Išbandžiau e-Maxima el. parduotuvę…

Pabandžiau apsipirkti prekių internetinėje Maximoje – e-maxima.lt parduotuvėje. Pats pirkimo procesas visai nieko – prekės išdėstytos gana aiškiai, iš vienų prekių grupių į kitas perėjimas geras. Norint užsisakyti prekę, nebūtina eiti į jos pilną aprašymą, užtenka patekti į sąrašą. Galima rūšiuoti pagal kainą. Registracija paprasta. Žodžiu, sistema yra tikrai gera ir aukšto lygio, ne veltui jie sakosi sukišę į ją 1,5 milijono litų. 

Pasvarstykime apie tokios parduotuvės reikalingumą. Manote neverta? Manau, kad verta, nes kainos internete – tokios pačios, kaip ir realioje parduotuvėje. Tai neatitinka pagrindinio el. komercijos principo – taupymas patalpų išlaikymo kaštų ir darbuotojų sąskaita. Jei jau nereikia pardavėjos, valytojos, prekių išdėliotojos ar kurio kito darbuotojo išlaikyti, tai kodėl nepamažinus internete kainų? Akcijos irgi gan keistos – pirk 5 pakuotes, tada nuolaida. Mačiau ir 8 pakuotes. Gal tai ir racionalu, bet lietuviai pratę pigiau mokėti kai imi du o trečią gauni tik už 1 ct.

Kas yra tokios parduotuvės klientai? 

  • Mamos su mažais ar sergančiais vaikais, kurioms išsiruošti į lauką žiemą yra didesnė kančia, nei pačioms pakeisti automobilio ratą. Pats turiu vaikų, tai tikrai žinau, kad mano žmona ta paslauga pasinaudotų, jei kur išvykčiau.
  • Užsiėmę žmonės. Nors Vilniuje yra daug parduotuvių, tačiau kartais žmonės tiesiog nebeturi laiko ir kantrybės važiuoti specialiai į Maximą ir pusvalandį rinktis prekes, o dar pusvalandį stovėti eilėje. Studentai, besiruošiantys egzaminams irgi priskiriami prie tokių.
  • Neįgalūs miestiečiai. Kaip ir mamoms jiems išeiti į parduotuvė gali būti labai sudėtinga.
  • Pagyvenusių žmonių artimieji ir globėjai. Nebūtina nuvykti pas seną ir ligotą žmogų, kad nuvežtume maisto. Galima tiesiog jam nupirkti ko reikia. Aišku, gyvas bendravimas yra kur kas svarbiau, tad šis apsipirkimo būdas geriau naudotinas, kai yra pateisinamų priežasčių nevykti aplankyti senukų.
  • Žmonės, kuriems toli iki parduotuvės. e-Maxima.lt pateikia ir aptarnavimo žemėlapį, kuriame matyti, kad į aptarnaujamą teritoriją įeina miesto pakraščiai ir gyvenamųjų namų rajonai, kuriuose dažniausiai nėra parduotuvių.

Šalia klientų grupių dar reiktų paminėti ir sezoniškumo faktorių. Akivaizdu, kad daugiau žmonės naudosis žiemą ir esant prastam orui. Vasarą ir esant geram orui dažnas tikrai pasirinks pasivaikšiojimą vietoj laukimą tam tikros pristatymo valandos.

Pirmas mano pirkinys nepraėjo be nesklandumų. 5 iš 10 prekių buvo pakeistos. Taip, aš skaičiau prekių pakeitimo politiką ir kas yra analogiškos prekės (įdedu screenshotus, nes neprisijungusiems vartotojams informacija viešai nerodoma – bene vienintelis, bet labai svarbus minusas el. prekybos sistemai). Ir tikrai suprantu, kad lygiai pasverti prekių neišeis. Tačiau kai vietoj 260 gramų dešrelių atveža kitas 170 gramų dešreles, man tai pasidaro nebe rimta. Kartais turime prekių, kurias perkame išrankiai. Valgome tik vienos rūšies dešreles, grietinę ar makaronus. Staiga dėl šios analogiškų prekių politikos gaunave visiškai skirtingus produktus. Čia tas pats kaip užsisakius škotiško viskio, atnešamas lietuviškas viskis ir dar grąžos, nes yra kainų skirtumas. Aišku, paimant prekes, galima su tais pakeitimais nesutikti (juos kurjeris iš karto išvardina). Tokiu atveju, prekės grįžta atgal, o pinigai grąžinami į sąskaitą per 5 darbo dienas. Man turės grąžinti 3 litus 11 centų. Pažiūrėsime, kaip tai atrodys banko sąskaitos išrašuose.

Pristatymas kainuoja 10 litų. Jei užsisakoma už 150 litų – 5 litai, jei už 250 litų – atveža nemokamai. Kol kas pristatymo kaina yra gana didelė. Gaila, kad internetinėms prekėms nėra didelių nuolaidų. Jei jos ateityje bus, nuolaidų suma kompensuos pristatymo sumą ir apsimokės pirkti net ir nedideliais kiekiais. Beje, galima užregistruoti ir savo lojalumo kortelę, kurioje kaupiasi pinigai nuo internetinių pirkimų. Taip pat galima atsiskaityti ir jau sukauptais pinigais. Tai labai puiki sistema, nes kol kas niekas rimtai nedare lojalumo programų internetui (Pigu.lt litai turi galiojimo laiką).

Ar pirksiu dar kartą? Tikrai TAIP ir ne kartą.

Tikiu, kad e-maxima dar tobulės ir netrukus savo aptarnavimo diapazoną papildys kitais miestais ir aplink esančiais kaimais.

Related Posts

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *