LinkedIn – profesinis socialinis tinklas – ne Lietuvai

Nuolatos domiuosi pasauliniais socialiniais tinklais, seku, kaip jie pristatomi, kokie pavyzdžiai teikiami. Pastebėjau, kad pasauliniai autoriai šalia Facebook ir Twitter socialinių tinklų dažniausiai mini LinkedIn bei Foursquare socialinius tinklus kaip puikią terpę populiarinti savo prekės ženklą. Foursquare yra mobilus soc. tinklas, todėl jis man kol kas dar nežinomas. Tuo tarpu LinkedIn narys esu jau nuo ehh… labai seniai. 

LinkedIn turi labai gerų funkcijų, kurios gali padėti populiarinti save, kaip tam tikro prekinio ženklo atstovą. Čia nėra taip išvystytų prekių ženklams skirtų puslapių, kaip Facebooke, tačiau per savo asmenį galima pasiekti tikrai nemažai. Viena iš tokių funkcijų – grupės, vienijančius tam tikros srities profesionalus ar tiesiog bendraminčius. Čia galima diskutuoti įvairiomis temomis, drąsiai paskelbti apie savo įmonės naujienas, ieškoti naujų darbuotojų, pasidalinti patirtimi.

Viskas atrodo puikiai, kol esi dirbantis tarptautinėse rinkose ir viską darai anglų kalba. Pasaulis tada platus ir gana įdomus, tačiau jei jūsų prekės ženklas yra žinomas tik Lietuvai, iš karto susiduriame su sunkumais.

Kaip pasiekti LinkedIn esančius tautiečius? Vienas kanalas yra per savo asmeninius ryšius ir „Sieną”, kitas – per grupes. Agliškojoje versijoje save populiarinti galima atsakinėjant į klausimus ir parodant savo profesionalumą ir „ekspertiškumą”, tuo tarpu lietuviškos tokios funkcijos nėra. Lietuviškų grupių LinkedIne labai nedaug – vos apie 200. Šis skaičius nėra jau toks mažas, turint omenyje, kad auditorija iš Lietuvos gali būti vos 300 000 dydžio. Aišku, kokybės prasme ji greitai gali išsiplėsti, nes dažnai LinkedIn tarnauja kaip agregatorius, surenkantis statusus iš Facebooko ir Twitterio ir atgal.

Tai kas ten tose lietuviškose grupėse gero? Kas gali būti gero didžiausioje grupėje su vos 733 nariais? Nelabai kas, nes „Verslo laisvalaikio klube” aktyvių gal koks 100 narių, kurie labai retai įninka į kokais aršias diskusijas. Dažniausiai ši grupė tarnauja informacijos apie tam tikras verslininkams skirtas pramogas ir veiklas paskelbimui.

Kitoje grupėje diskusijų netrūksta, nes čia renkasi aršūs konkurentai. „Elektroninė komercija Lietuvoje” grupė teturi vos 140 narių. Kita grupė „Internetinis verslas” turi 350 narių, bet kas iš tų narių, jei paskutinė diskusija pradėta sniau nei prieš 2 savaites? Į didžiausių dešimtuką dar papuola darbo paieškos agentūrų grupės – „Search Group” su 490 narių ir  „Darbo skelbimai Lietuvoje” su 380 narių. Štai kaip atrodo populiariausių LinkedIn grupių Top10 (atkreipkite dėmesį į narių skaičius):

Įstojus į visus vargu ar susidarytų 5000 žmonių auditorija per mėnesį. Kyla klausimas – ar lietuviai dar neatrado LinkedIno, ar tiesiog nemato perspektyvos ten aktyviai reikštis? Jei neatrado, tai viskas gerai! Tikiuosi, kad po šio straipsnio bent 10 atras… Jei nemato perspektyvos, tai gana prastai, nes tokiu atveju LinkedInas taip ir gali likti tik tarptautinius santykius palaikyti skatinantis socialinis tinklas.

Yra lietuviškas analogas Pros.lt, tačiau jam dar trūksta populiarumo. Atrodo, kad ten veikla kiek apmirusi. Pros.lt ir LinkedIn.com neatrodo kaip dideli konkurentai Lietuvos verslo padangėje, nes nei vienas, nei kitas nesulaukia tiek dėmesio kaip Facebookas. Ar situacija pasikeis – pamatysim po poros metų, kai Facebookas išsisems ir atsibos verslininkams ir jie pradės ieškoti ne masių, o nuomonių formuotojų.

P.S. Jei norite su manim „draugauti”, užsukite į mano profilį LinkedIne – Linked.In.com/MARUXZ.

 

Related Posts

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *