• person using smartphone
    Reklama,  Virtualios bendruomenės,  Web 2.0

    Instagram administravimas: platforma ir jos galimybės

    Viena populiauriausių platformų turinio dalinimuisi šiuo metu yra Instagram. Tai labiau nuotraukoms ir vaizdiniams skirta platforma nei tekstui, todėl Instagram administravimas daugiausia aprėpia vaizdinę turinio formą ir tik minimalią tekstinę. Atsiradusi ,,story’’ funkcija įkvėpė vartotojus labiau kasdieniam bei video turiniui, kuris išsilaiko matomas vieną parą. Jo trukmė 15 sekundžių. Taip pat yra galimybė įkelti ilgesnį vaizdo įrašą (iki 1 minutės) arba naudotis Instagram TV funkcija ir įkelti dar ilgesnį video. Ši platforma turi daug skirtingų funkcijų, todėl Instagram administravimas gali tapti komplikuotu. Dėl to yra verta kreiptis į skaitmeninės reklamos agentūras, kurios užsiima socialinių tinklų valdymu ir galės padėti jums su Instagram administravimu.  Instagram platformos moderavimas – didelės reklamos galimybės…

  • Reklama,  Verslas

    Nuomonės lyderių kultas

    Socialiniai tinklai – erdvė, kurioje daugelis praleidžia didelę dienos dalį. Žmonių gyvenimas 21 a. beveik neatsiejamas nuo išmaniųjų technologijų, interneto, o kartu ir nuo socialinių tinklų. Vieni ten lankosi, nes nori patogiau komunikuoti su kitais, kiti taip atsipalaiduoja ir praleidžia laisvalaikį, treti ieško įkvėpimo ir naudingos informacijos. Vieni būna pasyvūs stebėtojai, kiti – komentuotojai, besiveliantys į aršias diskusijas, o taip pat atsiranda ir tokių, kurie įvairiomis temomis aktyviai dalina rekomendacija ir patarimus. Nenuginčijamai augant socialinių tinklų populiarumui, auga ir žmonių, norinčių pasisakyti, skaičius. Turbūt patys pastebėjote, kad vienų žmonių nuomonės jums įdomios, o kitų – ne. Įtakos tam turi asmenybės ryškumas, patrauklus rašysenos stilius, mokėjimas bendrauti. Nejučiomis pastebime, kad tam…

  • Interneto puslapiai,  Reklama

    Turinio rūšiavimas (content curation)

    Lietuvoje tai menkai žinomas dalykas. Užsienyje – pilna įvairių mokamų ir nemokamų įrankių tam reikalui. Angliškai jis vadinamas content curation – turinio gydymu. Tikrai neatspėsite, ką tas „gydymas“ reiškia. Tai paprasčiausias turinio rūšiavimas siekiant iš naujo pareklamuoti seniau sukurtą turinį. Turinio rūšiavimas dirba tik su seniau sukurtu turiniu ir publikuotu įvairiuose šaltiniuose. Naujo turinio čia niekas nekuria. Kaip viskas veikia? Labai paprastai. Sakykime, esate rašytojas, toks, kaip aš – savo straipsnius publikuojate dešimtyse skirtingų leidinių. Įvairiomis temomis. Jūsų tikslas – po keleto mėnesių vėl prisiminti ir priminti savo skaitytojams, kad esate parašęs daugybę straipsnių. Imatės turinio rūšiavimo (content curation) – surenkate keletą straipsnių viena tema, sutalpinate jų antraštes, kai kurias…

  • Interneto puslapiai,  Socialiniai tinklai

    10 asmenų kuriuos seku (ir rekomenduoju) Instagram

    Instagram – naujas, bet sparčiai populiarėjantis socialinis tinklas. Kodėl? Todėl, kad mobiliojo interneto galimybėmis susižavi vis daugiau ir daugiau tautiečių. Tarp jų ir aš. Žmonės Instagrame dalinasi savo nuotraukomis. Tai kvadratinės nuotraukos, dažnai su “papimpinimais” ir rėmeliais, o kartais net ir ištisi koliažai. Galima ir trumpus video dalintis iki 15 sekundžių. Viskas labai stilinga, paprasta ir šaunu. Instagram konkuruoja su Vine ir Snapchat, bet jų paskirtis kiek kitokia, tad šis socialinis tinklas turi didelių perspektyvų. Kur neturės, kai jau dabar turi daugiau nei 200 milijonų aktyvių vartotojų visame pasaulyje. Bet šio įrašo tikslas ne pristatyti Instagram galimybes, o pasidalinti keliomis asmenybėmis, kurias seku ir tuo džiaugiuosi. Pradėkim: Vilniaus meras Artūras…

  • Socialiniai tinklai,  Virtualios bendruomenės

    Didžiausias forumas Lietuvoje BitePlius.lt turi naujus šeimininkus

    Prieš 12 metų 2000-jų rudenį pasaulį išvydo vienas Bitės projektėlis, pavadintas Banga.lt. Kiek vėliau, Banga nusipirko populiarųjį Girls.lt, pasikvietė pas save autobanginių bendruomenę. 2001 metais tai buvo vienas iš didžiausių forumų Lietuvoje, o 2003 metais – pats didžiausias, per dieną sulaukiantis 100 000 lankytojų. Tais laikais skaičiai buvo iš tiesų įspūdingi, nes internetu naudojosi 400 000 gyventojų. Vėliau Banga.lt buvo pervadintas į Biteplius.lt siekiant visą internautų masę pajungti prekės ženklo reklamai. Po kelių metų kažkas nutiko ir forumo dalyviai pradėjo iš jo bėgti į naujai atsiradusius socialinius tinklus – One.lt, Klase.lt, Ieskok.lt ir kitus. Vėliau atsirado Facebook, tad riesta pasidarė visiems. Pastaruoju metu forumo technologinė bazė nebuvo iš esmės atnaujinama. Šiuo metu BitePlius išlieka vienu didžiausių forumų Lietuvoje. Šiandien (rugpjūčio 30 d.)…

  • Įrankiai,  Socialiniai tinklai,  Web 2.0

    GoodBuzz.org – reklamos socialiniuose tinkluose įrankis

    Lietuviškų startupų apžvalgas pradedu su gana įdomiu projektu, kuris šiuo metu yra verčiamas į lietuvių kalbą, tad bus lietuviškas ne vien dėl teksto, programavimo, bet ir dėl rinkos. GoodBuzz.org yra socialinių tinklų reklamos įrankis, skirtas pasaulinei rinkai, taip pat ir Lietuvai. Kol kas jame daugiausiai reklamuojami tarptautiniai produktai, tačiau pasikalbėjus su projekto idėjos autoriumi paaiškėjo, kad bus einama ir į vietines rinkas dėl kalbos skirtumų. Apie viską nuo pradžios. Kam skirtas šis įrankis? GoodBuzz.org yra skirtas žmonėms, norintiems gauti pinigų už tai, kad dalinasi tam tikromis nuorodomis Facebook, Twitter, Google+ ir LinkedIN socialiniuose tinkluose, bei el. paštu. Taip pat skirtas įmonėms, reklamos agentūroms, interneto sprendimų kūrėjams ir rinkodaros specialistams, kurie…

  • Socialiniai tinklai

    One.lt turi naują savininką

    Didžiausias lietuviškas socialinis tinklas One.lt jau turi naują savininką. Visų sandorio detalių neperrašinėsime, jas galima pasiskaityti spaudoje. Esmė ta, kad per pastarajį pusmetį One.lt kamavo problemos – “pabėgo” nemaža dalis lankytojų. Tai atsitiko dėl šio socialinio tinklo stagnacijos, kai jau kuris laikas technologinių pakeitimų nebuvo pastebima labai daug. Tuo tarpu lietuvaičiai aktyviai bėgo į Facebook ir per tą pusmetį patyrė nemažai pasikeitimų. Šiuo metu aišku, kad bendrovės savininkai (arba bent jau vienas iš jų – Aldas Kirvaitis) yra lietuviai. Bendrovė dirbs su lietuviškais resursais, o tai jau yra labai sveikintinas dalykas, nes 0,x procento pelno nešanti bendrovė tokiems Rusijos gigantams kaip mail.ru, turintiems net Facebooko akcijų, pagal prioritetus buvo 115…

  • Socialiniai tinklai,  Virtualios bendruomenės

    Lietuvos Web 2.0: augintinių mylėtojų socialiniai tinklai

    Jau rašiau apie lietuviškus socialinius tinklus paminėdamas tik pačius bendriausius, todėl ir populiariausius. Be bendrinių socialinių tinklų “apie viską” Lietuvoje dar egzistuoja keletas labai aiškiai apibrėžtų pomėgių socialiniai tinklai, vienijantys žmones, kurie noriai dalinasi jų bendro pomėgio informacija, patirtimi, įvykiais. Šį kartą norėčiau apžvelgti vieno tokio pomėgio socialinius tinklus. Tai – mūsų augintiniai. Jei žmogus apie save nemėgsta labai pasakoti, apie savo katiną ar šunį jis gali pasakoti valandų valandas. Internete irgi panašiai – esama labai daug žmonių, kurie vos ne fanatiškai rūpinasi savo saugumu ir asmenybės neliečiamumu, tačiau šioje srityje gali apie savo augintinius kalbėti ką tik nori, net su jais tapatintis. Naminių gyvųnų mylėtojų socialiniai tinklai yra labai…

  • Socialiniai tinklai,  Virtualios bendruomenės,  Web 2.0

    Diskusija: Draugas.lt – NE socialinis tinklas, o pažinčių portalas

    Neseniai vienas komentatorius pastebėjo, kad nelaikau Draugas.lt socialiniu tinklu. Jam pažadėjau plačiau padiskutuoti šia tema ir paaiškinti, kodėl 4-tas pagal lankomumą portalas Lietuvoje (audience.lt duomenys už 2009-jų gruodį) nenusipelno garbingo socialinio tinklo statuso. Tiesa, antras pagal dydį portalas Lietuvoje One.lt iš bendravimo portalo į socialinį tinklą pavirto tik sausio viduryje, tad nereiktų čia labai stebėtis. Didžiuliai internetiniai dariniai keičiasi pamažu, jie turi gan atsparią odą besikeičiančioms tendencijoms ir vartotojų nuotaikoms jų atžvilgiu, dažnai vadovaujasi taisykle „šunys loja, o karavanas toliau žingsniuoja..“. Ne išimtis ir Draugas.lt, kuris gal net nelabai nori keisti savo statuso į socialinį tinklą. Pasvarstykime, kas yra socialinis tinklas, kokios yra jo pagrindinės savybės ir prioritetai, bei palyginkime…

  • Socialiniai tinklai,  Web 2.0

    Lietuvos Web 2.0: socialiniai tinklai

    Socialinis tinklas yra labai plataus spektro vartotojo generuojamos informacijos kaupinys. Jame sutelpa ir mikro-tinklaraščio, paprasto tinklaraščio, nuotraukų ir video talpyklų, el. pašto, forumų, pomėgių virtualių bendruomenių ir dar daug kitų funkcijų. Kokie lietuviški bendravimo portalai gali būti vadinami socialiniais tinklais? Prieš išvardinant juos mano pradėtu stiliumi, būtina dar šiek tiek paaiškinti, kas yra socialinis tinklas ir kuo jis skiriasi nuo pažinčių portalo, kurie Lietuvoje yra labai populiarūs. Socialiniame tinkle pagrindinė informacija yra vartotojo veiksmai – ką parašė, kokia jo nuotaika, su kuo pradėjo draugauti, kokią nuotrauką įkėlė, prie kokios bendruomenės prisijungė, ką pakomentavo ir t.t. Socialinis tinklas turi tikslą būtent per veiksmus atskleisti vartotojo aktyvumą ir socialumą. Veiksmai yra vieši,…