• Blogai (Tinklaraščiai),  Web 2.0

    Naujas tinklaraščių agregatorius – poko.lt

    Netyčia užkliuvo akis už gan naujo antros kartos žiniatinklio produkto Poko.lt. Tai dar vienas lietuviškų tinklaraščių agregatorius. Veikimo principas labai paprastas – pasiūlote savo tinklaraščio adresą, Poko administratorius peržiūri, rankiniu būdu nukopijuoja RSS srauto adresą ir patvirtina (arba ne). Naujausių įrašų RSS keliauja į Poko.lt, kuriame kaupiama tam tikra statistika apie įrašus. Nelabai aišku, kaip skaičiuojamas populiarumas, nes tradicinio balsavimo metodas čia neveikia. Šalia įrašo statistinės informacijos pateikiama ir viso blogo statistika bei įrašų sąrašas. Pats blogo aprašymas padarytas Twitter stiliumi – paspaudus rodyklę, visa informacija rodoma šone. Iš ten jau galima prenumeruoti viso blogo RSS ar nueiti tiesiai į jį. Viską ir visur galima dalintis Facebooke ir Twitteryje. Poko.lt…

  • Įrankiai,  Web 2.0

    Komentuoju.lt – naujas lietuviškas žymų katalogas

    Šį rudenį nemažai naujovių padavė. Vos prieš pora dienų džiaugiausi apie naujo naujienų ir tinklaraščių agregatoriaus Glaustai.lt atsiradimą, šiandien jau turiu pasidžiaugti nauja iniciatyva – nauju socialinių žymų katalogu Komentuoju.lt. Komentuoju.lt yra asmeninis projektas, kuriuo siekiama pasidalinti įdomia internete rasta informacija: – nuorodomis (veikia Facebooko principu, kai įvedus nuorodą ištraukiama ir dalis turinio bei tekste esančios nuotraukos) – nuotraukomis (veikia kaip failų talpykla) – vaizdeliais iš YouTube – nuomonėmis ir komentarais (nors ir nelabai panašu į diskusijų forumą). Labai paprastas valdymas ir jokios registracijos. Puslapis labai aiškus ir savotiškai gražus, bet dar iki normalios tarnybos tolokai – reikia išspręsti ne vieną problemą. Pavyzdžiui, labai keistas nuorodų reitingavimas, kai ji pašalinama, jei sulaukia…

  • Socialiniai tinklai,  Web 2.0

    Rokit.lt – nauja lietuviška socialinių naujienų tarnyba

    Visada džiugu pristatyti naujausius lietuviškus antrosios kartos žiniatinklio produktus. Šį kartą pristatau naujausią socialinių naujienų tarnybą Rokit.lt. Rokit.lt su raketomis nieko bendro neturi. Pasak projektorių autorių, toks pavadinimas buvo pasirinktas atsitiktinai, sekant pasauline trumpų pavadinimų tendencijomis. Na, ne visai neturi, tik logotipe kulka-raketa nupiešta 😉 Rokit.lt nuo kitų panašių lietuviškų produktų (Zynios.lt, HotWeb.lt, Topix.lt) skiriasi… kad nėra padarytas naudojant atvirojo kodo Pligg sistemą, kuri leidžia per keletą valandų susikurti savo socialinių žymų portalą. Kodėl tai gerai? Tai, kad suprogramuota ne su Pligg, automatiškai išsprendžia brukalų problemą. Yra ir kitų skirtumų. Vienas jų – tam tikrų autorių sekimas, prenumeruojant tik jų pasiūlytas nuorodas. Kad nereiktų registruotis, galima prisijungti tiesiog su savo Facebook…

  • Web 2.0

    Lietuvos web 2.0 resursai: asmeninių žinučių surinktuvai

    Kai kuriose srityse Lietuva vis dar labai atsilikusi. Diskutavome, kad socialinių žymų tarnybų Lietuvos rinkai nereikia, nes mes dar nepripratę naudotis tokiomis paslaugomis. Ne išimtis ir asmeninių žinučių surinktuvai (lifestreaming). Aktyvūs socialinių tinklų vartotojai paprastai turi keletą vietų, kuriose dažnai kažką rašo, dalinasi, skaito RSS srautu ateinančias naujienas ir tinklaraščius. Visa  ši veikla gali būti automatiškai surenkama į vieną vietą, o tada nukreipiama pagal pageidavimą. Štai konkretus mano paties pavyzdys. Naudojuosi šiomis tarnybomis: Twitter ir Blake.lt Google Reader (RSS srautams skaityti) Digg, StumbleUpon ir Delicious užsienietiškoms nuorodoms dalintis YouTube Flickr Rašau tinklaraščius WordPress.com, Blogger.com, Blogas.lt ir kitose blogofermose Socialiniais tinklais LinkedIn, Facebook, retai MySpace Tokiomis pačiomis tarnybomis naudojasi gan nemažai…

  • Blogai (Tinklaraščiai),  Socialiniai tinklai,  Web 2.0

    Lietuvos Web 2.0: mikro-tinklaraščiai

    Mikro-tinklaraščiai (micro-blogging) per pastaruosius metus pakeitė nemažai žmonių gyvenimus ir likimus. Žvaigždės tapo dar žvaigždiškesnėmis, nes gavo unikalią galimybę bendrauti su savo gerbėjais. Verslas gavo puikų nemokamą įrankį klientų aptarnavimui. Marketingo specialistai – būdą pasiekti nuomonės formuotojus (lead), narcizai – neribotas erdves savęs demonstravimui… Tam didžiausią įtaką turėjo ir tebeturi trečias pagal dydį socialinis tinklas pasaulyje – Twitter. Mikro-tinklaraščio (nevadinsiu micro-blogingu, nes tai netaisyklingai lietuviškai) pagrindinis principas – sutalpinti savo žinutę į ribotą kiekį ženklų. Populiariausias kiekis – 140 ženklų. Tai yra tiek, kiek seniau buvo galima parašyti SMS žinutėje, todėl natūralu, kad mikro-tinklaraščiai yra labai plačiai vartojami mobiliuosiuose įtaisuose (tarp jų ir telefonuose). Mikro-tinklaraštis pateikia tik įvadą į informaciją…

  • Socialiniai tinklai,  Web 2.0

    Lietuvos Web 2.0: žymėjimo katalogai (socialinės nuorodos)

    Nuorodomis į įvairius įdomus straipsnius, puslapius, vaizdinę informaciją tiesiog būtina dalintis. Toks jau tas esminis antrosios kartos žiniatinklio (web 2.0) principas – viešas dalinimasis savo surasta ar/ir parengta informacija. Pasižiūrėkime, kokia informacija vyrauja didžiausiuose pasauliniuose socialiniuose tinkluose. Nuorodos, nuorodos ir dar nuorodų… Vienos jų turi kažkokius trumpus pristatymus, kitos – tiesiog „ištraukia“ pirmuosius žodžius iš puslapio. Jei turėsime vien tik nuorodų katalogą, uriame vartotojai siūlo savo puslapius, kodėl jo pavadinimas yra „žymėjimo katalogas“ arba „socialinių nuorodų katalogas“ (dar nėra prigijęs vieningas vertimas iš angliško social bookmarking)? Todėl, kad yra pora esminių socialinių šių nuorodų aspektų: Nuorodos rodomos pagal tam tikras balsavimo (rating) sistemas; Vienu mygtuko paspaudimu nuorodas galima išsisaugoti savo…