Turite laisvą nenaudojamą domeną? Nelaikykite jo be darbo – sukurkite savo straipsnių katalogą. Kaip tai padaryti? Tikriausiai tai labai sudėtinga? Tenka pripažinti, kad reikia išmanyti bent esminius puslapių kūrimo elementus, interneto rinkodaros pradmenis bei SEO. Straipsnių katalogas – puikus būdas „pasitreniruoti“.
WordPress turinio valdymo sistema
Pirmiausia, straipsnių katalogas turėtų veikti su WordPress turinio valdymo sistema. Dauguma rašytojų šią TVS puikiai išmano, todėl laisvai galės publikuoti straipsnius ir be moderavimo. Be to ji nemokama ir turi labai reikalingų priedų bet kuriam puslapiui. Straipsnių katalogas turi turėti keletą jų.
- SEO įskiepiai sutvarko visą taksonomiją (adresus), užpildo MetaAprašymus ir t.t.
- Išeinančių nuorodų stebėjimas yra svarbus, nes būtina žinoti, kai nuoroda straipsnyje nebeveikia. Tada galima išeinančias nuorodas pašalinti paliekant tik turinį.
- Iliustracijų optimizavimas taip pat reikalingas, nes nesukontroliuosite, kada kažkuris redaktorius pridės 5 MB dydžio iliustracijų ir taip netrukus teks ieškotis galingesnio serverio.
- Sustiprintas saugumas padės išvengti pradedančiųjų „hakeriukų“ atakų. Tam reikia pakeisti prisijungimo adresą iš /wp-admin į kitokį, pavyzdžiui /vartotojams. Taip pat administratoriaus prisijungimo vardas neturėtų būti standartinis Admin. Jau nekalbant apie ilgą ir sudėtingą slaptažodį, kurį reiktų keisti kas mėnesį.
Straipsnių katalogo dizainas
Straipsnių katalogas turėtų būti panašus į interneto žurnalą – leidinį, kur pradiniame puslapyje išryškinami tam tikri straipsniai, o ne rodomas paskutinių straipsnių tekstas.
Su žurnalo tipo dizainais ateina tam tikri iššūkiai, kuriuos reikia sutvarkyti straipsnių kataloge:
- Nuotraukos įkėlimas. Reiktų sutvarkyti funkcijas taip, kad vartotojui nereiktų atskirai nustatinėti specialaus paveikslėlio. Labai nekaip atrodo, kai straipsnių katalogo pradiniame puslapyje nėra iliustracijos šalia pavadinimo, nors tam vieta ir numatyta. Taip pat atrodo ne kaip dvi vienodos iliustracijos straipsnyje.
- Autoriaus sritis. Galima rodyti arba nerodyti autoriaus informaciją. Kai kuriems tai svarbu, kiti vengia viešumo, todėl reiktų atsižvelgti į autorių pageidavimus.
- Susiję straipsniai. Kiekviename straipsnyje turėtų būti rodomi susiję straipsniai. Tai naudinga SEO (vidinės nuorodos).
- Kategorijos, žymos. Kategorijos turi būti aiškios ir suprantamos, kad straipsnį publikuojantys žmonės galėtų greitai jas pažymėti. Ar jų reikia daug? Standartiniai seno pavyzdžio straipsnių katalogai turėjo dešimtis skirtingų kategorijų. Šiuolaikiniai turi apie 10. Visa kita – jau žymų reikalas.
- Meta informacija. Tai informacija, skirta vartotojams, norintiems patalpinti straipsnį. Tam tikra vieta turėtų būti skirta jiems – kur užsiregistruoti, kur patalpinti straipsnį, kokios yra straipsnių rašymo ir talpinimo taisyklės ir t.t.
- Sutvarkyta navigacija. Visa navigacija straipsniuose turi būti kaip įmanoma paprastesnė. Nereikia trijų lygių subkategorijų, kurios pasimeta. Viskas turi būti gana paprasta ir aišku.
Turinio valdymas
Kad straipsnių katalogas būtų populiarus, reikia pasirūpinti, kad turinys būtų atnaujinamas bent kartą per savaitę. Jei straipsniai publikuojami tik po moderatoriaus patvirtinimo, pageidautina, kad tai truktų ne ilgiau, kaip 48 valandas.
Svarbu, kad būtų pateikiami ir moderatoriaus kontaktai, pageidautina el. paštas, ne tik kontaktinė forma (pastaroji turi įprotį kartais nesuveikti…)
Ką daryti, kai turinio niekas nepublikuoja? Patiems publikuoti. Yra įvairių pranešimų spaudai, todėl bent vieną ar du galima publikuoti per savaitę. Tokiu būdu katalogas bus aktyvus ir jame atsiras originalaus turinio be išeinančių nuorodų.
Idealu būtų po straipsnį kas dieną, tačiau tai labai sudėtinga Lietuvos rinkoje.
Su laiku toks straipsnių katalogas turėtų tapti žinomu ir mėgiamu. Ar jis mokamas ar nemokamas – kitas reikalas. Akivaizdu, kad žmonės linkę mokėti už kokybę, tad turiniu pasirūpinti reikėtų.