Socialinių tinklų reklama – XXI amžiaus stebuklas ar tiesiog dar viena verslų melžimo mašina? Verslininkams, norintiems būti „šiuolaikiškais“, tai tapo kone privaloma: „Neužsireklamuosi „Facebooke“ ar „Instagrame“ – kaip tada tave ras tie visi tūkstančiai klientų, tiesa?“ Na, tiesa ta, kad reklamos pasiekiamumas dažnai atrodo kaip laužtas iš piršto… Bet apie viską nuo pradžių.
Pažadas apie milijonus sekėjų
Reklamų platformos pasakys: „Tik investuok į reklamą, ir tavo turinį pamatys milijonai!“ Tiesą sakant, milijonai sekėjų irgi nieko negarantuoja. Kaip kitaip paaiškinti tuos tūkstančius „influencerių“, kurie turi tūkstančius „followers“, bet po kiekvienu įrašu vos keli liūdni „like“? Bet, žinoma, tikime tuo, ką mums sako socialiniai tinklai – „investuok dar daugiau į reklamą, ir rezultatai ateis“. Matyt, tos „investicijos“ tikrai padeda. Tik kam? Ar vartotojui, ar socialiniams tinklams, kurie iš to pelnosi?
Taikymas pagal interesus – revoliucija ar manipuliacija?
„Facebook“ ir „Instagram“ dievagojasi – jų reklamos algoritmai tokie išmanūs, kad rodo skelbimus tiksliai tiems, kam jų labiausiai reikia. Argi ne patogu? Perki batelius – štai tau batai kiekviename slinkimo žingsnyje. Tik va keista: ką tik pirkai batus, o batų reklamos dar mėnesį neduoda ramybės. Galvoja, gal prisipirksi visos spintos? Kita vertus, kai jau tikrai kažko reikia, stebuklingai atsiranda visiškai neaktualių prekių reklamos. Ar tik nebus tie „išmanieji“ algoritmai daugiau mitas nei realybė?
„Boostinti“ ar ne „boostinti“ – štai kur klausimas
Verslai nuolat susiduria su dilema: „Ar verta investuoti į reklamos „boostinimą“?“ Socialinių tinklų guru skelbia: „Taip, taip ir dar kartą taip!“ Nes be „boostinimo“ jūsų įrašas „nuskęs“ tarp milijonų kitų. Bet ar tai neprimena tam tikros rūšies šantažo? „Jei nepaklosi mums pinigų, niekas tavo nuostabios naujos kolekcijos nematys.“ Kai kurie verslai pasiduoda šiam spaudimui ir investuoja. O po savaitės išgirsta tą patį: „Reikia dar šiek tiek investuoti, kad pamatytų dar daugiau žmonių!“ Štai jums ir begalinis reklamos ratas.
Sekėjai ir „like’ai“ – ar tai tikri žmonės?
Kiek kartų teko girdėti: „Svarbu daug sekėjų!“ Pirkite „like’us“, sekėjų armijas, įsivaizduojamą populiarumą! Tik bėda, kad tie sekėjai neretai tokie pat „gyvi“ kaip ir draugystės su Instagram botais. Kiek verslų nudegė, tikėdamiesi, kad socialiniai tinklai su savo reklama atneš masę realių klientų, o gavo tik „tuščius“ paspaudimus ir „like’us“. Bet, žinoma, socialiniai tinklai netrukus patars: „Įdėkite dar daugiau pinigų, pasieksite dar geresnių rezultatų!“ Šiek tiek primena lošimų automatą, tiesa?
Kur mus nuves socialinių tinklų reklama?
Ir štai mes, verslai ir vartotojai, aklai vaikome socialinių tinklų reklamos tendencijas, lyg laukdami kokio skaitmeninio išganymo. Bet ar tikrai šie „stebuklingi“ algoritmai ir paspaudimų skaičiai atneš mums sėkmę? O gal mes tiesiog dalyvaujame dar vienoje didžiulėje reklamos manipuliacijos schemoje, kurios tikslas – mūsų pinigai?
Kada atsibusime ir pradėsime į socialinių tinklų reklamą žiūrėti kritiškai, nesibaimindami būti „nematomi“ be didelio „boostinimo“ biudžeto? Galbūt laikas sugrįžti prie unikalaus, asmeniško turinio, kurį kuria žmonės, o ne algoritmai? Bet palaukite, juk dabar stilius – vienas: socialinių tinklų algoritmas.