Tag Archives: tinklaraščiai

TOP…4 (?) lietuviškos blogofermos

Apie blogus žinau labai daug. Ir kaip kurti, ir kaip populiarinti, ir kaip rašyti. Jų turiu gyvą galybę pats, dirbu ir su kolegomis. Galėčiau apie juos pasakoti neužsičiaupdamas 3 valandas, jei tik būtų klausytojų. Bet šiandien susidūriau su problema – neradau nė 5 lietuviškų blogofermų. TOP5-kai yra populiarūs visose srityse. Tai geros antraštės pavyzdys, kurį teks sužaloti… Pristatau lietuviškų bloginimo platformų TOP4-tuką. Blog.lrytas.lt – vienas iš geriausių ir profesionaliai prižiūrimų platformų lietuvoje, kur galima gauti iš tikrųjų gerą blogą, kuris bus gerai randamas paieškoje, gaus skaitytojų ir bus viskas čia gerai, ar net labai gerai. Galima net savo domeną pasijungti su administratoriaus pagalba. Puikus įrankis visiems, kas nori rašyti savo tinklaraštį. NEMODERUOJAMAS. Blogr.lt – Kita gera bloginimo platforma su itin mažai reklamos. Gausu įskiepių, tiesa, šiek tiek mažai dizaino šablonų, tačiau iš esmės viskas jame primena seną gerą WordPress sistemą. MODERUOJAMAS (spaminiai ir SEO blogai trinami). Blogas.lt – sena platforma,…

Read More »

Naudingas įrankis kelių WP blogų savininkams ManageWP

Vieno tinklaraščio savininkams šis įrankis visiškai neįdomus ir nereikalingas. Gal net turintiems du tinklaraščius taip pat neverta gaišti laiko ir toliau skaityti. Jei turite tris ir daugiau – gali būti tikrai įdomu. Mano paties atvejis kitoks, nes aš turiu daugiau nei 30 WordPress tinklaraščių. Štai čia ir atsiskleidė tikrieji šio puikaus įrankio sugebėjimai ir privalumai. Taigi, pristatau – ManageWP. ManageWP yra nemokamas internetinis įrankis, kurio paskirtis – valdyti kelis blogus iš vienos erdvės. Ką reiškia „valdyti“? Tai reiškia, kad galima juos atnaujinti, trinti komentarus, pridėti naujus vartotojus, sukurti atsargines kopijas (backups), stebėti jų pagrindinius SEO duomenis ir t.t. Svarbiausia funkcija – publikuoti įrašus ir puslapius. Viskas labai paprasta – spaudžiate „Add new“ ir viską rašote per manageWP, o ne eidami į savo blogą. Įkeliate iliustracijas, įdedate video ir publikuojate. Iliustracijos įkeliamos į to blogo „Media“ skyrelį, o ne laikomos kažkur internete. Kaip ManageWP veikia? Pirmiausiai reikia pridėti puslapius, įvedant jų…

Read More »

Valgo.me – lietuviškų maisto tinklaraščių agregatorius

Vieną dieną rašau apie tai, kaip vienas agregatorius užsidaro, kitą dieną – kaip atsiranda naujas, nišinis produktas. Paradoksalu, bet tokios mūsų lietuviško interneto realijos. Valgo.me yra receptų ir maisto ruošimo blogų agregatorius. Jo tikslas – surinkti visus tinklaraščių įrašus apie maistą, jo gamybą, receptus. Ši sritis blogosferoje klesti visame pasaulyje, kartu su IT, mamų ir madų tinklaraščiais. Tai ne pirmas toks agregatorius. Yra ir kitas – Skoniublogas.lt. Bet kuriuo atveju, tai sveikintina asmeninė inciatyvą, kurią sukūrė mėgstantis gaminti žmogus. Šio projekto tikslas, anot autoriaus, suburti visus rašančius apie maistą į vieną vietą, po vienu stogu, taip pat suteikti jiems pagalbą reklamuojant savo projektus ir receptus. Tikiuosi, kas šis projektas ilgai gyvuos ir neteks jo uždaryti netekus motyvacijos tęsti toliau.  

Read More »

Uždarytas Blogeriai.net agregatorius

Lietuvos antrosios kartos žiniatinklis (Web 2.0) patyrė dar vieną didelę netektį – uždarytas tinklaraščių agregatorius Blogeriai.net. Jis nebus tobulinamas ir tęsiamas dėl susidariusios Lietuvos blogų situacijos. Apie tai pranešė jo kūrėjas Arvydas Juškevičius savo Twitter paskyroje: Pasak kūrėjo, jis nebeturi motyvacijos toliau tobulinti produktą, kurio populiarumas pastaraisiais metais sumažėjęs. Blogeriai.net buvo vienas iš pirmųjų lietuviškų tinklaraščių agregatorių nuo 2006 metų. Jame buvo skelbiami ir rūšiuojami tinklaraščiai iš daugiau nei 1000 lietuviškų blogų. Šiuo metu bene vienintelis ir populiariausias blogų agregatorius Lietuvoje yra Poko.lt.

