Sekame SEO tendencijas, kurios keičiasi kiekvienais metais. Pastaraisiais metais jos keičiasi kiek mažiau ir rečiau, tačiau vis tiek pokyčių yra. Aišku, tik į gerąją pusę, tad dejuojantys, kad „SEO mirė“ ir vėl nusivils. Niekas nemirė ir nemirs dar ilgai. Tiksliau tol, kol Google to norės. O jie tikrai norės, nes SEO specialistai daro būtent tai, ko jie ir trokšta – geriems puslapiams padeda kopti į viršų.

Ko tikėtis iš SEO 2018 metais? Jei trumpai, tai daugiau vidinės optimizacijos, kokybės ir senų prietarų atsikratymo.

SEO 2018

2018-ji – vidinės optimizacijos metai

Jei pernai susitvarkėte puslapį, tai šiais metais teks daugiau dėmesio skirti vidinei optimizacijai. Atgalinių nuorodų rinkimas – nuolatinis darbas, tad jam daug dėmesio neskirsime. Bet vidinė optimizacija yra labai svarbi. Kodėl? Todėl, kad puslapiai turi itin vertingų resursų, kurių neišnaudoja dėl įvairiausių priežasčių. Dažniausiai priežastis – nežino, kam to reikia.

Netikite, kad seniai rašyto tinklaraščio straipsnis gali vėl pradėti vesti klientus? Tiesiog iš 5 skirtingų jūsų svetainės puslapių įdėkite nuorodas į tą straipsnį ir stebėkite, kaip per pora savaičių jis vėl pasirodo paieškos rezultatuose. Aišku, jį gali tekti truputį atnaujinti, kad informacija būtų aktuali, tačiau tai jūsų vidiniai resursai – už juos papildomai mokėti jau nereikia. Tik pasistengti ir išnaudoti.

Vidinės nuorodos yra labai svarbios ir lankytojui, nes būtent taip jis puslapyje išlieka ilgiau. Google tai stebi ir deda pliusą kiekvieną kartą, kai lankytojas aplanko dar 3 puslapius, o ne po 2 sekundžių uždaro naršyklės langą suformuodamas didelį „bounce rate“ procentą.

O kur dar akivaizdžiai nematomi dalykai kaip MetaTitle, MetaDescrition, Schema.org? Į juos irgi reikia atkreipti dėmesį, nes tai yra būtent tie momentai, kurie padeda Google geriau suprasti, apie ką puslapis yra.

Turinio strategijos pasikeitimai

Turinio strategija Lietuvoje 2017 metais iš viso tiktai prasidėjo, apie ją pradėta kalbėti labiau, tačiau 2018 metai žada būti tikrai įdomūs šioje srityje. Turinio rinkodaros kampanijų matysime kur kas daugiau, jos bus įdomesnės, o taip pat ir pasitarnaus SEO tikslais.

Kalba eina ne apie SEO straipsnių talpinimą žemos kokybės tinklaraščiuose, o apie rimtus turinio klasterius. Kas tai yra? Turinio klasteris reikalauja atskiro straipsnio, tačiau dabar galima trumpai paaiškinti, kad tai yra vieno nukreipimo puslapio „apauginimas“ turiniu, kuris būtų susijęs tiesiogine ir atgaline nuoroda. Maždaug taip:

turinio klasteris

Pavyzdžiui, jūsų įmonė prekiauja langais ir jums reikia paieškoje iškelti puslapį www.jusupuslapis.lt/langai. Tokiu atveju sukuriate itin kokybišką tekstą nukreipiamajame puslapyje. Užsienio ekspertai rekomenduoja 2000 žodžių, bet Lietuvos mastais pakaks ir 700. Tada ruošiate papildomą turinį. Geriausiai tai padaryti išsiaiškinus, ko žmonės ieško, susijusio su langais. Tada ruošiate šalutinį turinį ir publikuojate jį savo įmonės tinklaraštyje, taip pat vienas kitas straipsnis gali atsirasti ir statybos portaluose, rimtuose lankomuose leidiniuose. Svarbu, kad straipsnyje būtų nuoroda į www.jusupuslapis.lt/langai, o minėtame nukreipimo puslapyje nuoroda į visą straipsnį. Tarpusavyje straipsnių nuorodomis susieti nereikia. Geriau jau keletas SEO straipsnių su nuoroda tik į straipsnį, o ne į nukreipimo puslapį. Tokiu būdu yra stiprinamas vienas puslapis, kuris susirenka didžiąją dalį Google pliusų ir yra rodomas aukščiau.

Ne raktažodžai, o temos…

Ne pro šalį atsinaujinti ir tekstus. Tik nereiktų labai remtis tiksliais raktiniais žodžiais. Google stengiasi jiems didelės reikšmės neduoti, nes jo robotai bando suprasti, apie ką tas puslapis yra, o ne suskaičiuoti tikslius raktinius žodžius ar jų variantus.

Taigi, jei dirbate su langais, nereiktų stengtis prikišti raktinių žodžių „plastikiniai langai vilnius“ ar „plastikiniai langai internetu pigiau kaunas“. Google puikiai supras, kad parduodate langus, o kad tai darote Vilniuje arba Kaune jis nuspręs iš kitų dalykų, pavyzdžiui jūsų vietinės paieškos nustatymų (Local search).

Tai kaip gi rašyti tuos SEO tekstus? Labai paprastai – galvokite temas, o ne raktinius žodžius. Su SEO straipsniai paprasta – sugalvokite temas ir duokite juos rašytojams. Temų galvojimui pasitelkite kolegas, taip pat ir Google paiešką – pasižiūrėkite į paieškos pasiūlymus įvedus norimą žodį. Jei naudojatės AdWords, ten rasite dar daugiau analizės įrankių, kurie pasufleruos, kokias temas straipsniams reiktų gvildenti.

Naujas tikslas – originali iliustracija + video klipas

Google mėgsta įvairų turinį, todėl optimizuodami savo puslapio tekstus iškelkite sau naują tikslą – papildyti savo kiekvieno reikšmingesnio teksto informaciją originalia iliustracija ir vaizdo klipu.

iliustracija

Originali iliustracija gali būti grafikas, stilizuotas tekstas, citata iš teksto ar tiesiog gera jūsų produkciją ar paslaugą pristatanti nuotrauka.

Taip pat reiktų pasirūpinti ir video klipu. Jo sukūrimas priklauso ne tiek nuo finansų, kiek nuo noro. Pakanka geros prezentacijos PowerPointu ir specialios įrašymo programos ir jau turite kokybišką pristatomąjį video klipą. Jei galite nufilmuoti telefonu savo prekę ir keliose vietose įdėti paaiškinamuosius užrašus – dar geriau. Tokiu būdu atidarysite ir savo Youtube kanalą, kuris prisideda prie jūsų turinio strategijos.

Korporatyviniuose tekstuose tik labai kritiniais atvejais reiktų įterpinėti socialinių tinklų informaciją iš Instagramo, Twitterio ar Facebooko. Tai labiau tinka straipsniams tinklaraštyje.

Ar pakaks iššūkių susitvarkyti SEO 2018 metais? Jei to patys nepadarysite, visada galima rasti puikų SEO specialistą, kurie padės visa tai padaryti kur kas greičiau ir efektyviau.

Related Posts

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *