Tag Archives: straipsniai

Turinio rūšiavimas (content curation)

Lietuvoje tai menkai žinomas dalykas. Užsienyje – pilna įvairių mokamų ir nemokamų įrankių tam reikalui. Angliškai jis vadinamas content curation – turinio gydymu. Tikrai neatspėsite, ką tas „gydymas“ reiškia. Tai paprasčiausias turinio rūšiavimas siekiant iš naujo pareklamuoti seniau sukurtą turinį. Turinio rūšiavimas dirba tik su seniau sukurtu turiniu ir publikuotu įvairiuose šaltiniuose. Naujo turinio čia niekas nekuria. Kaip viskas veikia? Labai paprastai. Sakykime, esate rašytojas, toks, kaip aš – savo straipsnius publikuojate dešimtyse skirtingų leidinių. Įvairiomis temomis. Jūsų tikslas – po keleto mėnesių vėl prisiminti ir priminti savo skaitytojams, kad esate parašęs daugybę straipsnių. Imatės turinio rūšiavimo (content curation) – surenkate keletą straipsnių viena tema, sutalpinate jų antraštes, kai kurias įdomesnes citatas ir pateikiate nuorodas į originalias publikacijas. Tada tokią apžvalgą (angl. roundup) vėl dalinatės po socialinius tinklus, kaip naują. Skaitytojai patenkinti – apie tam tikrą temą sužino labai daug iš seniau publikuoto turinio, o jums nereikia iš naujo nieko…

Read More »

Konkrečios temos įmonės naujienoms ir straipsniams

Kuriant interneto puslapį dažnai struktūroje atsiranda skyrelis „Naujienos“. Jį labai dažnai siūlo interneto puslapio kūrėjai. Jų motyvas aiškus – skirtingas modulis, už kurio diegimą galima paprašyti daugiau pinigų. Nors ketinimai ir geri, bet dažnai Naujienų skyrelis tampa įmonės reputacijos gadinimo priežastimi. Priežastis paprasta – nėra laiko, noro, minčių tas naujienas rašyti ir puslapyje publikuoti. Dažnam vadovui atrodo, kad praktiškai nėra jokių naujienų – įmonė dirba ir tiek. Deja, viskas yra kiek kitaip. Mažiausias įmonės veiksmas, kurį tinkamai galima pristatyti viešai, turi įtakos įmonės reputacijai. Klientams gal ir visiškai vienodai, kad vadovas ar koks darbuotojas lankosi projektų valdymo seminaruose, tačiau partneriams, investuotojams, konkurentams tai pasako nemažai. Kuo dažniau išeina įmonės naujienos, tuo „gyvesnė“ įmonė atrodo. Priešingybė – tos įmonės, kurios Naujienų skyrelio neatnaujino nuo pat puslapio paleidimo prieš pora metų. Susidaro įspūdis, kad įmonė jau 2 metus nieko nenuveikė ir, greičiausiai, bankrutavo… Tokio įvaizdžio galima išvengti. Šiame straipsnyje pateiksime konkrečius būdus…

Read More »

5 patarimai startupams apie SEO

Kadangi jau kuris laikas su SEO draugauju vos ne kas dieną (pastaruosius 9 metus), tai jaučiuosi turįs teisę jaunimui papasakoti apie visus šiuos Google reikalus ne taip, kaip tai daro SEO įmonės – bendrai ir apie nieką. Noriu duoti keletą rimtų patarimų, į kuriuos atsižvelgę gausite daugiau naudos, nei galvos skausmo. SEO paslaugos yra brangios, tad šiuos nemokamus patarimus laikykite kaip pagalbą jums ir jūsų pradedančiajam verslui. Patarimas Nr. 1. Apie SEO galvokite prieš darydami, o ne jau padarę. Labai dažnai viskas vyksta maždaug taip: susirenka kompanija draugų ar sugėrovų, pasidalina visi idėjomis ir nusprendžia daryti… Kelis mėnesius daro daro daro, o paskui žiūri kas gavosi. Tas pusfabrikatis paprastai būna nei skustas nei luptas, bet jis veikia. Su tokiu jau galima eiti kaulyti pinigų iš įvairių Seed fondų, dalyvauti visuose iš eilės „campuose“, kur tik leis pasisakyti ir parodyti tą pačią prezentaciją. Viskas šioje vietoje yra gerai, bet prieš darant reikia pagalvoti apie du dalykus – uždarbio šaltinį ir optimizaciją paieškos sistemoms. Kai…

Read More »

Lietuvos Web 2.0: Patarimų portalai

Kaip iš popieriaus išlankstyti lėktuvėlį, kaip numesti 5 kilogramus, kaip sutaupyti elektros, kaip…? Toks jau laikmetis, kai kyla labai daug klausimų, į kuriuos atsakymus ne taip paprasta rasti. Pasaulyje yra ne vienas patarimų, dar vadinamų „How to…“ portalų, kuriuose atsakymai į visus kylančius klausimus padeda žmonėms patiems tvarkytis savo gyvenime ir buityje. Vieni jų yra visiškai nemokami, kiti prašo susimokėti už ekspertų parengtą informaciją. Vienaip ar kitaip juose gausu paaiškinimų, kaip atlikti vieną ar kitą darbą. Kartais iki visiškų smulkmenų, žingsnis po žingsnio. Patarimų portalas yra labai artimas Klausimų-Atsakymų portalui, tačiau jo paskirtis yra ne surinkti kelis išsamius paaiškinimus į vartotojo užduotą klausimą, bet pateikti kuo išsamesnį straipsnį, kuris aiškina procesą nuo… iki. Jei esate girdėję tokius vardus kaip eHow, HowStuffWorks, wikiHow ir t.t., suprasite apie ką eina kalba. Pasidomėjau, kokia situacija su tokiais portalais Lietuvoje. Nieko gero, nes patarimai dar neišlindo iš gausybės lietuviškų forumų forumėlių, kuriuose be tikslios…

Read More »

Lietuvos Web 2.0: straipsnių katalogai ir pranešimai spaudai

Pirmiausiai reikėtų paaiškinti paprastai ir aiškiai, kas yra šie straipsnių katalogas ir pranešimų spaudai tarnyba. Pasaulyje jie yra vieni iš pagrindinių įrankių paskelbiant kompanijos naujienas ar aiškinant apie tam tikro produkto/paslaugos įpatybes. Abu web 2.0 įrankiai turi skirtingą paskirtį, bet jų galimybės tos pačios – pranešti apie tam tikrus dalykus objektyviau, nei tai galima padaryti tinklaraščio forma. Straipsnių katalogas (Article directory) yra portalas, kuriame užsiregistravę vartotojai gali talpinti savo parašytus straipsnius. Patalpintus straipsnius (jie patvirtinami samdytų redaktorių, kurie prižiūri straipsnių kokybę ir atitikimą reikalavimams) nemokamai gali naudoti bet kurie leidiniai – tiek spausdinti, tiek internetiniai (aišku su nuoroda į originalą). Straipsnių katalogai yra plačiai naudojami SEO (Search Engine Optimization)  užsiimančių kompanijų ir ekspertų, kadangi nuorodos straipsniuose, patalpintuose į  skirtingus katalogus po kurio laiko prideda vertės puslapio pozicijai paieškos sistemose. Kai kuriuose straipsnių kataloguose autoriai pristato save kaip ekspertus taip bandydami ieškoti darbo pasiūlymų ir užsakymų. Pasaulyje yra šimtai tokių straipsnių…

Read More »