Interneto svetainių kūrimas: šių metų tendencijos

Gana įprasta daryti tendencijas kitiems metams. Bet dažnai tai ateities pranašavimas iš kavos tirščių. Geriau reiktų pasižiūrėti, kas buvo daroma šiais metais ir kaip atrodo puslapiai sukurti būtent per pastarąjį pusmetį. Pabandykime pasižiūrėti į keletą madų, kurios dabar gajos Lietuvoje. Lietuviai interneto puslapių kūrėjai jau beveik nebeatsilieka nuo kolegų JAV ar Vakarų Europoje, nes dažnai dirba su kitomis šalimis. Savo patirtį perkelia ir kurdami kuklius lietuviškus puslapius verslui.

Unikalus dizainas nyksta…

Liūdna pripažinti, tačiau unikalus dizainas nyksta. Priežastis labai paprasta – nekonkurencinga aplinka ir WordPress galimybės. Gatavas dizainas kainuoja labai nedaug – apie 50-80 eurų. Unikalus dizainas vis dar išlieka brangus malonumas – 300-1000 eurų. Tokias investicijas gali sau leisti tik jau gerai žinomi prekės ženklai. Jaunos įmonės net nesivargina dirbti su firminiu stiliumi, todėl renkasi jau paruoštus dizainus WordPress platformai. Taip interneto svetainių kūrimas tiesiog tampa programuotojų darbu, o dizaineriai savo paslaugas teikia privilegijuotiesiems. Gal taip ir geriau… Bet tai niekaip nereiškia, kad grafikos dizaineriai nebeturi darbo. Anaiptol…

Daugiau dizaino elementų

Dizaineriai darbo turi daug. Gal jie nebegali į savo portfolio per metus įsirašyti 20 svetainių dizainus, kaip prieš dešimtmetį, bet darbo jie turi labai nemažai su tam tikrais dizaino elementais. Tendencija labai aiški – labai daug dėmesio skiriama kokybiškam turiniui ir nukreipimo puslapiams. Tai reiškia, kad reikalingi reklamiškai įtaigūs paveikslėliai, reklaminės antraštės, besisukantys „karuselėje“ informaciniai blokai, kurie atrodo įspūdingai ir yra pastebimi. Tokių nepasiūlys nė vieni pigių dizainų pardavėjai. Dizaineriai daugiausiai darbo turi su pagrindiniu puslapiu, kuris sudarytas iš dažniausiai centruotų informacinių blokų. Taip pat ir su nukreipimo puslapiais. Jų tenka paruošti net po kelis variantus, kad būtų galimas A/B testavimas. Čia reikia gražiai sudėlioti informaciją, o HTML specialistams viską paruošti taip, kad atsivertų greitai ir būtų puikiai skaitomas turinys atsidarius per išmaniojo telefono naršyklę.

Dideli šriftai verslo puslapiuose

Tendencija paprasta – dideli užrašai, gerai matomi, lengvai įskaitomi. Visa tai jau nebe gaiviųjų gėrimą ar vakarėlių reklaminiuose puslapiuose, o B2B svetainėse. Interneto svetainių kūrimas daugiausiai skirtas būtent šiai auditorijai, todėl galima konstatuoti, kad tai gana masiška tendencija. Kodėl taip nutiko? Viskas labai paprasta – verslas galų gale suprato, kad jiems reikia ne šnibždėti apie save, o šiek tiek parėkauti. Rašymas didžiosiomis raidėmis forumuose yra laikomas šaukimu jau tris dešimtmečius, todėl verslas dabar apie save šaukia: MES SPRENDŽIAME JŪSŲ PROBLEMĄ X – UŽSISAKYK MŪSŲ PASLAUGAS DABAR!

Man asmeniškai labai džiugu matyti tokią tendenciją, nes tai yra interneto puslapio, kaip papildomo pardavimų vadybininko darbo pradžia. Apie tai, kad interneto puslapis turi parduoti 24/7, rašau nuolatos jau pastaruosius 5 metus. Atrodo, kad po truputį ateis suvokimas ir verslui nebebus gėda pašūkauti. Juk niekada nežinai, kada didelė antraštė atves klientą, kuris privers verslą plėstis, kad ir toliau būtų teikiamos kokybiškos paslaugos. Tai skaičiuojama ne tik pelnu metinėse ataskaitose. Nuo to kyla viso verslo vertė. Ir viskas tik dėl to, kad kažkoks dizaineris įrodė puslapio šeimininkams, kad reikia rašyti specialius pasiūlymus didelėmis raidėmis per visą puslapį, o ne nukišti į meniu punktą „Akcijos“, kaip tai buvo daroma pastaruosius 20 metų.

Ryškios spalvos

Purpurinė, elektrinė mėlyna, žalsva, raudona ar net rožinė, geltona ir oranžinė – tai naujos verslo puslapių spalvos. Tik kūrėjai gali pasakyti, kiek teko vargti, kad šiuolaikiškas požiūris į spalvinę gamą rastų kelią užsakovo biuro koridoriuose. Juoda, balta ir tamsiai mėlyna išliko, tačiau kitos spalvos dabar prasimuša į viešumą daug paprasčiau.

Lengvesni puslapiai

Interneto svetainių kūrimas paprastai apima ir šiokį tokį vidinį SEO, su kuriuo puslapis paleidžiamas. Vienas iš esminių tokio vidinio optimizavimo reikalavimų – lengvai atsidarantis puslapis, neperkrautas JAVAscriptais ir neduok dieve Flash elementais. Ačiū Google už pakankamai proto pareikalauti kurti lengvus puslapius, kurie užsikrautų mobiliajame telefone greitai ir be nesklandumų. Jei to nebūtų, 2010 metų tendencijos apie paralaksinius dizainus dabar karaliautų ir mes turėtume tokį chaosą, kad net baisu pagalvoti… Vieno puslapio svetainių taip pat mažėja, nors dar prieš 3 metus Lietuvoje jos buvo „ant bangos“.

Tai štai koks dabartinis interneto svetainių kūrimas, su kuriuo susiduriu kone kasdien…

Related Posts

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *