Kuriant interneto puslapį dažnai struktūroje atsiranda skyrelis „Naujienos“. Jį labai dažnai siūlo interneto puslapio kūrėjai. Jų motyvas aiškus – skirtingas modulis, už kurio diegimą galima paprašyti daugiau pinigų. Nors ketinimai ir geri, bet dažnai Naujienų skyrelis tampa įmonės reputacijos gadinimo priežastimi. Priežastis paprasta – nėra laiko, noro, minčių tas naujienas rašyti ir puslapyje publikuoti. Dažnam vadovui atrodo, kad praktiškai nėra jokių naujienų – įmonė dirba ir tiek. Deja, viskas yra kiek kitaip. Mažiausias įmonės veiksmas, kurį tinkamai galima pristatyti viešai, turi įtakos įmonės reputacijai. Klientams gal ir visiškai vienodai, kad vadovas ar koks darbuotojas lankosi projektų valdymo seminaruose, tačiau partneriams, investuotojams, konkurentams tai pasako nemažai. Kuo dažniau išeina įmonės naujienos, tuo „gyvesnė“ įmonė atrodo. Priešingybė – tos įmonės, kurios Naujienų skyrelio neatnaujino nuo pat puslapio paleidimo prieš pora metų. Susidaro įspūdis, kad įmonė jau 2 metus nieko nenuveikė ir, greičiausiai, bankrutavo… Tokio įvaizdžio galima išvengti. Šiame straipsnyje pateiksime konkrečius būdus kaip…
Pirmoje vietoje reiktų atskirti 3 naujienų tipus:
- Akcijų pranešimai – trumpos naujienos, kuriose yra pranešama apie vykdomą akciją tam tikrai paslaugai ar produktui, tam tikram laikui.
- Įmonės naujienos – tam tikri įvykiai, vykstantys įmonėje tam tikru metu (šią savaitę, rugpjūčio mėnesį, ketvirtadienį ir t.t.)
- Straipsniai – laiko faktoriaus neturinti bendrinė verslo informacija, instrukcijos, požiūris ir t.t.
Galima išskirti ir pranešimus spaudai, tačiau dažniausiai pranešimai spaudai turi aiškų laiko momentą, tad juos priskirtume prie įmonės naujienų, kartais gal net ir akcijų, bet rečiau prie straipsnių.Su akcijomis viskas aišku. Skambi antraštė su procentais ir „tik šį mėnesį“ šūkiais. Tekste pristatoma akcija, pateikiamos naudojimo sąlygos ir t.t.
Ką daryti su įmonės naujienomis? Tai nedideli tekstai iki 200 žodžių (pusė Word puslapio) su esmine informacija, gal net iliustracijomis. Kokiomis temomis rašyti? Išskyrėme 10 temų, kurios tiktų beveik visiems verslams.
Naujienų temos
- Prie mūsų kolektyvo prisijungė naujas darbuotojas – Vardenis Pavardenis
- UAB “mano įmonė“ direktorius dalyvavo seminare „seminaro pavadinimas“
- Įdomioji ketvirčio statistika: klientai, paslaugos ir atlikti darbai.
- VMI inspektorių apsilankymas: „Didelių pažeidimų nerasta“
- UAB „mano įmonė“ bendradarbiauja su UAB „kliento įmonė“
- Ką apie UAB „mano įmonė“ rašo žiniasklaida
- UAB „mano įmonė“ persikėlė į naują biurą
- Kolega Vardenis Pavardenis – bakalauras + kitų kolegų išsilavinimo statistika
- Pradedama teikti nauja paslauga – [paslaugos pavadinimas]
- UAB „mano įmonė“ bendradarbiaus su skolų administratoriumi „skolų išmušinėtojas“
Dešimčia temų per metus neapsiribojama, nes gali prie kolektyvo prisijungti 3 nauji darbuotojai, tai jau 3 naujienos. Taip pat gali kolektyvas dalyvauti ne viename seminare. Tiesa, į naują biurą gali ir nesikraustyti, o apie VMI vizitą gal geriau ir nerašyti, jei ten pažeidimų buvo rasta. Vidutiniškai per metus galima nesunkiai paruošti 12-15 naujienų. Tai viena per mėnesį! O kur dar naujametinis, velykinis sveikinimas, taip pat ir profesinė diena, kolektyvo merginų sveikinimas su moters diena ir t.t.? Žodžiu, temų yra nemažai ir per metus galima jų paruošti iki 20.Naujienų turime pakankamai, pereikime prie trečiosios tekstų rūšies. Tai straipsniai apie verslą. Tai NĖRA reklaminiai straipsniai. Šiuose rašiniuose yra pateikiama naudinga informacija ne tik esamam klientui, bet ir klientui, kuris naudojasi konkurentų paslaugomis. Straipsnio apimtis – 300-600 žodžių (1-1,5 Word puslapio). Štai straipsnių temų dešimtukas:
Straipsnių temos
- Verslo rinkos apžvalga: kokį rinkos dalį užima UAB „mano įmonė“
- Pristatome kolektyvo narius: vadybininkas Vardenis Pavardenis
- Vadovo komentaras į naują įstatymo projektą, kuriuo siekiama apriboti verslo galimybes
- Kaip išnaudoti UAB „Mano įmonė“ paslaugas ir resursus savo įmonės klestėjimui
- Pasidarysite pats, ar kreipsitės į profesionalus?
- 10 pagrindinių klaidų, kurias daro klientai besinaudojantys paslauga [paslaugos pavadinimas]
- Ko dar nežinojote apie [verslo sritis] verslą – 5 įdomūs faktai
- Kas yra UAB „mano įmonė“ konkurentai
- 12 priežasčių, kodėl rinktis UAB „mano įmonė“ paslaugas
- Išsami instrukcija, kaip naudotis mūsų teikiama paslauga – [paslaugos pavadinimas]
Instrukcijų gali būti kelios, o darbuotojų pristatymus galima pateikti, kai labai trūksta temų, o straipsnį publikuoti reikia… Beje, pristatymas turėtų būti pusiau verslui, pusiau asmeniškai, užduodant tam tikrus klausimus apie pomėgius, šeimą ir t.t. Būkime žmogiški, ir klientai mus laikys žmonėmis, o ne kraujasiurbiais verslininkais, siekiančiais nuplėšti paskutines kelnes…Šias temas drąsiai galite naudoti savo įmonės naujienoms ruošti. Atminkite, kad visada reiktų pasitarti su RsV specialistais ar profesionaliais rašytojais, kurie galėtų pasiūlyti konkretesnių temų, susijusių su Jūsų verslu. Aišku, temas galite sugalvoti ir patys, tačiau visada geriau, kai tai padaro jūsų potencialūs klientai, kurie į verslą žiūri iš kitos perspektyvos.