Senokai neberašiau… Atsiprašau, bet buvo kitų darbų ir reikalų… Per tą laiką, kol teršiau internetą, į plačiuosius vandenis išėjo naujos tendencijos, terminai, mintys ir idėjos. Pasistengsiu jas dabar ir ir išdėstyti.
Pirmiausiai pradėkime nuo turinio strategijos. Apibrėžimų gali būti keletas, tačiau svarbu, kaip ir kas suvokia tą turinio strategiją. Paskelbiau apklausą Lietuviams verslininkams ir internautams apie turinio strategiją. Kol kas atsakinėja vangiai, tačiau jau pradeda aiškėti, apie ką jie mąsto. Taigi, dėstom viską nuo pradžių.
Kada atsirado turinio strategija
Turinio strategija buvo nuo tada, kai verslas užsakė pirmuosius straipsnius spaudoje XIX amžiuje. Tai buvo reklamos priešaušris, kurio metu buvo labai aiškiai suvokta, kad reklaminę žinutę galima perduoti tiek tekstu, tiek vaizdu, tiek kartu sudėjus. Tada ir prasidėjo turinio strategija. Kaip ji atrodė tada, prieš 100 metų? Lygiai taip pat – „5 patarimai, kaip nusivalyti batus, kad blizgėtų“, „Kam dar reikia naujausių vaistų nuo visų ligų?“, „Geriausias restoranas mieste su gėrimais nuo 20 centų“ ir t.t. Laikai keitėsi, reklamuojamų prekių ir paslaugų daugėjo. Spauda tobulėjo, atsirado nišinė spauda – laikraščiai ūkininkams, mokytojams, prekybininkams, kuriuose buvo galima pateikti kur kas specializuotą ir profesionaliau parengtą informaciją, nes tikslinė auditorija buvo gana neblogai žinoma. Vėliau atsirado radijas, kinas. Su kinu prasidėjo kita turinio strategijos banga, nes verslas galėjo pastatyti žinomą sportininką šalia savo produkcijos ir sumokėti, kad šis papasakotų, kaip jam puikiai sekasi skustis tik su šios firmos peiliukais, ar kokia smagi mašina, kaip puikiai ji rieda… Interneto atsiradimas – trečioji turinio strategijos banga, ir pati galingiausia. Nes už turinį, talpinamą internete, nereikia mokėti. Ar iš tikrųjų turinio strategija – NEMOKAMA?
Kiek kainuoja turinio strategija
Kaina susideda iš kelių dalių:
- Turinio strategijos parengimas – tai visų pirma, rinkos analizė, tikslinės auditorijos poreikių nustatymas, informacinių kanalų parinkimas, turinio sukūrimo planavimas.
- Turinio parengimas – turinį turi rengti profesionalai, bendradarbiaudami su užsakovais. Taip sukuriamas kokybiškas turinys. Jis kuriamas pagal iš anksto suderintą planą ar bent gaires, pavyzdžiui, 3 straipsniai per mėnesį.
- Turinio publikavimas ir populiarinimas – kai straipsnis išpublikuojamas, jis turi būti dar ir matomas. Dirbant su populiariausiais naujienų portalais galima užsitikrinti 2-3 dienų matomumą, tačiau ne ilgesnį, nes per tą laiką atsiranda naujo turinio ir prieš tai buvęs atsiduria archyve. Populiarinimui reikalinga atskira strategija, numatanti keletą būdų, kaip paruoštas turinys bus rodomas galutiniam vartotojui.
Dabar kainos niekas tiksliai pasakyti negali, neįvertinę užsakovo užmojų, tikslų ir turimų galimybių. Jam galima pasiūlyti kreiptis į RsV agentūrą, kuri mielai pateiks pasiūlymą už 120 000 litų metiniam aptarnavimui su daug kokybiško turinio. Esant kuklioms galimybėms gali tekti pasiieškoti ir priemonių už 6000 litų per metus (500 Lt per mėnesį). Su šiuolaikinėmis interneto galimybėmis abu variantai gali pasiekti užsibrėžtų tikslų. Reikia tik teisingai viską suplanuoti ir pasinaudoti esančiomis galimybėmis.
Koks turinys yra kuriamas?
Gal ši skiltis ir turėjo eiti pirmiausiai, nes tik dabar realiai suvoksite, kokios plačios turinio galimybės internete. Išvardinsiu čia visa populiariausias turinio rūšis:
Tekstas
- Straipsniai ir jų modifikacijos – sąrašai, DUK, interviu ir t.t.
- Pranešimai žiniasklaidai.
- Įmonės naujienos.
- Pardavimų puslapiai ir akcijų aprašymai, taip pat ir konkursai, loterijos bei kita marketinginė informacija
- Įmonės veiklos bei produktų/paslaugų pristatymas ir kiti korporatyviniai tekstai.
- Žinutės socialiniuose tinkluose.
- Naujienlaiškiai su specialiu turiniu (ne vien tik nuorodos į puslapį su iliustracijomis)
Garsas ir vaizdas
- Tinklalaidės (podcast) – įrašytos interneto radijo laidos, kurių galima klausytis.
- Video – įvairūs vaizdo klipai, kurie kuriami ir profesionaliai, ir mėgėjiškai.
- Infografikai – statistinė informacija pateikta patraukliu grafiniu būdu.
- Judantys paveiksliukai ir komiksai.
- Demotyvacijos ir kiti juokingi paveiksliukai.
- Iliustracijos socialiniams tinklams.
Interaktyvi informacija
- 3D virtualūs turai
- Interaktyvios reklaminės antraštės
- Žaidimai
- Facebooko programėlės
Tai pagrindinės turinio rūšys, kuriomis galima pristatyti savo prekės ženklą, gauti kokybiškų atgalinių nuorodų, o tuo pačiu ir nemažai lankytojų į puslapį prisivilioti. Pirks jie ten kažką ar ne – jau priklauso nuo pasiūlymo sąlygų ir pateikimo paprastumo.
Kam reikalinga turinio strategija
Atsakymas paprastas – visoms įmonėms ir pavieniams verslininkams. Net tiems, kurie klientų aktyviai neieško, turinio strategija gali pasitarnauti, kaip reputacijos valdymo priemonė. Net mažai įmonei reikalinga turinio strategija tam, kad su laiku (tai ilgalaikė investicija) aplink įmonės puslapį būtų sukurtas tam tikras informacijos laukas, kuris tarnautų potencialaus kliento paruošimui pirkti produktus ar paslaugas.
Man turinio strategija padėjo įkurti UAB „Rašytojas“, nes vienas nebesugebėjau atlikti tiek užsakymų, kiek jų gavau po to, kai pusmetį gana aktyviai skelbiausi internete įvairiuose tinklaraščiuose, socialiniuose tinkluose, skaičiau pora pranešimų, kuriuos, ačiū Dievui, nufilmavo ir ėmiausi kitų turinio kūrimo veiksmų. Taigi viskas, kas čia surašyta yra iš asmeninės patirties. Pasisekė man, kodėl neturėtų pasisekti ir jums. Tik aš iš savo klaidų mokiausi, o jums jau siūlau pasinaudoti išgrynintomis mano žiniomis ir sukaupta patirtimi.