Seku abi rinkas – tiek SEO paslaugų teikėjus, tiek reklamos agentūras, planuojančias ir vykdančias AdWords reklamines kampanijas. Abi jos giriasi itin efektyviomis interneto reklamos priemonėmis. Galiu tik pareikšti savo asmeninę nuomonę: SEO paslaugos yra efektyvesnė investicija. Noriu paaiškinti, kodėl.
Pirmiausia, turėtumėte žinoti, kad savo verslui reklamuoti niekada nenaudojau AdWords, nes nemačiau tam jokio poreikio. Dėl SEO įgūdžių, iš ten lankytojų srauto man tiesiog nereikėjo. Ir vargu, ar prireiks. Bent jau tekstų rašymo paslaugoms.
Ilgalaikė investicija. SEO paslaugos yra būtent ilgam laiko tarpui numatyta reklama. AdWords paprastai yra priešingai – kampanija trunka kelias dienas ar savaitę, o tada keičiama kita. Jei jau investuoju pora tūkstančių eurų į optimizaciją, tai esu tikras, kad puslapis rezultatus rodys ne pusmetį, o dar ilgiau.
Geresnė konversija. Kai žmogus ieško tam tikros paslaugos, jis jau turi intenciją ja pasinaudoti. Nebent tai studentas, rašantis referatą ir ieškantis papildomos informacijos. Kai optimizacija yra kokybiška ir rezultatai – pirmosios pozicijos organinėje paieškoje – yra pasiekti, tokie lankytojai konvertuojami kur kas paprasčiau, nei AdWords paspaudimas. Koks gi tikslas tos interneto reklamos? Padidinti puslapio lankomumą ir atsiskaityti prieš klientus, ar padidinti jų pardavimus? Net jei puslapį per dieną aplanko vos 30 unikalių lankytojų iš organinės paieškos, pardavimai dažnai būna kur kas didesni, nei 300 mokamų lankytojų. Dėl to dar kartą galima įrodyti, kad Seo paslaugos yra geresnė investicija, nes reklama – efektyvesnė.
Konkurentų žaidimai. Visai neseniai sužinojau, kad AdWords rinkoje yra daug nesąžiningų žaidėjų, kurie dabar bando dirbtinai sumažinti paspaudimų kainas išmesdami konkurentų kampanijas botų pagalba. Tiesiog botai išspaudinėja nustatytą limitą ir į tą reklamos vietą keliauja konkurentų reklama. Tai „juodosios technologijos“. SEO srityje „juodųjų technologijų“ taip pat pasitaiko, bet kur kas mažiau – Google išmoko tokias gaudyti, o klientai supranta, kad greitai pasiektas rezultatas gali būti anuliuotas bet kuriuo metu. AdWords atveju niekas nieko neanuliuoja, tiesiog pinigai išmetami į balą. 100 eurų gal ir nieko nekeičia, bet kai reikia vykdyti 200 kampanijų po 100 eurų per mėnesį, tada skirtumas akivaizdus. 200 000 eurų mėnesinio SEO mokesčio niekur nesu girdėjęs…
Atmetimo reakcija. Mano paslaugos reikalingos protingiems žmonėms. O kuo žmogus protingesnis, tuo didesnė jo reklamos atmetimo reakcija. Tai yra tas įsitikinimas, kad reklamos geriau nespausiu, nes iš to kažkas uždirbs, o aš greičiausiu negausiu to, ko ieškau… Net kai tarp reklamų bus vos vienas ar du organiniai rezultatai, tokie žmonės vis tiek spaus ant jų. Taip mano tikslas bus pasiektas, o lankytojai pamatys nereklamuojamas paslaugas. Nesvarbu, kad SEO galima irgi laikyti interneto rinkodaros dalimi.
Pakanka argumentų, kodėl SEO paslaugos efektyvesnės? Ypač paslaugų teikėjų srityje. El. komercijos specialistai turbūt turi geresnių argumentų AdWords pozicijoms apginti…