Amazon paskelbė trečiojo ketvirčio rezultatus. Šimtai milijonų dolerių nuostolių ir beveik 60 centų sumažėjusi vienos akcijos vertė. Priežastis – LivingSocial nuostoliai. Šis faktas lietuviams turbūt nieko nesako, tačiau interneto rinkodaros ekspertams turėtų būti rimtas signalas. Tai interneto rinkodaros tendencijų pasikeitimo pradžia.
Kas tas Amazon turbūt žinote. Tai didžiausia el. parduotuvė pasaulyje, o taip pat ir debesies kompiuterijos sprendimų ir paslaugų teikėja. Kas tas LivingSocial? Tai grupinių nuolaidų portalas, veikiantis dešimtyse šalių ir priklausantis Amazon. Jei grupinės nuolaidos gali paskandinti tokį gigantą, kaip Amazon, tai rimtas signalas investuotojams, sukišusiems savo pinigėlius į šią sprogimo greičių išsiplėtusią rinką.
Interneto rinkodara grupiniais portalais naudojasi jau metus. Tokia reklama internetu buvo iš tiesų naudinga naujam verslui, kuris neturi ko prarasti – išparduoda likusias prekes, arba siekia greitai užsidirbti ir padaryti kelių mėnesių apyvartą. Kas toliau? Kai akcijos pasibaigia ateina pirkėjai ir toliau tikisi paslaugų tomis pačiomis kainomis, tačiau jos jau 75% didesnės. Kaip apmaudu…
Palikime nuošaly grupinius ir pereikime prie tiesioginės kontekstinės reklamos, dėl kurios Google tapo daugiausiai uždirbančia kompanija. Kontekstinė reklama įgauna ir kitų formų. Tai Facebooko Sponsored posts. Už keletą litų galima parodyti tą pačią reklaminę žinutę 50-100% daugiau žmonių. Taip vieno paspaudimo kaina sumažėja iki kelių centų. Efektyvu? Tikrai neblogas rezultatas. Interneto rinkodaros specialistams tai turėtų būti signalas, kad reiktų dirbti daugiau Facebooke, nes šis socialinis tinklas jau perkopė 1 milijardo narių ribą.
Twitteris kapstosi savo mėšlyne jau kokie metai. Tuo tarpu 2011 metais atsiradęs Pinterest jau tituluojamas antru socialiniu tinklu pasaulyje. Jis turi labai daug galimybių ir perspektyvų, bet interneto rinkodaros specialistai to kažkodėl dar nevertina. Pinterest yra labai patraukli vieta, galinti padėti NEMOKAMAI didinti pardavimus el. parduotuvėms, prekiaujančioms gana originaliomis prekėmis, pavyzdžiui, papuošalais. Ant iliustracijos galima uždėti kainą, kuri matysis visose paieškose. Taip sukuriamas nemokama reklaminė antraštė. Belieka tik tokių prekių sudėti daug ir su įvairiais aprašymais, kad atsirastų paieškoje. Ar Lietuvos rinkodaros specialistai apie tai žino ir kažką daro? Labai mažai… Juk tai puiki reklama internetu bet kokiam produktui ar paslaugai.
Reklama internete įgauna vis naujų formų, tačiau jau tampa aišku, kad efektyviausių rezultatų galima pasiekti formuojant tam tikrą bendruomenę. Pavyzdžiui, geriausia siūlų reklama gali būti pateikta mezgėjų bendruomenei. Kur ta bendruomenė kuriama? Forumai, vidiniai socialiniai tinklai ar tiesiog Facebooko grupė yra pakankamai gera vieta tokiai bendruomenei. Aišku, reikia investuoti daugiau laiko, nei pinigų, kad bendruomenė taptų masiška ir autoritetinga, priešingu atveju tai bus eilinė vieta spameriams-reklameriams pasireikšti…
Kas bus po metų? Viskas bus taip pat, tik iš kiekybės jūros pradės kilti kokybės uolos, ant kurių puls tikrų produktų pasiilgę pirkėjai.
One thought on “Interneto rinkodara keičiasi”