Read More »

Seku.lt keičia savo kailį

Turbūt reiktų paaiškinti, kas vis dėlto čia įvyko pastarosiomis dienomis. Prisiminkime seną straipsnį, apie tai, kaip Twitter nusipirko Posterous. Pirkimas buvo pernai kovo 12 dieną. Praėjus lygiai metams, pasirodo kita to paties indo žinutė, tik šį kartą jis jau apgailestauja, kad negali skirti laiko Posterous platformai ir… ją uždaro. Taip ir pasakė – susirenkat „manafkes“ ir keliaujat iš čia. Tiesa, keliaudami nepamirškite susirinkti viso turinio ir susikrauti jį kitur, pavyzdžiui – į WordPress.com. Tai gana žeidžia. Ypač tuos, kurie buvo ištikimi Posterous gerbėjai vien dėl švento pasipriešinimo Wordpreso dominavimui. Labai netikėta, labai kvaila plius sukelia daug rūpesčių, nes importavimo widgetas WordPresse nelabai veikia. Žodžiu, eksportavausi savo blogą ir persikėliau į Wordpresą. Dabar po truputį jį tvarkausi, bet praeis nemažai laiko, kol vėl atgausiu buvusias pozicijas paieškoje. Ką padarysi, tokia Posterous valia – užsidaryti. Kyla klausimas – kodėl Twitteris nepasinaudojo šios platformos technine dalimi ir nepadarė kažkokio įdomaus sprendimo savo vartotojams?

Read More »

Twitter nusipirko Posterous

Vos prieš pusmetį Twitter socialinis tinklas gavo milžinišką injekciją, kurią pasaulio verslas ir investuotojai vertino gana skeptiškai. Socialinis tinklas be aiškios monetizavimo strategijos ir galimybių staiga gauna didžiulius pinigus. Tai labai panašu į dar vieną didelį startupų burbulą, kurie jau yra pradėję po truputį sproginėti. Kovo 12 diena Twitteriui įsimins ilgam. Tai vieno iš svarbiausių pirkinių diena. Twitter perka vieną iš žinomiausių nemokamų blogosferų Posterous.com (joje sukurtas ir Seku.lt tinklaraštis). Mums, lietuviams, vargu ar tai turės didelės įtakos, tačiau Posterous pasaulyje užima garbingą vietą nemokamų blogosferų penketuka šalia Blogger.com, WordPress.com, Tumblr.com ir LiveJournal.com. Vos tik paskelbus apie pardavimą, pasirodė Posterous kūrėjo tinklaraščio įrašas, kuriame jis labai džiaugiasi šiuo sandoriu ir naujomis galimybėmis… Twitterio vartotojams, taip pat nekantrauja prisijungti prie Twitterio komandos, kad padarytų jį dar geresniu produktu. Atrodo, kas čia tokio? Juk tokia praktika, kai perkamas ne tik prekės ženklas, bet ir visa su juo dirbanti komanda yra normalu! Posterous…

Read More »

Naujas tinklaraščių agregatorius – poko.lt

Netyčia užkliuvo akis už gan naujo antros kartos žiniatinklio produkto Poko.lt. Tai dar vienas lietuviškų tinklaraščių agregatorius. Veikimo principas labai paprastas – pasiūlote savo tinklaraščio adresą, Poko administratorius peržiūri, rankiniu būdu nukopijuoja RSS srauto adresą ir patvirtina (arba ne). Naujausių įrašų RSS keliauja į Poko.lt, kuriame kaupiama tam tikra statistika apie įrašus. Nelabai aišku, kaip skaičiuojamas populiarumas, nes tradicinio balsavimo metodas čia neveikia. Šalia įrašo statistinės informacijos pateikiama ir viso blogo statistika bei įrašų sąrašas. Pats blogo aprašymas padarytas Twitter stiliumi – paspaudus rodyklę, visa informacija rodoma šone. Iš ten jau galima prenumeruoti viso blogo RSS ar nueiti tiesiai į jį. Viską ir visur galima dalintis Facebooke ir Twitteryje. Poko.lt sukurtas naudojantis WordPress turinio valdymo sistema. Projektas šiuo metu vystomas, todėl atskleidžiamos ne visos funkcijos. Sveikiname dar vieną tinklaraščių agregatorių ir linkime vystytis ir tobulėti bei sėkmingai konkuruoti su blogeriai.net

Read More »

