GoodBuzz – lietuviškas reklamos startupas

Seku pastaruoju metu lietuviškus startapus. Startapas – kodinis žodis apibūdinantis pradedančiąją įmonę su vienu projektu, kuris paprastai ieško finansavimo pas turtingus dėdes iš užsienio. Lietuvoje jis vadinamas paprastai – pradedančiuoju verslu, bet jeigu ieškomas seedas (finansinė injekcija idėjos stadiją paversti veikiančiu produktu) iš užsienio, toks pradedantysis verslas save drąsiai vadina startapu (start-up)

Startupai, arba kaip juos pradedama sulietuvintai vadinti startuoliai, paprastai susideda iš kelių žmonių, sumetusių skudurus ir iš namudininkų ir freelancerių (laisvadarbių) patapusiais rimtais į užsienį orientuotais verslininkais. Tai nauja mada, o gal naujas burbulas, tačiau šiuos procesus stebėti malonu vien dėl to, kad juose dalyvauja lietuviai, turintys šansų išgarsėti visame pasaulyje kaip startuolių startuolis Ilja Laurs ir GetJar (ech, nesusilaikiau nepaminėjęs – juk visi jį mini…). Savo stebėjimus paprastai rašau į HUB Vilnius tinklaraštį, tačiau šį kartą noriu pristatyti įdomų startupą, kuris su šia frylancerių irštva nieko bendro neturi. 

GoodBuzz pavadinimas reiškia Geras Zirzimas. „Zirzimas” anglų kalboje vartojamas ir kalbant apie atgarsių susilaukusią naujieną, apie kurią visi šneka – zirzia, pletkina, komentuoja, pavydi. Taigi kalba eina apie geras naujienas, ir jų platinimą per savo avilius – socialinius tinklus. 

GoodBuzz.org veikimo principas yra labai paprastas. Reklamos agentūra ar įmonė, norinti per socialinius tinklus pareklamuoti savo produktą ar paslaugą, dažnai susiduria su problema, kad draugų ir pažįstamų ratai yra pakankamai maži. Kaip pasiekti daugiau? Paprašyti kitų žmonių paskleisti gražią žinutę apie save. Paprašyti galima, bet, kaip sako lietuvių liaudies išmintis, arklys arkliui uodegos už dyką nekaso… Už kiekvieną pareklamavimą reikia mokėti. Bet kiek vertas paskelbimas Facebooke ant sienos, Twitterio čiulbesys ar Google+ žinutė visiems ratams? Jei tai būtų 1 litas, tai lietuviai iš karto pradėtų masiškai sukčiauti ir susirinktų po 100 litų kas dieną net nemirktelėję. Patirties juk turi – konkursų prizų medžiotojai sugeba po 200 laikų susirinkti po savo bjauria nuotrauka, kuri paprastai fotokonkursą ir laimi… GoodBuzz išsprendė šią dilemą labai paprastai – arbatpinigių principu (tips). Reklamos užsakovas skiria fiksuotą sumą, kurią gali išdalinti žmonėms, pasharinusiems nuorodą per savo socialinius tinklus. Tai gali būti ir 50 dolerių, ir 5000, tačiau visi pinigai yra padalinami po lygiai pagal tai, kiek žmonių sudalyvavo viešinimo procese per nustatytą laiką. Tokiu būdu registruotas lankytojas gali uždirbti ir kelis centus, ir kelis dolerius. Visa ši sumelė susideda, ir mėnesio pabaigoje arba pasibaigus tam tikros reklamos platinimo laikui, PayPal yra papildomas sukaupta “dovanėle”. Projektas yra tarptautinis, orientuotas į anglakalbes rinkas, nors sukurtas lietuvių. 

Kur čia nauda? Nauda reklamos davėjui yra akivaizdi – už fiksuotą sumą jis gauna paminėjimus socialiniuose tinkluose ir lankomumą. Skaičiuokime paprastai: reklamai skiriama 100 dolerių suma (~250 Lt). Per kampaniją reklama platinama 500 kartų. Kiekvienas paplatinimas yra peržiūrimas vidutiniškai 20-30 kartų, paspaudžiama 5-8 kartus, taigi atvedami 2500-4000 lankytojų. Vieno lankytojo kaina – 0,04-0,025 dolerio. Tokios PPC reklamos kainos yra tikrai juokingos, nes Google Adwords minimali paspaudimo kaina yra 20-50 USD centų. Registruotam dalyviui nauda irgi aktuali. Jis per dieną gali pasidalinti 10 ir daugiau reklamų ir uždirbti nuo kelių centų iki dolerio ar net dar daugiau už paviešintą reklamą, taiga per dieną prikapsi keletas dolerių, per mėnesį jau keliasdešimt, o gal net ir šimtas su lašinukais… Neblogas uždarbis už savo sienos šiukšlinimą… GoodBuzz.org irgi savo pyrago dalį atsirieks iš reklamos sutarčių su didžiausiomis reklamos agentūromis. Win-Win-Win situacija – kitaip nepavadinsi… 

Prie GoodBuzz startuolio rankas prikišo ne tik lietuviai dizaineriai, programuotojai, bet ir Lincrafter.com generalinis direktorius Mawuna R. Koutonin, kuris Lietuvoje kartais pasirodo per įvairias konferencijas, kaip pranešėjas. Projektas jau atkreipė dėmesį Šiaurės šalių startapų rinkoje, todėl netrukus bus paleistas viešai ir lietuvaičiai galės pasirankioti savo dolerių. 

Ponas Mawuna Koutonin išdavė nedidelę paslaptį, kad netrukus šiame projekte pradės dalyvauti ir kelios Lietuvos reklamos agentūros, tad galime sulaukti lietuviškų produktų reklamos, už kurios platinimą gauti keletą ar keliolika dolerio centų būtų visai neblogai. Aišku, projektas yra skirtas tiems, kurie turi daug ir įtakingų draugų (leads), nes skaičiuojamas ne tik pasidalinimo faktas, bet ir tolimesnis draugų paplatinimas, unikalūs paspaudimai ir t.t. 

GoodBuzz.org jau dabar veikia, todėl galima nesunkiai registruotis ir apsidairyti, kas viduje. Tikėsimės, šis reklamos būdas pasirodys gana efektyvus Lietuvoje, ir netrukus galėsime pasipilninti savo PayPal sąskaitas. 

 

Related Posts

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *