Grupinio apsipirkimo grandai Amerikoje

Kažkada jau rašiau, kiek kolektyvinių nuolaidų svetainių turime Lietuvoje. Jų yra daugiau nei 15 1 milijono interneto vartotojų rinkoje. Tai tikrai per didelis skaičius, tad natūralu, kad jos tuoj tuoj pradės bankrutuoti, nes norint pritraukti akcijų ištroškusius lietuvaičius teks investuoti į interneto reklamą daug daugiau…

Gal tema pasirodys Lietuvai ir nelabai aktuali, bet noriu sudalyvauti UrbanDay.lt vienos iš originalesnių grupinių nuolaidų-įmonių katalogo specialiame blogerių konkurse. 🙂

Visi lietuviški kolektyvinių nuolaidų portalai lygiuojasi į skambiausią ir stambiausią vardą nuolaidų pasaulyje – Groupon.com. Kartais net susidaro toks įspūdis, kad jis toks vienintelis Amerikoje, tik męs čia prikūrėme jų šimtus… Pasirodo, ne vienintelis, o taip pat ir ne pirmasis. Pirmasis tokio pobūdžio apsipirkimą pasiūlė Woot.com prieš keletą metų. Groupon tik išplėtojo jų idėją ir sugebėjo iš to pasidaryti didžiulius pinigėlius.

Šis verslas yra puikus. Nuolaidų ir akcijų troškulys nepraeina niekada. Visos nuolaidų mados atėjo iš JAV – naktiniai apsipirkimai, išparduotuvės, spausdinami nuolaidų kuponai, laukimas eilėse paromis, kol bus atidaryta parduotuvė (prisiminkime iPhone/iPad ir StarCraft žaidimo atvejus), sausio mėnesio dovanų pirkimo vajus ir t.t. Žmonėms reikia ir reikės nuolaidų, o prekybininkams reikėjo ir reikės ištuštinti sandėlius, kad galėtų juos užpildyti naujomis prekėmis ir modeliais. Tad nereikia stebėtis, kad dabar užėjusi kažkokia karštinė. Ji buvo visada, tik nebuvo tiek daug akcentuojama.

Norėjau išsiaiškinti, kas yra grandai šioje rinkoje didžiausioje pasaulio ekonomikoje – JAV. Radau vieną gerą puslapį, kuriame palyginamos kelios dešimtys tokių kolektyvinių puslapių. Štai populiariausiųjų dešimtukas (pagal aptarnaujamų miestų skaičių):

 

  1. Groupon
  2. LivingSocial
  3. Yes
  4. Dealster
  5. DealOn
  6. SocialBuy
  7. DailyCandy
  8. WagJag
  9. Tippr
  10. Deal Mob

Ar girdėjote bent kažkurį be Groupon ir LivingSocial? Tikriausiai ne, bet jie pakankamai dideli, kad aplenktų bet kurį Lietuvos kolektyvinių nuolaidų portalą savo apyvartomis, nors aptarnauja ir nedaug JAV miestų.

Vienas iš būdų, kaip jie tapo dideli ir turtingi irgi yra gana paprastas – atlyginimas už atvestus vartotojus. Atvedei draugą, kuris pasinaudojo pasiūlymu, te 10 dolerių (tiesa, virtualių)! Lietuvoje taip daro gana nedaug puslapių, nes affiliate marketingo principai Lietuvoje dar nėra žinomi.

Jei kas paklaustų, ką manau apie nuolaidų karštinę Lietuvoje, pasakyčiau, kad ji niekur nedings, tik pakeis savo formas ir madas (beje, tai jau vyksta, nes paprasti kolektyvinių nuolaidų puslapiai ieško papildomų funkcijų, pavyzdžiui, įmonių katalogo su aprašymais, kaip tai daro UrbanDay.lt pagal vieno vokiško portalo pavyzdį). Kadangi ši rinka nauja, dabar panašių portalų yra daug, bet su laiku dalis jų bankrutuos ir liks tik sumaniausi bei turintys investicijų bagažą. Taip nutiko ir su atgalinio laiko aukcionais po 1 centą. Priviso jų kaip musių, bet greitai didžioji dalis išnyko – liko tik ištvermingiausieji ir prisitaikyti sugebantys prie Lietuvos įstatymų, reglamentuojančių tokią pusiau sąžiningą prekybą. Tas pats gresia ir kolektyvinėms nuolaidoms. Gal po metų tik pasijuoksime iš tokios mados, kuri visai Lietuvoje neprigis. Lietuviai dažnai parodo savo unikalumą per tam tikrų pasaulyje paplitusių madų pražiopsojimą… 😉

 

Related Posts

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *