Lietuvoje tai menkai žinomas dalykas. Užsienyje – pilna įvairių mokamų ir nemokamų įrankių tam reikalui. Angliškai jis vadinamas content curation – turinio gydymu. Tikrai neatspėsite, ką tas „gydymas“ reiškia. Tai paprasčiausias turinio rūšiavimas siekiant iš naujo pareklamuoti seniau sukurtą turinį.
Turinio rūšiavimas dirba tik su seniau sukurtu turiniu ir publikuotu įvairiuose šaltiniuose. Naujo turinio čia niekas nekuria.
Kaip viskas veikia? Labai paprastai. Sakykime, esate rašytojas, toks, kaip aš – savo straipsnius publikuojate dešimtyse skirtingų leidinių. Įvairiomis temomis. Jūsų tikslas – po keleto mėnesių vėl prisiminti ir priminti savo skaitytojams, kad esate parašęs daugybę straipsnių. Imatės turinio rūšiavimo (content curation) – surenkate keletą straipsnių viena tema, sutalpinate jų antraštes, kai kurias įdomesnes citatas ir pateikiate nuorodas į originalias publikacijas. Tada tokią apžvalgą (angl. roundup) vėl dalinatės po socialinius tinklus, kaip naują. Skaitytojai patenkinti – apie tam tikrą temą sužino labai daug iš seniau publikuoto turinio, o jums nereikia iš naujo nieko kurti. Lengvas turinys jūsų apleistam tinklaraščiui, tiesa?
Kodėl mes apie tokį dalyką nežinom? Tikrai žinom, ne kartą esame bandę tai daryti. Štai ir aš pats tai jau darau gana seniai tinklaraštyje įDebesis.lt – kas dvi savaites rašau užsienio verslo spaudos apžvalgas apie svarbiausias „debesies“ pasaulio naujienas. Paimu penkias reikšmingas naujienas ir savais žodžiais trumpai jas pristatau, pateikiu savo vertinimus, būtinai pateikiu nuorodas į šaltinius. Tokia apžvalga yra gana įdomi ir dinamiška, nes „neužsiciklinu“ su viena tema. Kartais akcentai sukrenta taip, kad viena, ar kita „debesies“ naujienų apžvalga išeina su aiškia tema, pavyzdžiui, Microsoft naujienos, tyrimai, konferencijos, „geležies“ naujienos ir pan. Tai ne vienintelis atvejis. Dar 2000 metais dirbdamas „Penkių kontinentų“ žurnalistu turėjau nuolatinę seriją „Naudingos ir įdomios nuorodos“, kur pristatydavau tam tikrus įdomesnius puslapius. Dabar tas žurnalas vadinasi Penki.lt. Sunku patikėti, kad turinio „gydymu“ užsiiminėjau beveik prieš 15 metų…
Tai mano asmeninė patirtis. Kitų rašytojų patirties su turiniu nežinau. Stebėdamas lietuvišką internetą mačiau bandymų tai daryti su IT naujienomis, tam tikrais resursais, tačiau tai vienetai. Masiškų dalykų nemačiau, tad visos dešimtys turinio rūšiavimo įrankių Lietuvoje, greičiausiai, yra niekam nereikalingi. Net nemokami Scoop.it, Paper.li ir pan. Kam tie įrankiai, jei lietuviai net Pinterest ir Twitter nesinaudoja? Juk tai patys esminiai turinio rūšiavimo įrankiai ir socialiniai tinklai.
Artimiausiu metu pabandysiu surinkti kai kuriuos savo ir kitų straipsnius tam tikromis temomis, kuriomis pats domiuosi. Gal kam bus naudinga.
Turinio rūšiavimas labai pravartus turinio strategijai, nes tai galimybė seną turinį prikelti naujam gyvenimui.