El. parduotuvių kuriamas turinys

Jau kuris laikas seku Lietuvos el. komercijos rinką ir matau nemažai įdomių dalykų. Nesakau, kad jie geri, ar prasti – tiesiog įdomūs. Šiandien noriu pasidalinti savo įžvalgomis apie el. parduotuvių turinį. Koks jis ir kam reikalingas.

turinys

Pirmiausia pradėkime nuo to, kad el. parduotuvės nėra laikraščiai ar kitokie žiniasklaidos kanalai. Jų pagrindinis tikslas – parduoti kuo daugiau prekių už kuo geresnę kainą. Jos neturi tikslo šviesti visuomenės apie naujausias madas ar technologijas. Tai tegul daro internetinė žiniasklaida ir tinklaraščiai. El. parduotuvės reikalas – tinkamai pristatyti prekę ir ją parduoti.

Čia prasideda jų kuriamas turinys.

Prekių aprašymai

Pagrindinis pardavimo momentas yra mygtuko „Pirkti“ paspaudimas. Iki jį spausdamas lankytojas turi gauti pagrindinę informaciją apie prekę. Jei tos informacijos trūksta, yra du keliai – arba ieškoti jos internete toliau ir išeiti iš parduotuvės, arba ją gauti čia pat vietoje. Aišku, alternatyvi informacija niekada nepakenkė, tad išėjimas galimas vis tiek. Bet tada daugiau šansų, kad bus sugrįžtama…

Prekes aprašyti nėra labai sudėtinga, tačiau kartais aprašymai pakiša koją… Techninė specifikacija – ne aprašymas. Tai buitinei technikai ir elektronikai būdinga problematika. Tiesiog paimami techniniai parametrai ir pateikiami vietoj aprašymo. O kam tas daiktas tinkamas, kaip ir kur naudojamas, kodėl reiktų rinktis šeimai o ne vienišiui ir kitos informacijos nėra. Aišku, ne visur. Kai kurios parduotuvės investuoja nemažus pinigus į aprašymus ir jų atnaujinimą. Šios investicijos atsiperka su kaupu, nes žmogus noriau perka sužinojęs daugiau apie prekę, o ne tik pasikliaudamas tiekėjo duotomis iliustracijomis.

Kategorijų aprašymai

Kai kurie ekspertai tvirtina, kad jie nebūtini. SEO specialistai teigia, kad jie labai reikalingi. Iš rinkodaros pusės žiūrint, jie reikalingi, tik ne tokie ilgi. Kai kategorijoje yra dar kelios subkategorijos, būtų labai malonu paaiškinti lankytojui, kur jis yra ir kokių prekių čia gali rasti. Ypač, jei tai specifinės prekės.

SEO atžvilgiu tai puikus būdas sukurti nukreipimo puslapį, kuris būtų lankomas ir į kurį galėtų vesti net ir perkama tekstinė reklama. Svarbu, kad būtų išdėstytos kelios prekės. Kategorijų aprašymai kartais skeliami į dvi dalis. Pirmoji – skirta pardavimams ir yra dedama virš prekių. Antroji, skirta SEO – dedami po 20 ar daugiau prekių. Taip, atrodo, ir vilkas sotus, ir avis sveika…

Pirkimo gidai

Turbūt tai yra unikalus formatas, būdingas tik el. parduotuvėms. Tai straipsniai „Kaip išsirinkti…“, duodantys konkrečių patarimų, kaip rinktis vieną ar kitą prekę. Šis turinys tikrai geras ir kokybiškas, nes žmonėms patinka konkretūs patarimai, o ne eiliniai pasvarstymai ir pasiūlymai kreiptis į konsultantus.

Pirkimo gidus turi didžiausios parduotuvės Pigu.lt, Varle.lt, Bigbox.lt ir kitos.

Tinklaraščiai

Čia prasideda didysis chaosas. Nemažai įmonių turi savo tinklaraščius, tik jie dažnai būna apleisti ir nebepildomi. Gaila. Tai labai puiki vieta kurti turinį ir padėti parduoti tam tikras prekes ar paslaugas. Tinklaraštį taip pat turi visi didžiausieji, tačiau ten rašoma daugiausiai technologinėmis temomis, ne apie el. prekybą ir verslo užkulisius. Kartais tinklaraščiai išnaudojami tiesiog SEO tikslams – sukuriami įrašai su tam tikrais raktiniais žodžiais. Visiškai neišnaudota erdvė turinio rinkodaros specialistams (jei tik tokius kas nors samdo Lietuvoje).

Video klipai

Vienas iš lengviausiai sukuriamų turinio rūšių yra paprasčiausi vaizdo klipai. Paimi projektų vadovą, ištrauki parduodamą prekę ir liepi prieš kamerą papasakoti apie ją – kaip veikia, kuo naudinga. Paprastai per 1-2 minutes galima prekę visiškai apibūdinti ir parodyti iš visų pusių. Toks video naudingas ir aprašymams ir dalintis socialiniuose tinkluose. O jei dar nepavykusius filmavimo kadrus sudėti į vieną, tai ir virusinis video išeitų su dešimtimis o gal net ir šimtais tūkstančių peržiūrų. Štai jums ir geriausia reklama…

O kur infografikai, apklausos? Jie yra kažkur. Kai konkurencija tokia didelė, nesinori eikvoti laiko tokioms nelabai užtikrintoms turinio formoms…

 

Related Posts

One thought on “El. parduotuvių kuriamas turinys

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *