
Leiskite pasidalinti savo asmenine nuomone apie tai, kas dabar vyksta internete su turiniu. O vyksta daug įdomių dalykų. Seku visas tendencijas dar nuo 2000 metų, kai tik pradėjau savo darbą interneto žiniasklaidoje. Padiskutuokime. Juk tinklaraštis – tai kvietimas diskusijai, ar ne?..
DI turinį kuria ne taip, kaip reikia
Jei 2000 metais, kai interneto žiniasklaida žengė pirmuosius žingsnius būtume numatę, kad robotai rašys naujienas ir 80 proc. žmonių nesupras, kad tai robotų darbas, dabar viskas būtų buvę kitaip.
Kaip?
Per du dešimtmečius interneto vartotojai, kuriantys turinį, niveliavo savo stilistiką ir gebėjimą rašyti įvairiais stiliais iki minimumo. Noriu pasakyti, kad šiuolaikiniai rašytinio turinio kūrėjai nebemoka rašyti keliais stiliais. Arba moka, tačiau labai nežymūs skirtumai. Tam labai daug įtakos padarė kopijavimo kultūra. Tiesiog įpratome viską kopijuoti iš Wikipedijos. Pasižiūrėkite, kaip šiuolaikiniai moksleiviai rašo prezentacijas ir referatus. Atsidaro Wikipediją, ChatGPT ir Youtube. Tada šiek tiek pasižiūri video, paprašo ChatGPT, kad surašytų pagrindinius faktus ir įdeda pora citatų (ne visada pažymėtų, kaip citatos) iš Wikipedijos. Apie kokį unikalų stilių galima kalbėti?..
Prie ko čia tas rašymo stilius?
Dabar vedame viską prie dirbtinio intelekto, kuris irgi su stiliumi dirba labai sunkiai. Dėl to dažnai ir sakome, kad ChatGP, Copilot ir jų geras draugas Gemini (buvęs Bard AI), rašo kaip devintokai.
Devintokai per keletą metų pakeis savo rašymo stilių, tačiau kaip patobulės DI – dar nežinome.
Bet kuriuo atveju akivaizdu, kad tekstus ateityje rašys tik tie, kas sugebės tai padaryti geriau už ChatGPT ar Gemini, nes dabar DI įrankiai tekstus kuria tikrai ne taip, kaip reikia.
Išprotėjęs Google
Google susisuko smegeninė. Jis dabar gaudo puslapius, kurie parašyti su dirbtiniu intelektu ir juos deindeksuoja. Įdomu, kaip jis nustato, kada turinys kurtas su jo paties DI Gemini, o kada su ChatGPT ar konkurentų Microsoft Copilot?
2024 metais prasideda gana rimtas SEO rinkos sudrebinimas. Tokių sudrebinimų buvo jau ir seniau, kai buvo sumažinta komentarų ir forumuose esančių nuorodų vertė, nustatomas automatiškai generuojamas turinys, atsisakyta PR vertinimo. Tokio lygio sujudimas numatomas ir dabar.
Kol kas turinio analizės kriterijai dar nelabai žinomi, todėl sunku pasakyti, kaip Google reaguos į lietuvišką turinį, sugeneruotą DI įrankiais.
Padariau eksperimentą: sugeneravau straipsnį su ChatGPT ir jį įdėjau į kokius 5 DI turinio aptikimo įrankius. Tuos, kurie nemeta klaidos iš pasiutimo pamatę lietuvių kalbą. Tik vienas jų pasakė, kad tas mano tekstas yra 20 proc. parašytas dirbtinio intelekto. Kiti įrankiai jokio DI kvapo neaptiko… Aš gi žinau, jog tai generuotas straipsni ir nė kiek neredaguotas, kas galėtų suklaidinti tuos tekstų analizės įrankius. Peršasi išvada, kad lietuvių kalba yra tokia sudėtinga, kad net AI detektoriai nesupranta, kur žmogus, o kur botas tekstą kūrė…
Gal pas Google yra geresni įrankiai, tačiau apie tai kol kas garsiai nekalbama. Bet manau, kad su laiku pasirodys daugiau įrankių, kurie leis patikrinti, ar turinys jūsų puslapyje rašytas su DI ar ne.
Bet koks skirtumas? Kam rūpi, kas rašė? Juk svarbu – kad gerai parašyta, naudinga vartotojui…
Tokios logikos bando laikytis Google, tačiau sau prieštarauti jie mėgsta. Ne pirmas kartas…

Tekstų kūrėjų rinkos krachas
Tekstų kūrėjų rinka nėra labai didelė. Čia dirba gal pora tūkstančių žmonių. Aišku, kalbu apie Lietuvą. Liūdna pripažinti, tačiau ChatGPT šią mūsų mažą rinkelę labai sukrėtė.
Kam rašyti originalius straipsnius, jei jie naudojami SEO tikslais. Parašysiu su ChatGPT – klientas vis tiek neskaito…
Taip mano kas trečias tekstų rašytojas.
O kitame laido gale, vyksta dar įdomesnis cirkas.
Klaida?! Tas raštleiva džėpėtinė vėl su dirbtiniu intelektu viską parašė. Nemokėsiu jam kaip už gerą daiktą!..
Galima suprasti užsakovus, tačiau su laiku jie džiaugsis radę žioplą gramatinę klaidelę tekste. Juk tai įrodymas, kad tekstą rašė žmogus, o ne robotas, kuris nelkysta.
Tekstų kūrėjai, kurie norės ir toliau užsidirbti iš savo amato, turės labai gerai išmokti DI galimybes ir mokėti jomis pasinaudoti, kad galėtų palengvinti savo darbą. Taip pat jiems reikės suvokti vieną iš pagrindinių robotikos taisyklių:
Dirbtinį intelektą valdo žmogus…
Reiškia už dirbtinio intelekto sukurtus produktus irgi atsakingas žmogus. Kol kas šis suvokimas dar neatėjo, todėl daugelis rašytojų tiesiog copypastina viską, ką parašo DI ir atiduoda klientui – gerai bus… Ot ir nebus! Klientas irgi mokosi naudoti ChatGPT, tad artimiausiu metu jam nebereikės naujienlaiškių, SEO straipsnių, socialinių tinklų žinučių, prezentacijų rašytojų. Juk ChatGPT su tokiais nesudėtingais tekstais susitvarkys. O tekstų rašytojai galės tik pasvajoti apie didelius užsakymus, nes jų paslaugų reikės tik išskirtiniais atvejais.
Tų išskirtinių atvejų belaukiant galima smarkiai praalkti, tad reikės sugalvoti, ką su tekstais daryti toliau ir kaip uždirbti.
STOP! (čia aš sau pasakiau – kad per daug nepripasakočiau…)
Eh, bus tikrai įdomu stebėti 2024 ir dar 2025 metus, nes pas mus Lietuvoje viskas ateina pavėluotai.
P.S. Šiame tekste nėra nė vieno DI generuoto sakinio. Kai ChatGPT galės tokiu palaidu stiliumi rašyti, išeisiu į pensiją oficialiai… 😉
Manau, kad DI įrankiai gali būti tikrai naudingi tekstų kūrėjams, tačiau jie neturėtų pakeisti žmogaus kūrybiškumo. Svarbu, kad tekstų kūrėjai suvoktų DI galimybes ir išmoktų jomis naudotis savo darbui palengvinti.
p.s. Kaip manot, šis komentaras rašytas žmogaus ar DI? 🙂
O taip, pusė komentaro tikrai parašyta su DI. O jei ne, tada stebim kitą tendenciją. Žmonės, kurie dažnai dirba su DI, perima kai kurias stiliaus subtilybes. Pavyzdžiui, nelabai tiksliai parenka frazes ar sinonimus.
Frazė „pakeičia žmogaus kūribiškumą” nelabai natūraliai atrodo 😉