Beribu.lt afera padarys Lietuvai daug žalos

Šis įrašas yra tarsi atsakymas populiariame tinklaraštyje pasirodžiusiam straipsniui „Beribu.lt afera išeis Lietuvai į naudą”, kuriame reklamos guru Artūras Kokoškinas mano, jog aferos yra puiki reklama paslaugos kūrėjams.

Taip, tai yra puiki reklama, bet ne visuomenei ir verslininkams, o aferistams ir sukčiams, parodanti, kad lietuviai vis dar pasimauna ant nerealių nuolaidų ir iš jų galima išvilioti pinigus Kalėdinės karštinės metu. Kuo daugiau viešumo, tuo daugiau pasimokyti galima iš klaidų ir kitą kartą suregzti nusikalstamą pasipelnymo veiklą profesionaliau.

Ši afera Lietuvai gali būti pražūtinga, nes elektroninė komercija yra labai jautrioje stadijoje, kur reputacija matuojama laiku (valandomis) nuo užsakymo iki pristatymo. Jei pastebėsite forumus, kuriuose žmonės dalinasi informacija apie el. parduotuves pamatysite, kad pagrindinės diskusijos yra apie pristatymo laiką ir tai, kad iš viso atvežė. Jei užsienietis jaudinasi, kaip reikės grąžinti prekę, jei nepatiks, taip lietuvį prakaitas pila iš karto po sumokėjimo – „ar atveš, ar neapgaus?”, „Kodėl iki šiol neatvežė?”. O kur dar tas prigimtinis lietuviškas nepasitikėjimas?

Dabar labai emocionalus laikotarpis. Žmonės taupė visus metus, kad galėtų savo artimiesiems padaryti Kalėdinę dovaną. Pamatę 50% nuolaidas, tikrai apsidžiaugė, nes tai reiškia, kad dovanos bus gausesnės, o gal ir geresnės kokybės… Negavo nieko, liko be pinigų. Šventės sugadintos, vietoj naujo kavinuko žmona gaus šokoladinį senelį už 3,99 Lt, vaikas vietoj mp3 grotuvo – paprastą niekutį… Kaip toks žmogus vėliau pirks internetu? Krizė baigsis, žmonės vėl turės daugiau pinigų, nes išmoks dabar juos taupyti, bet tie pinigai atiteks ne elektronine prekyba užsiimantiems verslininkams, o mažmeniniams prekybos tinklams…

Elektronine komercija naudojasi drąsūs žmonės, žinantys savo teises ir nebijantys išsireikalauti atlyginti žalą nesėkmingo pirkimo atveju. Tokie yra kokie 2 iš 10 perkančiųjų internetu. Likę 8 tik numoja ranka ir viskas. Ši afera niekaip neįtakos tų 2 drąsuolių, kurie dabar sau kartoja, kad jie iš karto perprato, kad čia aferą ir sakė kitiems nepirkti, o tie neklausė… Likusius 8 tai paveiks įvairiai. Vieni – nebepirks internetu iš viso. Kiti – mokės pinigus pristatymo metu. Nuo to nukentės elektroninės bankininkystės populiarumas ir, žinoma, pelnas. Nesant išplėtotos el. bankininkystės – žingsnis atgal į tamsiuosius turginės kultūros klestėjimo metus. Ar to norima?

Didžiosios el. parduotuvės dabar turės nemažai pasistengti skleisdamos informaciją, kaip neapsigauti, kaip nepasimauti ant aferistų paliktų spastų. Tai bus daroma savęs pasireklamavimo tikslais, tačiau tai kainuos didžiulius pinigus, kurie gali būti investuojami į prekių sandėliavimą, greitesnį ir pigesnį pristatymą, tas pačias nuolaidas ir kitas marketingines akcijas. Jau matau, kaip rankutėmis trina ir nuo telefonų nenulipa protingieji ryšių su visuomene projektų vadovai, nes būtent jie žino, kaip neprarasti taip sunkiai iškovotų klientų. Puiku, jie sumokės savo mokesčius, Lietuvos ekonomika nenukentės nuo to.

Lietuvoje yra virš 600 elektroninių parduotuvių. Realiai pirkti internetu gali 100-150 tūkstančių žmonių Lietuvoje. Atsiprašau, GALĖJO, nes dabar bent 50 000 potencialių pirkėjų labai pagalvos prieš pirkdami ką nors iš bet kurios interneto parduotuvės. Ir visa tai per vienus sukčius ir labai platų informacinį šleifą, kurį pradėjo Lrytas.lt, jam pagelbėjo delfi.lt ir kiti populiariausi lietuviški portalai, o jam pritaria reklamos guru, kurie turbūt aklai tiki principu, kad nesvarbu ar teigiamai, ar neigiamai kalba – tai vis tiek reklama. Prekės ženklui taip, bet trapiai ir reputacijai jautriai rinkai – tikrai ne. Čia ne lažybų bendrovė, kuri vieną dieną klientams būna bloga, nes koeficientai prasti, o kitą dieną – draugų draugę, nes galima nesunkiai užsidirbti pinigų…

Sukčių buvo visur ir visada. Ir bus, jei tik leisimės apgaunami. Tegul būna tai pamoka visiems, kad patiems rinkos dalyviams reikia investuoti į rinkos augimą, o ne loti „o mes juk perspėjome, kad pirktumėte tik pas mus, o ne neaiškiose vietose, nes mes – jau 5 metus dirbanti bendrovė bla bla bla…”

Related Posts

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *