Kadangi jau kuris laikas su SEO draugauju vos ne kas dieną (pastaruosius 9 metus), tai jaučiuosi turįs teisę jaunimui papasakoti apie visus šiuos Google reikalus ne taip, kaip tai daro SEO įmonės – bendrai ir apie nieką. Noriu duoti keletą rimtų patarimų, į kuriuos atsižvelgę gausite daugiau naudos, nei galvos skausmo. SEO paslaugos yra brangios, tad šiuos nemokamus patarimus laikykite kaip pagalbą jums ir jūsų pradedančiajam verslui.

Patarimas Nr. 1. Apie SEO galvokite prieš darydami, o ne jau padarę. Labai dažnai viskas vyksta maždaug taip: susirenka kompanija draugų ar sugėrovų, pasidalina visi idėjomis ir nusprendžia daryti… Kelis mėnesius daro daro daro, o paskui žiūri kas gavosi. Tas pusfabrikatis paprastai būna nei skustas nei luptas, bet jis veikia. Su tokiu jau galima eiti kaulyti pinigų iš įvairių Seed fondų, dalyvauti visuose iš eilės „campuose“, kur tik leis pasisakyti ir parodyti tą pačią prezentaciją. Viskas šioje vietoje yra gerai, bet prieš darant reikia pagalvoti apie du dalykus – uždarbio šaltinį ir optimizaciją paieškos sistemoms. Kai pusfabrikatis išeina į viešumą ir papuola į paieškas, vėliau jį keičiant nukenčia tiek lankomumas, tiek tolimesnė puslapio vertė Google. Ką jis mato? Kažkoks puslapis nuolatos keičia adresus, puslapiai tušti, be teksto, labai daug 404 klaidų, skriptas ne visada teisingas. Ką su tokiu puslapiu daryti? Jis nenaudingas plačiajai visuomenei, todėl reikia nubausti ir išmesti iš paieškos kokiam pusmečiui. Jei prieš darydami savo startupą turėsite bent šiokių tokių žinių apie SEO, teisingus adresus, tekstus, 301 peradresavimus – jums smarkiai pasiseks.

Patarimas Nr. 2. Prašykite nuorodų. Startupo gimdymo procese susitiksite su daugybe žmonių, dalyvausite daugybėje renginių, kuriuose pristatinėsite savo idėjas. Kažkas apie jus rašys, girs, peiks, kritikuos – nesvarbu. Visada paprašykite, kad įdėtų nuorodą į jūsų puslapį, įtrauktų į draugus tinklaraščiuose, paminėtų jūsų puslapio adresą socialiniuose tinkluose. Startupai paprastai kur kas lengviau gauna kokybiškas nuorodas iš įvairių verslo tematikos puslapių, nei komerciniai produktai. Naudokitės ta proga, kad visi nori jums padėti prasimušti. Vien paminėjimo neužtenka – reikia iį nuorodos po juo, vedančios tiesiai į jūsų puslapį. Kūrimo stadijoje per tuos pirmuosius metus būsite susirinkę tiek kokybiškų nuorodų, kad vėliau nereikės sukti dėl to galvos ir samdyti SEO specialistų už pinigus.

Patarimas Nr. 3. Pasirūpinkite naudinga informacija, kuria galima dalintis. Kadangi dabar yra užėjusi madastartapus daryti „plikus“ – tik logotipas, vienas sakinys teksto, registracijos mygtukai ir laukeliai ir socialinių tinklų logotipai, raskite būdą, kur ir kaip pateiksite naudingus tekstus, kuriuos jūsų lankytojai patys norėtų publikuoti ant savo Sienos. Populiariausias būdas – rašyti savo blogą. SEO atveju geriausiai tai daryti tame pačiame domene, tai yra http://startupas.com/blog o ne http://blog.startupas.com. Subdomenas jau reiškia kitą puslapį, o viduje esanti informacija Google bus vertingesnė, jei viskas vyksta uždaroje erdvėje. Jeistartupas turi ir viešos informacijos, tada geriau turėti blogą subdomene. Google turi nuolatos matyti, kad jūsų puslapis didėja, jame atnaujinama informacija. Kas yra naudinga informacija? Tai „5 patarimai, kaip daryti startupų SEO“ tipo straipsniai, naudojimosi jūsų įrankiu instrukcijos, dažniausiai užduodami klausimai (DUK), pagrindinės klaidos, kurias daro vartotojai, rinkos su panašiais produktais apžvalga ir vertinimai bei kritika. Jau 5 temas išvardinau – pasukite galvas dar ir patys… 😉

Patarimas Nr. 4. Stebėkite išeinančių lankytojų srautą. Google masto taip: jei puslapis yra naudingas, į jį iš paieškos atėjęs lankytojas turi būti suintriguotas ir norėti pasižiūrėti, kas dar tame puslapyje yra, praleisti jame daugiau laiko. Jei lankytojas atidarė puslapį ir iš karto jį uždarė, reiškia jis buvo apgautas, nes pateko ne ten kur reikia. O apgavikus reikia BAUSTI suprastinant jų pozicijas paieškos rezultatuose. Išeinančių vartotojų santykis vadinamas „bounce rate“ – kuo jis didesnis, tuo blogiau. Turite puslapį sukurti taip, kad vartotojui reiktų kažką paspausti papildomai, pavyzdžiui, registracijos puslapis turėtų būti kitu adresu, kad paspaudęs„Registruotis“ vartotojas nueitų jau į kitą puslapį. Čia gali prireikti ir UX (User Experience) žinių, tad labai rekomenduoju pasidomėti apie elementarius dalykus. Iš jų bent jau „Call to action“ elementų tikrai prireiks (geriau apie juos sužinosite iš anksto, o ne iš protingųjų mentorių kokioje nors programoje, nes tada gali tekti keisti visą dizainą).

Patarimas Nr. 5. Nepersistenkite su raktiniais žodžiais. Domėdamiesi apie SEO prisiskaitysite daug įvairių straipsnių, kurie sakys, kad turinyje turi būti jūsų pagrindiniai raktiniai žodžiai ir jų variacijos. Visi šie raktinių žodžių reikalai keičiasi kas pusmetis, tad geriau jau negaiškite laiko su jais eksperimentuodami. Daugiau dėmesio skirkite teksto kokybei ir naudai, jo reklamavimui socialiniuose tinkluose, o ne variacijų galvojimui. Jei Google reklama kada nors užsiimsite, tada tie raktiniai žodžiai ir pravers, bet paprastai nereiktų labai sukti sau galvos. Google robotas yra protingas. Jam užtenka 3-4 raktinių žodžių, kad suprastų, apie ką yra šis puslapis: pirmas raktažodis Title, antras – URI (adrese), trečias – tekste (pavadinime – H1) ir ketvirtas kažkur teksto pradžioje. Viskas, daugiau nebereikia, nes kas per daug, tas nesveika. Už per daug raktinių žodžių Google BAUS. Turėkite omenyje, kad vienas puslapis turi būti optimizuojamas vienam raktiniam žodžiui ir jo variantams.

Dar galima būtų pridėti ir bonusinį patarimą – išnaudokite video. Tai itin galingas įrankis, kuris gali padėti kilti paieškos rezultatuose ir atvesti daug gerų lankytojų. Bet dauguma ir taip savo startapus pradeda nuo idėjos pristatymo YouTube filmuku. Tiesiog pasistenkite, kad tas filmukas turėtų išsamų pristatymą su raktiniais žodžiais ir aktyvią nuorodą pačiame viršuje.

Patarimus žarstau į kairę ir į dešinę, bet galiu tai daryti ir ne viešai. Jei ką, rašykite – marius@rasytojas.lt – pabandysiu kažką patarti dėl tekstų, nuorodų ir kitų SEO plonybių.

Jei reikia patikimų SEO paslaugų teikėjų, rekomenduoju www.seoaudit.lt

Related Posts

3 thoughts on “5 patarimai startupams apie SEO

  1. Nors praėjo šiek tiek laiko nuo straipsnio talpinimo, tos pačios taisyklės, kurias jau, matyt, galime vadinti klasikinėmis, tebegalioja 🙂

  2. Kaip matome aukščiau, šis straipsnis yra Seo straipsnis, specialiai patalpintas pagerinti SEO paslaugų tiekėjų matomumą jų nuoroda radome straipsnio apačioje.
    Patarimas Nr. 2. Parašykite SEO straipsniu, gaukite nuorodų. Backlinks

    http://www.seobroliai.lt

  3. SEO straipsniai yra seo staripsniai, daug teko perskaityti jau, bet visvien kažkur kažka idomaus randu. Ačiū

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *