Išsamus gidas, kokių tekstų reikia paleidžiant naują tinklalapį

Kuriate naują svetainę arba perdarinėjate seną? Šis straipsnis jums bus naudingas, nes čia surašyti visi reikalingi tekstai, kurių jums tikrai prireiks.

tekstu rasytojai

Pirmiausiai pradėkime nuo turinio strategijos. Tegul tai būna vieno puslapio apimties taisyklių rinkinys, kaip darysite savo turinį. Pavyzdžiui:

  1. Už tekstus įmonės tinklalapyje atsakinga biuro administratorė. Tekstus tvirtina direktorius arba rinkodaros skyriaus vadovas.

  2. Tekstai turi būti pusiau oficialaus stiliaus, su daug kreipinių į klientą – Jūs, Jums, Jūsų ir t.t. Jūs rašomi visur iš didžiosios raidės. Minint įmonę, visur naudojamas I asmuo – mes, mūsų įmonė, mūsų profesionalai ir t.t.

  3. Įmonės pavadinimas visur rašomas be kabučių, šalia gali būti prierašai gamybinė įmonė arba prekių kūrėja ir t.t.

  4. Turinys turi sudominti ir kviesti susisiekti. Tiesiogiai parduoti nereikia, tegul tai daro vadybininkai.

  5. Turinyje turi būti naudojami klausimai ir pateikiami atsakymai į juos.

Ir t.t.

Turinio strategija turėtų numatyti, kaip ir kas ruoš turinį, kokio stiliaus jis turi būti, kaip jis bus publikuojamas ir populiarinimas. Tokį dokumentą galima pateikti ir SEO kompanijai, ir tekstų kūrėjams, ir rinkodaros konsultantams. Perskaitę jį minėti specialistai iš karto supras, kaip turi būti rašomas ir kuriamas turinys.

Planas

Antras dokumentas yra konkretus planas turiniui kurti. Tai gali būti Excel lentelė arba Google Docs dokumentas, prieinamas keliems asmenims. Jame reiktų susirašyti, kokių tekstų reikia ir kada jie turi būti padaryti ir suderinti, kas už tai atsakingas.

Plane surašomi visi tinklalapio ir papildomi tekstai, pažymimi atlikti darbai, kad visada būtų galima matyti kūrimo progresą.

Kas tame plane turėtų būti?

Tinklalapio tekstai

Tai svarbiausia dalis, nuo kurios priklauso visa kita. Pagal viešus tinklalapio tekstus bus sprendžiama apie įmonės reputaciją, todėl čia reiktų pasistengti. Tinklalapio tekstų rašytojai turi gauti gana konkrečias užduotis. Pirmiausia, reiktų pasitvirtinti interneto puslapio struktūrą (Apie mus, paslaugos aprašymas 1, paslaugos aprašymas 2, kontaktai, Atsiliepimai ir kiti puslapiai). Rekomenduojama ją pasidaryti galutinę – kad vėliau nebereiktų pridėti po puslapį. Nebent tai informaciniai straipsniai, kuriuos publikuoti galima nors ir kas dieną.

Tinklalapio tekstai rašomi kartu su tekstų rašytojais. Jie nėra visažiniai, todėl natūralu, kad gali privelti klaidų ir netikslumų. Dėl to ir reikia turėti atsakingą žmogų, kuris galėtų skirti laikos tekstų derinimui.

Periodiniai tekstai

Tai įvairios įmonės naujienos, tinklaraščio įrašai, kartą per mėnesį publikuojami patarimų straipsniai ir t.t. Ne visiems to reikia. Kiekviena įmonė turi nuspręsti, ar bus pajėgi investuoti laiką ir resursus į įmonės periodinę informaciją. Jei biudžetas ribotas, o žmogiškieji ištekliai riboti, rekomenduojama šios informacijos atsisakyti iš viso. Jei bus reikalas, bus visada galima parašyti po vieną straipsnį ir suorganizuoti jo publikavimą interneto žiniasklaidoje.

Dar turinio strategijoje galima numatyti, kas kiek laiko turėtų būti publikuojami periodiniai tekstai ir turinys, kad lankytojas pajaustų, kad įmonė yra pastovi ir patikima. Tai gali būti ir kartą per savaitę, ir kas 5 dienos ir dar kitaip.

Periodiniai tekstai yra:

  • Informaciniai straipsniai;
  • Tinklaraščio įrašai;
  • Įmonės naujienos;
  • Pranešimai spaudai;
  • Informaciniai biuleteniai (vidiniam ir išoriniam naudojimui).

Komerciniai pasiūlymai

Tai įvairūs komerciniai pasiūlymai (bendriniai), kurie yra siunčiami el. paštu. Jų tikslas, sudominti skaitytoją ir paskatinti jį susisiekti. Darbiniai komerciniai pasiūlymai turėtų būti rašomi pačių darbuotojų, kurie tiesiogiai dirba su klientais. Kodėl? Paprastai tai gana konfidencialūs dokumentai, kurių saugumas užtikrina įmonės sėkmę. Tekstų rašytojai paprastai neįsipareigoja tik vienam klientui iš tos pačios srities, todėl gali būti neaišku, kokių tikslų vedami jie kreipėsi ir pasiūlė savo paslaugas.

Komerciniai pasiūlymai yra:

  • Naujienlaiškiai
  • Prisistatymo laiškai klientams;
  • Įmonės naujienos apie nuolaidas ir akcijas, skelbiamos viešai.

Kurdami tinklalapį turėtumėte pasirūpinti, bent prisistatymo laiškais ir pora akcijų arba nuolaidų pristatymo šablonais, kuriuos vėliau galėsite redaguoti patys.

Reklaminiai tekstai

Reklaminių tekstų gali būti pačių įvairiausių. Pats įmonės šūkis turėtų būti sukurtas įmonės viduje, o visa kita – patikėta į profesionalių tekstų kūrėjų rankas. Ne visų jų reikia iš karto prieš puslapio paleidimą, tačiau ateityje jie gali praversti.

Reklaminiai tekstai yra:

  • Lankstinukai, bukletai, skrajutės ir kiti reklaminiai leidiniai;
  • Pakuočių tekstai (jei tai prekės);
  • Produkto/paslaugos reklamos internete;
  • Skelbimai į verslo skelbimo portalus;
  • Įvairių konkursų tekstai (gali būti priskiriama tik socialiniams tinklams);
  • Įmonės pristatymai verslo kontaktų portaluose ir įvairiuose kataloguose;
  • Trumpi tekstai vaizdinei ir tekstinei visų tipų reklamai – interneto reklaminėms antraštėms, TV klipams, lauko reklamai, stendams ir t.t..

Iš šių tekstų svarbiausia pasiruošti įmonės pristatymus verslo katalogams. Kai įmonė įkuriama, jos duomenis iš VĮ „Registrų centras“ prenumeruoja apie 30 lietuviškų kontaktų katalogų. Ne pro šalį per juos pereiti ir atnaujinti informaciją, pateikiant ne tik kontaktus, bet ir neilgus aprašymus. Tekstų rašytojams galima duoti užduotį padaryti kelias versijas, kad tekstai būtų skirtingi. Vienur galima publikuoti daugiau teksto, kitur – mažiau, tad į tai irgi reiktų atsižvelgti. Iki 100 žodžių aprašymai tinka visur. 100-200 žodžių aprašymai – idealiausi. Vėliau su laiku suprasite, kodėl.

SEO tekstai

seo (2)Tai prieštaringiausiai vertinama tekstų rūšis. Kai kurių tekstų rašytojų nuomone, SEO tekstų turėtų likti labai mažai, tačiau dauguma verslininkų laikosi nuomonės, kad SEO tekstai reikalingi kur kas plačiau.

SEO tekstai yra:

  • Kiekvieno puslapio MetaTitle ir MetaDescription (jie įtakos paieškos rezultatams neturi, todėl gali būti traktuojami kaip 156 simbolių ilgio reklaminiai tekstai);
  • Kategorijų aprašymai el. parduotuvėse;
  • Trumpi tekstai į nuorodų katalogus;
  • SEO straipsniai.

Prie SEO straipsnių reiktų paaiškinti tai, kad jų reikia ne vieno, o kelių. Vos tik paleidus puslapį, galima užsisakyti 3-7 straipsnius ir patalpinti juos nemokamuose straipsnių kataloguose. Arba mokamuose. Tai padės tinklalapiui greičiau išsikovoti tam tikras pradines pozicijas paieškoje. To paties straipsnio dėti į kelis straipsnių katalogus ir dar į savo puslapį nevertėtų, nes šie veiksmai gali būti traktuojami, kaip brukalai ir Google gali imtis atitinkamų sankcijų. Naujam puslapiui tai visai nereikalinga.

SEO tekstai yra ne tas pats, kas pristatomieji tekstai. Paprastai į SEO tekstus sukišama gana nemažai raktinių frazių, todėl tekstas atrodo gana nenatūralus ir griozdiškas. Vis dar gajus mitas, kad optimali SEO teksto apimtis – 300 žodžių. Tai nėra tiesa, nes Google gali puikiai vertinti gerai parašytą 100 žodžių tekstą ir visiškai sumenkinti 2000 žodžių tekstą. Apie SEO tekstus galima pasikalbėti ir su SEO agentūra, kuriai patikima vidinė ir išorinė optimizacija.

Socialinių tinklų tekstai

Įmonė dar dažnai nebūna paleidusi savo tinklalapio, o jau aktyviai veikia socialiniuose tinkluose. Tinklalapiui išvydus dienos šviesą, numatyti socialiniai kanalai turėtų būti išnaudojami tinkamai. Vienas iš būdų tai padaryti – publikuoti tik kokybiškai ruoštą turinį. Čia vėl gali prireikti tekstų kūrėjų pagalbos (tik parašymui, ne publikavimui). Tekstų rašytojai gali parengti 5-10 Facebook įrašų su įdomia, su jūsų verslu susijusia informacija. Taip pat rašydami tam tikrus periodinius ar reklaminius tekstus, gali parašyti ir pristatomąjį tekstuką, kuris suintriguotų lankytoją ir priverstų paspausti nuorodą.

Socialinių tinklų tekstai yra:

  • Socialinių tinklų profilių tekstai;
  • Originalūs socialinių tinklų įrašai ir vaizdinis turinys (vaizdo klipai, infografikai ir t.t.);
  • Kito turinio pristatymai;
  • Įmonės naujienos, skelbiamos tik socialiniuose tinkluose (Facebook, Linkedin, Gpoogle+);
  • Diskusijų forumų žinutės;
  • Komentarai tinklaraščiuose (savuose ir svetimuose).

Socialinių tinklų tekstų prieš paleidžiant puslapį reikia gana nedaug – pakanka turėti pagrindinių socialinių tinklų profilių tekstus ir pirmąjį pranešimą apie atnaujintą ar naujai sukurtą puslapį. Tai nedideli tekstai, tačiau jie neturi nieko bendro nei su SEO, nei su reklama.

Vidinio naudojimo tekstai

Tai tekstai, kurie yra daugiau reikalingi įmonės darbuotojams arba vienam klientui. Tai ne masinio naudojimo tekstai, reikalingi įmonės darbe.

Vidinio naudojimo tekstai yra:

  • Naudojimosi instrukcijos;
  • Įvairios prezentacijos (tekstų rašytojai prezentacijų dizaino nekuria!);
  • Vidaus procesų taisyklės;
  • Komercinio pasiūlymo šablonai;
  • Susitarimai ir teisiniai dokumentai.

Dauguma atvejų, šiems tekstams tekstų rašytojai nėra samdomi, tačiau pasitaiko ir išimčių. Ypač, jei tai tam tikra prekė, informacinis produktas ar procesas, kuriam reikia detalios instrukcijos. Tokia paruošta instrukcija gali būti siunčiama kitiems darbuotojams el. paštu, taip pat ir klientams, įsigijusiems prekę. Tai ne viešai skelbiama informacija, tačiau ir ne slapta. Tekstų rašytojai čia gali daugiau dirbti kaip redaktoriai, nes jie negali išmanyti vidinių procesų ir visų niuansų.

Ko reikia iš pat pradžių, kai puslapis dar tik ruošiamas arba ką tik paleistas?

  1. Tekstų interneto svetainei;
  2. SEO tekstų tinklalapyje;
  3. Socialinių tinklų profilių tekstų;
  4. Prisistatymo, kvietimo bendradarbiauti laiško;
  5. Skelbimų portalų teksto;
  6. Verslo informacijos portalų tekstų;
  7. Trumpų reklaminių tekstų įvairių formų reklamoms.
  8. Akcijų, nuolaidų ir kitų USP (Unique Sales Proposition) tekstų;
  9. 5-10 SEO straipsnių.

Dabar kitas klausimas – kas juos gali parašyti? Vienas arba keli tekstų rašytojai. Juos galima susirasti internete, o taip pat ir specialistų portaluose, pavyzdžiui Svetainiukurejai.lt.

tekstu rasytojaiRekomenduojama turėti kelis rašytojus, jei reikės greitai atlikti darbus. Dauguma jų gali išrašyti sąskaitas, todėl atsiskaityti su jais bus galima oficialiai. Nuolatinis bendradarbiavimas – labai vertingas. Kylant kainoms iš tekstų kūrėjų galite prašyti rimtesnių nuolaidų, jei esate nuolatiniai klientai.

Aišku, nusiteikite, kad reikės šiek tiek padirbėti, nes tekstų rašytojas jūsų minčių, kurias taip sunku sudėlioti į Word puslapį, neskaito ir apie jūsų verslą nedaug žino. Be to nesigilina, nes kitą dieną jo laukia jau kitas klientas. Toks paviršutinumas neatrodo gerai, tačiau juk negalite reikalauti iš kūrybinio žmogaus per naktį tapti statybininku, inžinieriumi, mechaniku, IT specialistu, madų žinovu ir t.t. Atminkite, kad dirbsite pagal 80/20 taisyklę: 80 proc. darbo padaro rašytojas, o 20 proc. teks jums. Bendradarbiauti bus paprasčiau, jei pasakysite aiškiai, ko norite. O ko jūs norite? Žiūrėkite į sąrašą aukščiau…

Related Posts

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *