• turinys
    Reklama,  SEO

    Kada turinio rinkodara nesuveikia

    Pernai Lietuvoje prasidėjo masinė isterija dėl turinio rinkodaros. Pavėlavo keletą metų, tačiau vis tiek prasidėjo. Šiais 2017 metais, atrodo, isterija turėtų nurimti ir rinkodaros specialistai vietoj besaikio gyrimo turėtų plačiau atmerkti akis ir pradėti analizuoti, kas iš tikrųjų veikia, o kas – ne. Turinio rinkodara nėra panacėja. Kartais ir ji visiškai neveikia arba tiesiog nesuveikia taip, kaip planuojama. Kodėl? Šiame straipsnyje pamėginsime panagrinėti pagrindines priežastis. Turinio rinkodara SEO tikslais – vaikščiojimas peilio ašmenimis Dažnas Lietuvoje įsivaizduoja, kad turinio rinkodara – idealu šiuolaikinei SEO kampanijai. Parašome 20 SEO straipsnių, juos publikuojame skirtinguose niekieno neskaitomuose tinklaraščiuose, dar keletu jų pasidaliname Facebook socialiniame tinkle ir viskas – rinkodaros strategija kuo puikiausiai veikia. Kai…

  • turinys
    Reklama

    El. parduotuvių kuriamas turinys

    Jau kuris laikas seku Lietuvos el. komercijos rinką ir matau nemažai įdomių dalykų. Nesakau, kad jie geri, ar prasti – tiesiog įdomūs. Šiandien noriu pasidalinti savo įžvalgomis apie el. parduotuvių turinį. Koks jis ir kam reikalingas. Pirmiausia pradėkime nuo to, kad el. parduotuvės nėra laikraščiai ar kitokie žiniasklaidos kanalai. Jų pagrindinis tikslas – parduoti kuo daugiau prekių už kuo geresnę kainą. Jos neturi tikslo šviesti visuomenės apie naujausias madas ar technologijas. Tai tegul daro internetinė žiniasklaida ir tinklaraščiai. El. parduotuvės reikalas – tinkamai pristatyti prekę ir ją parduoti. Čia prasideda jų kuriamas turinys. Prekių aprašymai Pagrindinis pardavimo momentas yra mygtuko „Pirkti“ paspaudimas. Iki jį spausdamas lankytojas turi gauti pagrindinę informaciją…

  • Interneto puslapiai,  Reklama,  Web 2.0

    Skelbimai internete – ar verta?

    Interneto skelbimų portalų Lietuvoje yra daugiau nei 50. Dauguma jų – nemokami, kai kuriuose prašomas gana nedidelis mokestis, kurį sau gali leisti kiekvienas, kas naudojasi telefonu. Skelbimų portaluose dažniausiai skelbiami „perku-parduodu“ specifikos skelbimai, tačiau vis dažniau pasitaiko ir paslaugų. Ar verta gaišti laiką ir dirbti su tokiais skelbimais bet kuriai įmonei? Kokie iššūkiai laukia interneto rinkodaros projektų vadovų ir reklamos vadybininkų? Kokie yra skelbimai, koks jų tikslas? Prieš ruošdami bent kokį skelbimą, atsakingi darbuotojai turėtų aiškiai apsibrėžti skelbimo tikslą. Jis gali būti gana įvairus: Populiarinti prekės ženklą; Populiarinti tam tikrą paslaugą ar prekę (bei jų grupes); Pateikti tam tikrą unikalų pasiūlymą (USP); Sudominti lankytojus, kad šie paskambintų ir teirautųsi daugiau…

  • SEO paslaugos
    Reklama,  SEO

    SEO paslaugos ar Google AdWords reklama?

