Seku Lietuvos internetą jau 17 metų. Žinau, kad yra žmonių, kurie seka 20 metų, tačiau mūsų įžvalgos gali būti ir panašios ir skirtingos.
Turinys visada buvo svarbiausias dalykas internete. Vėliau jis buvo nusileidęs pramogoms – žaidimams, tačiau dabar vėl aukštumoje. Net pornografijos puslapiai kuria savo turinio strategijas ir jas bando įgyvendinti – kad tik vartotojai įsidėmėtų jų prekės ženklą (Kaip? Pastebėkite video, juose būna arba hashtagas, arba sutrumpintas URL vedantis jau į pardavimų puslapį). Turinys yra labai svarbus. Tai turi žinoti visi, kas kuria ir kas užsako interneto puslapius.
Lietuvoje turinys yra skurdus.
Tiesiog tokia mano nuomonė. Paaiškinsiu kodėl.
Kokybiškam turiniui dėmesį skiria tik naujoviškai mąstančios įmonės. Visos kitos vadovaujasi principu
„Dirbkim tyliai, ramiai, kad tik konkurentai nesužinotų, nes padarys geriau ir mus aplenks…“.
Toks mąstymas yra pagrindinė priežastis, dėl kurios mūsų interneto puslapiai nykūs, tušti, neįdomūs ir… sunkiai uždirba arba neuždirba visiškai.
Ta dalis puslapių, kurios iš aukščiau paminėto principo tik juokiasi, dažnai rašo savo įmonės tinklaraščius, bendradarbiauja su specializuotais leidiniais, kurie padeda populiarinti jų kuriamą turinį, stengiasi konvertuoti savo turinio skaitytojus į klientus. Jei dar jie visi būtų pakankamai išvaizdūs, tai viskas būtų tikrai idealu.
Reikia pavyzdžių? Prašau.
Zynky.lt – akinių rėmelių parduotuvė (net ne internetinė). Tinklaraštis įDebesis.lt – Blue Bridge turinio kalvė. Lirema.lt – akių klinika, kurioje informacijos vos ne daugiau, nei enciklopedijoje. Galėčiau sąrašą tęsti dar ir dar, tačiau pats dirbu su šiomis įmonėmis ir žinau, kad jų požiūris yra teisingas.
Turėti teisingą požiūrį nepakanka. Reikia konkurencijos. Jei Lietuvoje yra 25 įmonės, užsiimančios akių gydymu ir tik 2 iš jų turi savo tinklaraščius, kuriuose skelbia turinį, tai kokia gi ta turinio kokybė? Juk beveik nėra dėl ko stengtis, paruošti tam tikras temas įdomiau, nei konkurentai?.. Tokia situacija veda prie neigiamos turinio dalies – kokybės.
Deja, prie to prisideda ir mūsų šioks toks atsilikimas SEO srityje. Ne, tai ne SEO specialistų kaltė. Tai SEO mitų kaltė. Juk kiekvienas puslapio savininkas išmano pats puikiausiai SEO ir gali paaiškinti specialistui, ką ir kaip reikia daryti. Jei reikia SEO straipsnių, tai ir rašykit SEO straipsnius… Po 20 litų. Koks tekstas gali būti už 20 litų? O už 50? Tiesa, jau geresnis, bet vis tiek nepasakysite „Vau!“ perskaitę.
Kas čia negerai? Įsitikinimas, kad daugiau nuorodų iš skirtingų domenų yra geriau. Iš tiesų, nuorodos turi būti kokybiškos – iš kokybiškų resursų, kokybiškuose ir SKAITOMUOSE žmonių, ne tik Google robotų, tekstuose, po normaliais raktiniais žodžiais, o ne su gramatinėmis klaidomis ir vardininko linksniu. Užsienyje jau įrodė – turinys turi būti ne kuo ilgesnis, o kuo kokybiškesnis ir įdomesnis. Tada jis gaus ir „Patinka“ Facebooke, ir kažkas pacituos savo tinklaraštyje ar straipsnyje nemokamai.
Nieko, pakovosim dar pora metų su šiuo mitu, kol daugumai taps aišku, kad reikia dirbti kokybiškai.
Turinį ruošti turi specialistai.
Paprastai turinys ruošiamas 80/20 santykio principu. Tai reiškia, kad 80% turinio paruošia profesionalus rašytojas, o likusius 20% tos srities ekspertas – užsakovas – žinantis savo sritį, žargoną ir savo paslaugas. Net šioje srityje yra dirbama atbulomis rankomis, nes kartais rašytojas turi paruošti visą 100% tekstų… surinkęs informaciją iš interneto. Kokia gali būti kokybė, jei rašytojas turi atspėti, kuo užsiima jo užsakovas?
Kalbu iš savo patirties, nes kartais atrodo, kad esu labai arti prie minčių skaitymo meno… Gaila, kad netikiu tokiais telepatiniais sugebėjimais, nes žmogus tam tiesiog nepasiruošęs. Reiškia dirbam apgraibomis, tad apie kokią kokybę čia galim kalbėti?
Atskleisiu paslaptį. Vis dar gaunu užsakymų „perrašyti“ tekstus. Viskas čia gerai, tik klausimas – kodėl juos reikia perrašyti? Įvedu eilutę į paiešką tarp kabučių ir iš karto pamatau, kad tekstai vogti iš konkurentų. Maža to, jie buvo vogti kokius metus, kol kažkas pasiskaitė, jog už kopijuotus tekstus baus Google. Niekas nebaus, nebent tik konkurentai, iš kurių pavogti tie tekstai… Ir su tokiu požiūriu galime siekti kokybės?
Galime. Siekiame. Po truputį. Po žingsnelį. Kantriai.