Naujas lietuviškas naujienų agregatorius Glaustai.lt

Pastaruoju metu Lietuvos internautai apsirgo kažkokia stagnacine liga – nebesukuria nieko įdomaus ir naujo. Tik masiškai apleidžia jau pradėtus antrosios kartos žiniatinklio projektus. Dėl to visada džiugiau reiktų sutikti vis naujas iniciatyvas, kurios dar tiki, kad Lietuva – pakankamai didelis kraštas tokiems labai specifiniams produktams. Naujienų ir tinklaraščių agregatorius Glaustai.lt – naujausias blynas Lietuvos web 2.0 virtuvėje. Jau nebe tie laikai, kai svarsčiau apie prisvilusius ir neprisvilusius blynus. Tai tikrai ne pirmas toks produktas, tačiau kažkuo jis originalus, todėl ir nėra prisvilęs… Pagrindiniai Glaustai.lt konkurentai – visosnaujienos.lt ir geradiena.lt (atrodo bemirštantis projektas, nes neatrodo, kad buvo pildomas naujais šaltiniais). Naujienų agregatoriai nėra sudėtingi projektai. Jie surenka naujienas iš įvairių šaltinių RSS formatu ir pateikia pagal tam tikrus kriterijus, dažniausiai kategorijas ar žymes (tags). Skiriasi tik jų informacijos atvaizdavimas ir funkcionalumas. Glaustai.lt iš dalies primena Google Chrome plėtinį Feedly, kuris prenumeruojamus srautus pateikia kaip sąrašą, žurnalą ar santrauką (digest). Būtent žurnalo…

Read More »

Lietuviškų tinklaraščių RSS agregatoriai

Lietuviškų Web 2.0 resursų apžvalgą prieš keletą mėnesių pradėjau nuo lietuviškų tinklaraščių. Dabar vėl tenka prie jų grįžti. Tiksliau ne prie blogofermų ar pavienių tinklaraščių, bet prie vieno iš pagrindinių jų populiarinimų būdų – tinklaraščių RSS srautų agregatorių. Pirmiausiai pabandysiu paaiškinti, kas tai yra, ir su kuo valgoma, nes daugeliui šis reiškinys dar gali būti nežinomas. RSS agregatorius yra antrosios kartos žiniatinklio įrankis, leidžiantis transluoti įvairių tinklaraščių RSS srautus automatiškai pagal laiką ar tematiką viešai. Tuo jis skiriasi nuo paprasčiausio RSS skaitytuvo (asmeniškai naudoju Google Reader ir Feedly per Chrome naršyklę, tad rekomenduoju), kuriame kiekvienas galime susidėti savo sekamus tinklaraščius. RSS agregatoriaus funkciją turi didžiausias pasaulyje tinklaraščių katalogas Technorati. Vienas populiariausių pasaulyje agregatorių yra AllTop.com, kuriame tinklaraščių ir naujienų portalų RSS srautai skirstomi pagal temas, kurios pateikiamos surūšiuotos pagal abėcėlę. Agregatorių taip pat nereikėtų maišyti su asmeniniais pradžios puslapiais iGoogle, my.Yahoo! ir Netvibes, kurie taip pat leidžia į pradžios puslapį…

Read More »

Kaip uždirbti lietuviškame tinklaraštyje? Lietuviškos partnerystės programos

Ne vienas tinklaraštį rašantis žmogus ne kartą galvojo, kaip uždirbti šiek tiek pinigėlių, kad galėtų padengti bent puslapio talpinimo kaštus. Ne vienoje Lietuvos blogerių konferencijoje ir susibūrime skambėjo įvairūs pasvarstymai šia jautria tema. Dauguma analitikų ir specialistų sakė, kad iš tinklaraščių Lietuvoje neuždirbsi… Ekspertų nuomonės klausoma beveik aklai, todėl pastangų uždirbti nuo to nepadaugėjo… Norėčiau paanalizuoti šią temą konkrečiau. Aišku, manau, kad net Lietuvoje įmanoma uždirbti rašant tinklaraštį lietuviškai. Yra net keletas būdų: Tinklaraščio rašymas tam tikra specifine tema – pinigai gaunami „stipendijos“ pavidalu, už tam tikro prekinio ženklo nuolatinį minėjimą tiek tekstuose, tiek tinklaraščio rėmuose. Pavyzdžiui, tinklaraštis apie HP spausdintuvų reikalus, remiamas HP atstovybės Lietuvoje Tam tikro produkto bandymai – pinigai ar dovanos duodamos už tinklaraščio įrašą ar įrašų seriją. Pavyzdžiui valgio ruošimo tinklaraščiuose prie tokio dažno ingrediento kaip aliejus, pridedamas konkretaus aliejaus pavadinimas Kontekstinė reklama – Google Ads ir kiti lietuviški tekstinių nuorodų tinklai suteikia galimybę patalpinti puslapyje…

Read More »