    Seku abi rinkas – tiek SEO paslaugų teikėjus, tiek reklamos agentūras, planuojančias ir vykdančias AdWords reklamines kampanijas. Abi jos giriasi itin efektyviomis interneto reklamos priemonėmis. Galiu tik pareikšti savo asmeninę nuomonę: SEO paslaugos yra efektyvesnė investicija. Noriu paaiškinti, kodėl. Pirmiausia, turėtumėte žinoti, kad savo verslui reklamuoti niekada nenaudojau AdWords, nes nemačiau tam jokio poreikio. Dėl SEO įgūdžių, iš ten lankytojų srauto man tiesiog nereikėjo. Ir vargu, ar prireiks. Bent jau tekstų rašymo paslaugoms. Ilgalaikė investicija. SEO paslaugos yra būtent ilgam laiko tarpui numatyta reklama. AdWords paprastai yra priešingai – kampanija trunka kelias dienas ar savaitę, o tada keičiama kita. Jei jau investuoju pora tūkstančių eurų į optimizaciją, tai esu tikras,…

  • adwords infografikas
    Reklama

    Kokio biudžeto reikalauja Google reklama?

    Kiekvienas verslininkas patvirtins, kad tikslingos reklamos priemonės padeda siekti verslo aukštumų. Reklama gyvuoja ne vieną šimtmetį, tačiau keičiantis laikams, keičiasi ir reklamos būdai. Šiandien bene didžiausio susidomėjimo sulaukia internetiniai reklamos kanalai, orientuoti į tikslinę auditoriją. Viena populiariausių šių dienų priemonių – Google reklama – moderni AdWords reklamos sistema, leidžianti reklaminius skelbimus pateikti suinteresuotai pirkėjų grupei. Google paieškos sistema yra populiariausias prekių ir paslaugų paieškos kanalas ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Atlikti tyrimai rodo, kad šiuo metu Google turi daugiau nei 80 proc. viso pasaulio interneto vartotojų. Be to, vertinant milžinišką Google populiarumą, negalima paneigti ir aiškiai susiformavusių vartotojų įpročių. Praktika rodo, kad didžioji dalis lankytojų, ieškodami juos dominančių…

  • Interneto puslapiai,  Įrankiai,  Reklama

    Kuriame logotipą patys?

    Seku.lt logotipas yra sukurtas profesionalaus dizainerio, turinčio daug kitų logotipų savo portfolio. Kad ir kaip žavėtų būdas susikurti logo nemokamai ir pačiam, čia aš neapsiėjau be profesionalų pagalbos. Dėl to džiaugiuosi. Bet dabar mes ne apie tai. Klausimas toks – ar galime logotipą susikurti patys? Galime. Logotipų kūrimas gali būti profesionalus, arba mėgėjiškas. Kaip tik mėgėjiškai logo ir susikursime, nes to nedarome kas dieną, nesigiliname į tendencijas, madas, populiariausias spalvas ir t.t. Mėgėjiškai kurti logo galime naudojant specializuotą programinę įrangą – Photoshopą arba Illustratorių, tačiau norint juos sėkmingai naudoti, reikia turėti bent pagrindus ir suprasti, kas yra vektoriniai objektai ir kaip visa tai veikia. Neturite tokių žinių? Nieko tokio! Internete…

  • Interneto puslapiai,  Reklama

    Turinio rūšiavimas (content curation)

    Lietuvoje tai menkai žinomas dalykas. Užsienyje – pilna įvairių mokamų ir nemokamų įrankių tam reikalui. Angliškai jis vadinamas content curation – turinio gydymu. Tikrai neatspėsite, ką tas „gydymas“ reiškia. Tai paprasčiausias turinio rūšiavimas siekiant iš naujo pareklamuoti seniau sukurtą turinį. Turinio rūšiavimas dirba tik su seniau sukurtu turiniu ir publikuotu įvairiuose šaltiniuose. Naujo turinio čia niekas nekuria. Kaip viskas veikia? Labai paprastai. Sakykime, esate rašytojas, toks, kaip aš – savo straipsnius publikuojate dešimtyse skirtingų leidinių. Įvairiomis temomis. Jūsų tikslas – po keleto mėnesių vėl prisiminti ir priminti savo skaitytojams, kad esate parašęs daugybę straipsnių. Imatės turinio rūšiavimo (content curation) – surenkate keletą straipsnių viena tema, sutalpinate jų antraštes, kai kurias…

  • Įrankiai,  Reklama,  Verslas

    Geras pavyzdys: įmonės infografikas

    Nuolatos ieškau Lietuvos internete įmonių, kurios kuria originalų turinį. Tai reiškia, ne tik rašo reklaminius ar SEO straipsnius, bet ir daro kažką įdomaus, prasmingo kitose srityse. Akis užkliuvo už šio TEO infografiko (paspauskite, kad pasižiūrėtumėte visu dydžiu): TEO – rimta įmonė, turinti pakankamai daug resursų, kad galėtų sukurti tokį vieną gabalėlį informacijos. O ir sudėtinga nebuvo – reikėjo tik ištraukti esminius savo paslaugų vartojimo statistikos momentus ir juos gražiai palyginti, pavyzdžiui, kad paslauga naudojasi 90 tūkstančių žmonių, o tai yra beveik viso Panevėžio gyventojų skaičius. Kad nebūtų viskas reklamiška ir įkyru, reikėjo parinkti ir tam tikrų techninių duomenų, JAV atlikto tyrimo rezultatų ir pan. Reiškia, įmonė nėra vienintelis informacijos šaltinis,…

  • Reklama

    Nauja interneto reklamos forma – anekdotas su įmonės reklama

    Seku interneto reklamos tendencijas Lietuvoje ir tai pradžiugino mano akį. Nepatikėsite, bet reklamas žiūrėjau savo noru dar ir dar, ir dar… Ir dar vieną pažiūrėsiu, kol rašau šį tekstą 😉 Tai ypatingos reklamos, nes jos neįkyrios. Netyčia atradau jas portale Atradau.lt. Skyrelis „Įmonių anekdotai“ pasirodė gan įdomus – ką jau čia dabar parašys – apie kokakolos ir pepsikolos ginčus? Kaip susitinka Švyturys, Tauras ir Kalnapilis ir aiškinasi santykius, kuris alus skanesnis? Nustebino tai, kad ten nieko neparašyta. Viskas nufilmuota! Tiksliau sakant nufilmuotas kažkoks veikėjas, pasakojantis anekdotus tam tikrame fone, kuriame matyti įmonės logotipas, veikla ar patalpos. Aišku, anekdotai irgi parinkti su tematika. Jei reklamuojama spaustuvė, tai anekdotas yra apie spaustuvės…

  • Interneto puslapiai,  Reklama,  SEO,  Verslas

    Konkrečios temos įmonės naujienoms ir straipsniams

    Kuriant interneto puslapį dažnai struktūroje atsiranda skyrelis „Naujienos“. Jį labai dažnai siūlo interneto puslapio kūrėjai. Jų motyvas aiškus – skirtingas modulis, už kurio diegimą galima paprašyti daugiau pinigų. Nors ketinimai ir geri, bet dažnai Naujienų skyrelis tampa įmonės reputacijos gadinimo priežastimi. Priežastis paprasta – nėra laiko, noro, minčių tas naujienas rašyti ir puslapyje publikuoti. Dažnam vadovui atrodo, kad praktiškai nėra jokių naujienų – įmonė dirba ir tiek. Deja, viskas yra kiek kitaip. Mažiausias įmonės veiksmas, kurį tinkamai galima pristatyti viešai, turi įtakos įmonės reputacijai. Klientams gal ir visiškai vienodai, kad vadovas ar koks darbuotojas lankosi projektų valdymo seminaruose, tačiau partneriams, investuotojams, konkurentams tai pasako nemažai. Kuo dažniau išeina įmonės naujienos,…