Viskas, kas daroma su protu, atneša naudą. Galbūt ne iš karto, gal kiek vėliau, nei tikimasi, bet tikrai atneša. Šiandien norėtume duoti kelis naudingus patarimus, kaip paskatinti pardavimus elektroninėje erdvėje. Kai kurie principai galioja ir realioje prekyboje, kuri dabar susijusi su elektronine.
Šiuos patarimus dalina el. komercijos ekspertai brangiai kainuojančiuose seminaruose ir mokymuose, o mes juo duosime NEMOKAMAI!
Susidomėjote šiuos sakiniu ar tik žodžiu NEMOKAMAI? Štai jums ir pirmasis patarimas:
Pardavimuose kažką duokite NEMOKAMAI. O apie tai užrašykite matomoje vietoje, didelėmis raidėmis. Tai veikia žmones. Nesvarbu, kad nemokamai jis gaus tik rašiklį, kurio vertė – 1 euras. Tas NEMOKAMAI taip traukia žmones, kad tikrai verta jį naudoti, bet… tai turi būti reali dovana, o ne nuolaida. Geriau jau rašiklis, negu 20 eurų vertės nuolaidų kuponas kažkokiam SPA Birštone. Žmogus iš Klaipėdos, įsigijęs daiktą su tokia „nemokama“ dovana daugiau išleis benzinui, kad nuvažiuotų į Birštoną ir pasinaudotų tomis paslaugomis ir gautų nuolaidą. Matote, kaip viskas sudėtinga? Dėl to reikia realių dovanų, o ne paslaugų. Tai dabar visiškai nėra problema. Nusiperkate niekučių iš Kinijos, uždedate savo logotipą ir pirmyn – dalinkite į kairę ar dešinę.
Jei jau prakalbome apie nuolaidas, tai štai jums ir antras patarimas, kaip padidinti pardavimus internete. Yra du stebuklingi žodžiai AKCIJA ir NUOLAIDA. Jie ne tokie stebuklingi, kaip NEMOKAMAI, tačiau veikia gana neblogai. Vėl reikia žiūrėti, kokia ta nuolaida. Jei tik 10 proc., tai nevarkite. Nuo 50 eurų kainuojančios prekės tai vos 5 eurai. 45 ar 50? Skirtumas ne esminis, kad tai lemtų aktyvesniu pardavimus. Jei nuolaida yra 40 proc. ar net 60, pirkėjas tikrai gali susigundyti. Juk 50 eurų kainuojanti prekė iš pirkėjo pareikalaus tik 30 ar 20 eurų atitinkamai. Juk dirbate su neblogais antkainiais, kad tokia nuolaida pasiteisintų.
Beje, internete sunkiai veikia triukas su kainų pakėlimu prieš akciją, o tada parodant dideles nuolaidas. Bėda ta, kad greičiausiai jūsų prekės nėra vienintelės ir žmogus jas gali rasti kitose el. parduotuvėse. Internete žmonės mėgsta lyginti kainas, todėl „klastą“ supras labai greitai ir jūsų konkurentai jums tikrai padėkos už padidintus pardavimus. Mintyse, aišku ?
Dar vienas svarbus momentas yra kryžminiai pardavimai. Kai kurios parduotuvės net perlenkia su jais lazdą, kai netyčia parodo ne visas komplektui reikalingas prekes. Bet grįžkime prie esmės. Kryžminiai pardavimai yra prekių komplektų pardavimai. Pavyzdžiui, parduodate telefoną, tačiau jį komplektuojate su 128 GB micro SD kortele ir apsauginiu dėkliuku. Visoms trims prekėms pritaikote specialią komplekto kainą, kuri yra mažesnė, nei perkant visus tris daiktus atskirai. Ta pati logika gali būti taikoma ir paslaugoms.
Beje, pradžioje minėjome apie lazdos perlenkimą. Ne paslaptis, kad didieji statybinių prekių tinklai puikiai dirba su el. komercija ir ją išmano gana neblogai, tik neišmanėlių konsultantų pasitaiko ir jų el. komercijos skyriuose. Žmogui reikia įsigyti duris. Jis turi nusipirkti varčią, rankeną, staktas, apvadus ir viršutinį staktos skersinį, kurio dydis gali būti reguliuojamas. Kai tas skersinis nepaminimas komplekte, nors visi kiti paminėti elementai yra, žmogus nusiperka nepilną komplektą. Atvykus meistrui statyti durų, jų neišeina pastatyti dėl tos vienos trūkstamos dalies. Štai jums ir kryžminės prekybos nesklandumai…
Dovanos nuolatiniams pirkėjams. Apie jas nieko sakyti nereikia. Tiesiog pridėkite dovanų. Tai dažnai daro Aliexpress prekeiviai. Tą pastebėjo visi, kas perka vaikiškus ar moteriškus rūbus, nes kinai pastoviai įdeda menkaverčių niekučių – apyrankę su plastmasine žuvyte, lipduką, ženkliuką su šypsena, gumytę plaukams susirišti ir t.t. Tai kainuoja centus, o darbo padaro už dešimtis eurų. Kai iš tos pačios parduotuvės gauni vieną, antrą, trečią dovanėlę, tai norom nenorim tampi lojaliu klientu. O lojalūs klientai perka ir kai tos pačios prekės parduodamos brangiau, nei kitur. Tai didelė vertybė šiuolaikinėje el. komercijoje.
Pritaikykite savo el. parduotuvę mobiliesiems įrenginiams. Dideliame ekrane viskas atrodo puikiai – iliustracijų galerija, aprašymas, „Pirk dabar“ mygtukas ir kita grafinė medžiaga atrodo puikiai. Bet kaip viskas išmėtoma, kai tą pačią prekę peržiūrinėjate 5 colių įstrižainės ekrane? Meniu paprastai dingsta, visi paveiksliukai eina vienas po kito. Dydžiai ir spalvos nugrūsti į apačią, o krepšelio net nesimato… Žmogus pasimeta ir nebaigia pirkimo telefonu. O juk būtent telefonu yra peržiūrimos prekės, dėl kurių pirkimo tariasi du žmonės. Žmona siunčia vyrui nuorodą į kailinukų el. parduotuvę ir klausia „Brangusi, ar nupirksi gimtadieniui?“. Jei brangusis neranda mygtuko pirkti, iki vakaro noras tai padaryti gali praeiti… Skirkite daug dėmesio mobiliajai parduotuvės versijai, nes kuo toliau, tuo dažniau bus apsiperkama būtent čia, o ne prie didelio ekrano.
Šie svarbūs patarimai, kaip padidinti pardavimus interneto parduotuvėse turėtų būti kiekvieno prekeivio galvoje. Kaip visa tai padaryti? Viskas priklauso nuo lėšų ir norų.