o tam pačiam nukraujavusiam One.lt. Numatoma, kad dar šių metų pabaigoje forumo pavadinimas vėl bus Banga.lt. El. paštu taip pat vartotojai gavo informaciją: Sveiki, Norime Jus informuoti, kad nuo šių metų rugsėjo mėnesio…

Read More »

GoodBuzz.org – reklamos socialiniuose tinkluose įrankis

Lietuviškų startupų apžvalgas pradedu su gana įdomiu projektu, kuris šiuo metu yra verčiamas į lietuvių kalbą, tad bus lietuviškas ne vien dėl teksto, programavimo, bet ir dėl rinkos. GoodBuzz.org yra socialinių tinklų reklamos įrankis, skirtas pasaulinei rinkai, taip pat ir Lietuvai. Kol kas jame daugiausiai reklamuojami tarptautiniai produktai, tačiau pasikalbėjus su projekto idėjos autoriumi paaiškėjo, kad bus einama ir į vietines rinkas dėl kalbos skirtumų. Apie viską nuo pradžios. Kam skirtas šis įrankis? GoodBuzz.org yra skirtas žmonėms, norintiems gauti pinigų už tai, kad dalinasi tam tikromis nuorodomis Facebook, Twitter, Google+ ir LinkedIN socialiniuose tinkluose, bei el. paštu. Taip pat skirtas įmonėms, reklamos agentūroms, interneto sprendimų kūrėjams ir rinkodaros specialistams, kurie nori paprastai ir efektyviai pareklamuoti savo ar kliento prekes, paslaugas, prekinį ženklą. Kaip GoodBuzz.org veikia? Reklamos užsakovas įkelia savo reklamos aprašymą su nuorodomis į savo puslapį. Perveda tam tikrą sumą, kurią nori išleisti reklamai, nurodo, kada prasideda kampanija, kada baigiasi…

Read More »

One.lt turi naują savininką

Didžiausias lietuviškas socialinis tinklas One.lt jau turi naują savininką. Visų sandorio detalių neperrašinėsime, jas galima pasiskaityti spaudoje. Esmė ta, kad per pastarajį pusmetį One.lt kamavo problemos – „pabėgo“ nemaža dalis lankytojų. Tai atsitiko dėl šio socialinio tinklo stagnacijos, kai jau kuris laikas technologinių pakeitimų nebuvo pastebima labai daug. Tuo tarpu lietuvaičiai aktyviai bėgo į Facebook ir per tą pusmetį patyrė nemažai pasikeitimų. Šiuo metu aišku, kad bendrovės savininkai (arba bent jau vienas iš jų – Aldas Kirvaitis) yra lietuviai. Bendrovė dirbs su lietuviškais resursais, o tai jau yra labai sveikintinas dalykas, nes 0,x procento pelno nešanti bendrovė tokiems Rusijos gigantams kaip mail.ru, turintiems net Facebooko akcijų, pagal prioritetus buvo 115 vietoje o gal ir dar žemiau. Tai ir galėjo trukdyti tolimesnei One.lt plėtrai, nes bet kokioms papildomoms investicijoms reikėjo praeiti kryžiaus kelius. Situacija dabar nėra tragiška, nes žmonės iš One.lt bėgdavo ir seniau. Jei lietuviška vadovybė sugebės operatyviai pasiūlyti tam…

Read More »

Lietuvos Web 2.0: augintinių mylėtojų socialiniai tinklai

Jau rašiau apie lietuviškus socialinius tinklus paminėdamas tik pačius bendriausius, todėl ir populiariausius. Be bendrinių socialinių tinklų “apie viską” Lietuvoje dar egzistuoja keletas labai aiškiai apibrėžtų pomėgių socialiniai tinklai, vienijantys žmones, kurie noriai dalinasi jų bendro pomėgio informacija, patirtimi, įvykiais. Šį kartą norėčiau apžvelgti vieno tokio pomėgio socialinius tinklus. Tai – mūsų augintiniai. Jei žmogus apie save nemėgsta labai pasakoti, apie savo katiną ar šunį jis gali pasakoti valandų valandas. Internete irgi panašiai – esama labai daug žmonių, kurie vos ne fanatiškai rūpinasi savo saugumu ir asmenybės neliečiamumu, tačiau šioje srityje gali apie savo augintinius kalbėti ką tik nori, net su jais tapatintis. Naminių gyvųnų mylėtojų socialiniai tinklai yra labai populiarūs pasaulyje. Aišku, ne iki Facebooko lygio, tačiau esama tikrų gigantų. Lietuvoje taip pat yra ne vienas toks socialinis tinklas. Pastebėjau, kad esama aiškaus pasiskirstymo tarp šunų ir kačių mylėtojų, tuo tarpu žuvyčių, triušių, įvairių graužikų, paukščių, reptilijų ir kitų…

Read More »

Diskusija: Draugas.lt – NE socialinis tinklas, o pažinčių portalas

Neseniai vienas komentatorius pastebėjo, kad nelaikau Draugas.lt socialiniu tinklu. Jam pažadėjau plačiau padiskutuoti šia tema ir paaiškinti, kodėl 4-tas pagal lankomumą portalas Lietuvoje (audience.lt duomenys už 2009-jų gruodį) nenusipelno garbingo socialinio tinklo statuso. Tiesa, antras pagal dydį portalas Lietuvoje One.lt iš bendravimo portalo į socialinį tinklą pavirto tik sausio viduryje, tad nereiktų čia labai stebėtis. Didžiuliai internetiniai dariniai keičiasi pamažu, jie turi gan atsparią odą besikeičiančioms tendencijoms ir vartotojų nuotaikoms jų atžvilgiu, dažnai vadovaujasi taisykle „šunys loja, o karavanas toliau žingsniuoja..“. Ne išimtis ir Draugas.lt, kuris gal net nelabai nori keisti savo statuso į socialinį tinklą. Pasvarstykime, kas yra socialinis tinklas, kokios yra jo pagrindinės savybės ir prioritetai, bei palyginkime tai, ką turi Draugas.lt. Pagrindinis socialinio tinklo atributas – viešas bendravimas tam tikruose ratuose, apjungimas žmonių pagal tam tikrus interesus, asmeninius santykius (network). Deja Draugas.lt, kaip pažinčių portalas, akcentuoja uždarą asmeninį bendravimą tarp 2 žmonių privačių žinučių pagalba. Gero elgesio…

Read More »

Lietuvos Web 2.0: socialiniai tinklai

Socialinis tinklas yra labai plataus spektro vartotojo generuojamos informacijos kaupinys. Jame sutelpa ir mikro-tinklaraščio, paprasto tinklaraščio, nuotraukų ir video talpyklų, el. pašto, forumų, pomėgių virtualių bendruomenių ir dar daug kitų funkcijų. Kokie lietuviški bendravimo portalai gali būti vadinami socialiniais tinklais? Prieš išvardinant juos mano pradėtu stiliumi, būtina dar šiek tiek paaiškinti, kas yra socialinis tinklas ir kuo jis skiriasi nuo pažinčių portalo, kurie Lietuvoje yra labai populiarūs. Socialiniame tinkle pagrindinė informacija yra vartotojo veiksmai – ką parašė, kokia jo nuotaika, su kuo pradėjo draugauti, kokią nuotrauką įkėlė, prie kokios bendruomenės prisijungė, ką pakomentavo ir t.t. Socialinis tinklas turi tikslą būtent per veiksmus atskleisti vartotojo aktyvumą ir socialumą. Veiksmai yra vieši, nebent vartotojas nustato privatumo lygius (rodyti visiems, draugams ar tik sau). Pažinčių svetainėje pagrindinė informacija yra vartotojo anketa – kelios nuotraukos, asmenybės aprašymas, video prisistatymas ir t.t. Čia pagrindinis tikslas yra asmeninis susirašinėjimas tarp žmonių tik jiems žinomomis temomis. Nepaisant…

Read More »

Frype.lt išspardys One.lt minkštą vietą?

Dar vienas Twitterio klonas Lietuvoje! Ne, tai ne mano „išmislas“, tai pripažįsta pats „Plepys“ savo aprašyme rašydamas „Plepys yra visame pasaulyje garsaus Twitter’io frype.lt versija„.Taip, tai naujas Frype.lt bandymas savo rinką pasididinti šių metų populiariausiu WEB 2.0 būdų – mikro-blogingu. Akivaizdu, kad Fraipas nusitaikė išspardyti savo amžinojo konkurento One minkštą vietą su tokiomis naujovėmis… Neseniai rašiau apie One.lt vartotojus, kurie „bėga“ iš savo mylimo/nekenčiamo socialinio tinklo. Deja, Frype.lt irgi pastebėjau keletą statusų „išeinu į Facebook“, bet kodėl žmonės nori išeiti iš antrojo (?) populiariausio lietuviško socialinio tinklo? Čia yra viskas ko reikia – nuotraukos, vertinimai, draugystės ryšiai draugės-draugų-draugo-arklys, dienoraščiai (Frype.lt valdžia džiaugiasi šiuo pavadinimu, nes labai myli lietuvių kalbą ir svetimžodžio „blogai“ ar „attachmentai“ nevartoja), grupės, forumas, gausybė SMS apmokamų paslaugų, žaidimų, video, muzikos ir dar daug visko, kas reikalinga bendravimui. Jei One.lt vartotojai nuolat keikia One.lt, kad ten nieko neįmanoma rasti, tai Frype.lt yra tikras pedantas, nes čia viskas…

Read More »

One.lt vartotojų tyrimas – „malalietkų“ tik trečdalis!

Keista ta Lietuva. Čia interneto vartotojai skundžiasi paslauga, bet vis tiek daugiausia ja naudojasi. Jei Facebook pakeitė dizainą ir taip sukėlė didžiausias audras, tai One.lt nieko nekeičia ir vis tiek susilaukia pylos profilaktiškai vien dėl to, kad yra One.lt. Keista situacija.

Dauguma mano pažįstamų žmonių One.lt vadina „malalietkų“ (liet. – mažamečių) portalu. Pats esu ten užsiregistravęs, bet aktyviai nedalyvauju. Mano žmona – aktyviau. Mums 30 metų, reiškias mes – ne „malalietkos“. Jei šis terminas minimas ne dėl amžiaus, o dėl elgesio, nemanykit, kad toks elgesys sutinkamas tik čia. Pabandyk kokios sexioookessss nuotrauką Frype.lt ar Point.lt įvertinti mažiausiu balu – sulauksi tokios pačios „malalietkiškos“ reakcijos kaip ir One. Kad ir kiek mitų būtų sukurta ir eskaluojama internete, nusprendžiau nepasitikėti ir paklausti pačių One.lt. Jie man atsiuntė šiokių tokių šviežių – vasario mėnesio – lankytojų duomenų (beje, ne jų pačių, o rimtos kompanijos Gemius Audience).

Read More »